door Bruno » do nov 26, 2015 1:25 am
Kort gezegd, theoretisch kan het allemaal wel uitmaken, in praktijk ga je dit nooit, never voelen. Onder de 10% vermogenswinst is haast niets voelbaar, wel meetbaar. In het isoleren zie ik langs één kant weinig heil in praktijk; maar kwaad kan het uiteraard ook niet. Alle kleine beetjes samen kunnen immers wel helpen, hoe minimaal ook.
Betreffende warme lucht : Mijn wagen bv. heeft net een heel slechte isolatie wat de aangezogen lucht betreft, want hij heeft een gewoon, zoals zo velen met mijn een open cone filter type K&N. Het mooie geluid weegt echt wel op tegen de gemiddelde 1 pk minder in vergelijk met een inductiekit. Daarenboven is, zelfs met die "handicap" mijn F nog steeds één van de vlottere F's in de scene, zelfs na al die jaren er niks meer aan te hebben veranderd, voor zover er al heel veel veranderd te noemen is.
Nog even een kleine opmerking, los van je vraag : in praktijk is elke modificatie tussen de oren van menig autobezitter altijd winst, de praktijk (meten) levert soms net tegengestelde resultaten op. Zo zagen we al dikwijls dat bijvoorbeeld een schuiner wordende vermogenscurve, zonder winst in de top dan wel een sneller gevoel geeft, maar in praktijk uiteraard net veel trager is.
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer