Helaas niet meer zo actief hier, mede door een extreem druk werkleven en de aanschaf van een huis.
Door dit alles en ook nog eens een auto van de zaak heb ik besloten de TF te verkopen. Niet getreurd,
het MG avontuur eindigt hier niet, er staat een heel nieuw plan op de agenda, daarover binnenkort meer.
Oke, waar hebben we het over....
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mg/m ... ousPage=lr
De TF is van 2003, afkomstig uit Duitsland en uiteindelijk beland bij een oudere heer die nauwelijks met hem
heeft gereden omdat hij een vakantiehuis in het buitenland had. Zijn schoonzoon bracht hem jaarlijks naar de
keuring en dat was het wel zo'n beetje. Ik kocht de auto in juni 2013 met 47k op de klok. De TF was mijn
dagelijkse auto, en nu 2,5 jaar later staat er 92k op de klok.
Direct na aanschaf is bij Bruno de distributieriem, spanrol, waterpomp en v-snaar vervangen. Voor de rest heb
ik vrijwel probleemloos gereden. Afgelopen voorjaar heeft de auto nieuwe bougies en bobines gekregen alsmede
een nieuwe dynamo en in augustus is de koppakking vervangen na een HGF te hebben gehad (facturen aanwezig)
en voor de rest heeft de auto altijd keuring de oliewissel gehad en zijn de remblokken een tijdje geleden nog vervangen.
Ik kocht de TF als een 'kale kip' en het plan was direct na aanschaf de auto op te leuken en hem door te verkopen.
Echter bij thuiskomst uit Amsterdam was ik dusdanig verslaafd aan de auto dat ik mijn F aan mijn broertje heb verkocht
en de TF ben blijven rijden.
Ik heb met de tijd veel dingen vervangen/toegevoegd, hier volgt een opsomming:
- LE500 voorbumper
- LE500 logo's voor en-achter
- Airco
- Harman Kardon
- 16'' Black Chrome V-spokes
- H&R veren en instelbare bilstein dempers
- Hoogglans zwart console
- Hardtop in kleur
- Stoelen opnieuw laten bekleden met creme lederen bekleding (vrij uniek imo)
- RVS pedalenset
- Softtop met glazen ruit
- Windvanger
Al met al een zeer complete auto waar veel onderhoud aan is gedaan.
Zijn er ook gebreken....?
Wel, het motormanagementlampje ging een tijdje terug branden en na uitlezen bleek de 2e lambda sonde aan zijn einde te zijn gekomen. Daarnaast mag de lak van de auto wat aandacht hebben. Rondom heeft de TF wat gebruikerssporen en om de boel perfect te krijgen zou het eea flink gepolijst en misschien wel wat bijgespoten moeten worden.
Dat was het dan ook meteen want behalve de genoemde puntjes is er altijd veel liefde en ook veel geld in de auto gestopt en rijdt hij uitstekend en extreem strak door de verlagingskit welke trouwens ook tot op een heel normaal niveau geschroefd kan worden.
Enkel de spiegels worden gewisseld met originele varianten.
De prijs? Goh, iedereen kent de prijzen van tegenwoordig. Ik bied een auto die technisch eigenlijk perfect is, met een
paar leuke modificaties, een hardtop, softtop met glazen ruit en een, al zeg ik het zelf, retestrak interieur. Enkel
de lak heeft zoals gezegd liefde nodig.
Ik vraag zeker geen hoofdprijs, maar hij hoeft ook niet voor niks de deur uit. Foto's volgen zsm, vragen mogen in de
comments of via een PB.



Allerbeste groeten,
Tom





en hopelijk geraak ik met de schroefkit hier in België door de keuring
Ik ben er van overtuigd dat je er een mooie en technisch zeer goede TF aan overhoud.