Tf met nieuwe schoenen, maar??
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Tf met nieuwe schoenen, maar??

    door brusten » di jan 12, 2016 4:56 pm

    Hey mannen de 11 spokes op de tf die ik recentelijk aankocht hebben nieuwe rubbers maar ik vermoed zo dat deze misschien niet ok zijn voor de tf. Iemand ervaring met deze rubbers. Achteraan minerva f 105, voor federal 595. Ik hoor het graag,alvast bedankt
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Tf met nieuwe schoenen, maar??

    door Bruno » di jan 12, 2016 5:02 pm

    Weg ermee. Goed voor een kruiwagen !
    B-merk banden voor een MGF/TF zijn een no go, zeker al niet als je merken gaat mixen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Tf met nieuwe schoenen, maar??

    door brusten » di jan 12, 2016 5:05 pm

    Dacht ik al Bruno, jammer maar misschien wel goed voor een gewone auto?
  • Avatar gebruiker
    Mykel
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 168
    GeregistreerdCOLON vr jul 22, 2011 11:39 pm
    WoonplaatsCOLON Schwalmtal (Duitsland)

    Re: Tf met nieuwe schoenen, maar??

    door Mykel » di jan 12, 2016 6:14 pm

    Nieuwe banden kopen (Toyo of Falken bijv.) en de ling-longs kwijt op eBay. Als die nog nieuw zijn, moet je toch helemaal een goede prijs krijgen. De kwaliteit is dan niet meer jouw problem … :mrgreen:
    MGF: bouwj 1997, 290tkm (!), BRG HAM, zwart leer
    MGTF: bouwj. 2004, rechtsstuur, Monogram Spectre, zwart leer, Chrome en Sports Pack
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Tf met nieuwe schoenen, maar??

    door brusten » di jan 12, 2016 6:25 pm

    Ja dacht ik ook heb ook nog de Goodyear eagle ' s
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Tf met nieuwe schoenen, maar??

    door ttdesign6 » di jan 12, 2016 6:32 pm

    Minerva verkochten wij altijd onder auto's bij het bedrijf waar ik voorheen werkte. Prima budget band voor een auto die weg moet, maar niet voor de achterwiel aangedreven sportwagen.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Tf met nieuwe schoenen, maar??

    door brusten » di jan 12, 2016 6:35 pm

    Ja dacht al zoiets Tom, wisselen dan maar thumbsup
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Tf met nieuwe schoenen, maar??

    door Andros » wo jan 13, 2016 1:05 am

    Wat hier al genoemd is, mijn ervaringen :)

    Toyo's: goed, kun je idioot mee doen, slijten snel, bij regen rustig aan doen
    Falken: goed, kun je iets minder idioot mee doen, slijten snel, bij regen idioot blijven doen.

    Tegenwoordig rij ik met Pirelli's :)
    Pirelli: wow, kun je enorm idioot mee doen. Slijten? Had ik nog banden na gisteren dan? Bij regen ook best haalbaar :)

    Conclusie: slijten zullen ze, ongeacht welke fatsoenlijke band je er onder legt. Maar het is de investering wel waard 8)
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Tf met nieuwe schoenen, maar??

    door camiel456 » wo jan 13, 2016 1:32 am

    Michelin pilot sport 3:
    Droog? Kunt er idioot mee doen.
    Slijten? Normaal.
    Regen? Ook idioot mee doen.

    Gaan ook weer onder mn nieuwe TF.
    Me Like!
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Tf met nieuwe schoenen, maar??

    door brusten » wo jan 13, 2016 10:11 am

    Bedankt mannen thumbsup
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Tf met nieuwe schoenen, maar??

    door Mr. Dj M. » wo jan 13, 2016 1:40 pm

    Die Michelin pilot sport 3 is dan misschien een goed idee als de Toyo's aan vervanging toe zijn, sowieso omdat je de nieuwe banden uit de fabriek in Maleisië niet wilt hebben....
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Missedisland
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 81
    GeregistreerdCOLON zo jul 19, 2015 8:36 pm
    WoonplaatsCOLON Zwolle, Overijssel, NL

    Re: Tf met nieuwe schoenen, maar??

    door Missedisland » do jan 14, 2016 10:23 am

    Meende ergens te lezen dat de Falken Ziex banden ook echte aanraders zijn voor de TF.
    MGF 1999 Tahiti Blue.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Tf met nieuwe schoenen, maar??

    door Bruno » do jan 14, 2016 11:23 am

    Op al de mg's die ik heb, zowel racers als de mgf en de tf zitten Yokohama's.
    Ik vind de yoko's onder de f en de tf redelijk goed, tot zeer goed. Ik waag me niet aan de term "idioot" doen als het over performantie van banden betreft, omdat dat voor iedereen anders is. Wat voor de ene idioot is, is voor de andere nog niet 50 procent van kunnen en durven en vice versa. Laat ik het eerder benoemen als gewoon tot sportiever rijgedrag. Daar zijn straatbanden tenslotte voor ontwikkeld en in die optiek is de performantie van de Yoko's zeer goed te noemen. Wat performantie in de regen betreft : de zwakke schakel is hier zeker niet de banden ; In natte omstandigheden moet je tenslotte altijd oppassen met een F of TF zonder sper, al kan inderdaad het wispelturig karakter van de f/tf wel worden uitvergroot door de banden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Tf met nieuwe schoenen, maar??

    door Kasper » do jan 14, 2016 1:06 pm

    Ik kan me in Bruno's verhaal wel vinden. Yokohama's liggen op m'n F, Conti's als zomerband op m'n TF.
    Wat ook van belang is, is dat je de grenzen van de auto weet te vinden. Dat probeer je niet op de openbare weg, dat doe je op afgesloten terrein, liefst op nat wegdek.

    Afgelopen september heb ik de kans mogen hebben om dit te doen, remmen, uitwijken en powerslide :D . Daarmee leer je veel over de werkelijke grens van auto en band.
    Ook zie je dan het immense verschil in weggedrag tussen een F en een TF mooi naar voren komen. de TF is van nature behoorlijk onderstuurd, iets wat ik van m'n F echt niet durf te zeggen.

    Het was wel weer een enorme schok toen in van de Conti's terug op winterbanden stond. Gevoel dat je absoluut geen mogelijkheid hebt om een bocht snel te nemen is er al snel, een stuk onstabieler en minder scherp rijgedrag is het gevolg. Toch wil ik ze niet missen, vooral nu met al dat water en wellicht ooit nog wat sneeuw.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    MGek
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 266
    GeregistreerdCOLON ma jun 24, 2013 5:38 pm

    Tf met nieuwe schoenen, maar??

    door MGek » vr jan 15, 2016 11:50 am

    Hoe zijn de ervaringen met Pirelli? En welk maat hanteren jullie onder 16 inch?

    Gr. Joris


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    MGF Diamond White

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten