homologatie probleem...
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    homologatie probleem...

    door gille » ma nov 09, 2015 9:12 pm

    ik heb mij in de zomer een mooie Trophy gaan kopen in het engelsenland met amper 83.000km.
    deze ondertussen volledig in-orde gemaakt ttz... grote beurt met olie's filters etc...
    koplampen voor het vasteland, 4 toyo's, volledig nieuwe softtop met glazen achterruit,
    badges voor de trophy velgen, 5'e trophy velg als reservewiel nieuw embleem voor+achter etc...
    vandaag deze dan uiteindelijk naar de keuring gebracht om er mee te kunnen rijden,
    krijg ik daar te horen dat de wagen niet gekeurd kan worden omdat er hier in belgie een
    E nummer op het kenplaatje moet staan en dit dus niet het geval is :cry: ?? ??
    ik moet nu dus een homologatiekeuring ondergaan...
    iemand die hier enig ervaring mee heeft, en mij enkele tips of goed advies kan geven...

    als het mij allemaal teveel word overweeg ik de wagen te verkopen, richting nederland omdat
    daar deze wagen wel zo in het verkeer gebracht kan worden :x
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: homologatie probleem...

    door brusten » ma nov 09, 2015 9:24 pm

    :lol: :lol: :lol: Sorry hoor maar dit is weer typisch Belgisch, hoeveel Engelse wagens zouden er hier al niet rondrijden. En waarschijnlijk is daarvan geen enkele zo gekeurd. Je zal maar pech hebben.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: homologatie probleem...

    door ErikB » di nov 10, 2015 11:13 am

    Mijn BRG F heeft ook zo een homologatie keuring doorlopen ... door tijdsgebrek van mijn kant en een wijziging in de procedure heeft dit bij mij heeel lang geduurd.

    Ik zou alvast checken of er een CoC (European Ceritificate of Conformity) voorhanden is: http://www.mgrccservices.com/services/e ... onformity/
    Dit gaat immers bepalen of je dit jaar nog gaat kunnen rijden of niet.

    Indien niet, dan zal het idd via een individuele keuring moeten verlopen, welke nu uitgebreider is dan enkele jaren geleden. Deze keuringen kunnen ook maar in een beperkt aantal keuringstations (1 per provincie IIRC) en zijn op afspraak (ook al is daar soms wat verwarring over).
    Zorg dat de auto technisch in orde is, want buiten opmeten en wegen, wordt de auto ook onderlegd aan een deel van de technische keuring (uitlaatgassen worden hier niet gecontroleerd, ophanging, lichten, e.a. wel). De auto kan voorgereden worden met de originele buitenlandse platen of (door een garage) met Z-platen.
    Men gaat ook het motornummer willen zien .... bij mij was het stickertje op de kap boven de sitributieriem voldoende. Hou er dus rekening mee dat je op z'n minst de kap en inspection cover gaat moeten los maken.
    Eveneens hadden we een werkplaatshandboek bij, waarmee we konden aantonen dat het hydragas systeem origineel is.... wat de zaak aanzienlijk makkelijker maakt wanneer de technieker begint met het opmeten van enkele opghangingscomponenten en zoekt naar spiraalveren.
    Na deze sessie, en indien technisch niet afgekeurd, wordt alles doorgestuurd naar Brussel. een 2 maanden later krijg je dan hopelijk je goedkeuring, wat wil zeggen dat je nog eens naar het keuringsstation mag voor een sticker en het homologatie bewijs (zonder auto).

    De laatste stap is de auto opnieuw voorrijden voor een keuring voor verkoop (indien de laatste periodieke keuring in de Europese Unie langer dan een jaar geleden is). Na deze -hopelijk positieve keuring- kan je de auto inschrijven, een kenteken ontvangen, een duplicaat maken voor vooraan en de auto verzekeren.

    Succes, en hou ons op de hoogte.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: homologatie probleem...

    door gille » di nov 10, 2015 1:25 pm

    Ecc kan ik,krijgen eric,
    Maar ik heb net gebeld met het keuringsstation i. Alken, en de
    Chef daar zegt dat ik hier niets aan heb omdat er in het kentekenplaatje
    Geen E nr. Staat... zijn advies is kortweg om de wagen weer naar de uk te verkopen
    :twisten: :evil:
    Dit is zeker de 6,e wagen die ik invoer, en heb er nooit een gehad zonder e nummer....
    Daar gaat mijn trophy zie.....
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: homologatie probleem...

    door Kasper » di nov 10, 2015 1:34 pm

    gille schreefColon... zijn advies is kortweg om de wagen weer naar de uk te verkopen.....


    Ehh, dan is op de weg zetten in Nederland, papieren in orde maken en dan importeren naar België wellicht een leuker pad om te volgen. (niet het goedkoopste maar van verkopen naar GB word je ook niet happy.

    Tjongejongejonge, wat een stelletje bij jullie zeg, Nog nooit een MGF gezien? Schroefveren????

    Hebben die mensen geen interesse in auto's?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: homologatie probleem...

    door Mr. Dj M. » di nov 10, 2015 2:10 pm

    Wat een papieren geneuzel zeg....
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: homologatie probleem...

    door gille » di nov 10, 2015 9:11 pm

    Kasper schreefColon
    gille schreefColon... zijn advies is kortweg om de wagen weer naar de uk te verkopen.....


    Ehh, dan is op de weg zetten in Nederland, papieren in orde maken en dan importeren naar België wellicht een leuker pad om te volgen. (niet het goedkoopste maar van verkopen naar GB word je ook niet happy.

    Tjongejongejonge, wat een stelletje bij jullie zeg, Nog nooit een MGF gezien? Schroefveren????

    Hebben die mensen geen interesse in auto's?[/quote

    Ook geen oplossing jammer genoeg, want ik moet het Europees goedkeuringsnummer in het kenplaatje ingeklopt hebben ....
    En zelf doen gaat niet lukken jammer genoeg
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: homologatie probleem...

    door Coen » di nov 10, 2015 10:50 pm

    gille schreefColon
    Kasper schreefColon
    gille schreefColon... zijn advies is kortweg om de wagen weer naar de uk te verkopen.....


    Ehh, dan is op de weg zetten in Nederland, papieren in orde maken en dan importeren naar België wellicht een leuker pad om te volgen. (niet het goedkoopste maar van verkopen naar GB word je ook niet happy.

    Zo duur zal het toch niet zijn? Indien Engelse MOT papieren erbij zitten mogen deze worden overgeschreven naar de Nederlandse APK. Verder heb je de BPM die betaald dient te worden maar later ook weer teruggevraagd kan worden. Verder zul je wellicht nog een klein beetje aan iets van milieukosten moeten betalen.

    Maar kan Gille dit wel in Nederland als Belg zijnde? Of moet een Nederlander dit dan voor hem doen?
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: homologatie probleem...

    door gille » wo nov 11, 2015 12:15 pm

    Zo duur zal het toch niet zijn? Indien Engelse MOT papieren erbij zitten mogen deze worden overgeschreven naar de Nederlandse APK. Verder heb je de BPM die betaald dient te worden maar later ook weer teruggevraagd kan worden. Verder zul je wellicht nog een klein beetje aan iets van milieukosten moeten betalen.

    Maar kan Gille dit wel in Nederland als Belg zijnde? Of moet een Nederlander dit dan voor hem doen?[/quote]


    Coen,
    Ik zal de wagen makkelijk in Nederland ingeschreven krijgen, maar..zal dan naderhand
    deze nog steeds niet naar België kunnen invoeren zoals door Kasper geopperd word.
    vermits er dan nog steeds geen E nr. in het kenplaatje gekopt zit.
    en vermits ik m'n vast en enige verblijfsplaats in België heb kan ik zelf ook geen wagen in 'n ander land inschrijven,
    en er dan al zeker niet hier permanent mee rondtoeren...
    (dat kan in België alleen met poolse of andere ex oost-Europese platen) :evil: :twisted:
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » wo nov 11, 2015 1:54 pm

    Ik weet dat er nochtans veel Walen zijn die hun wagen op Luxemburgse platen krijgen. Geen idee hoe maar Arlon zit er vol mee...

    Send from my fancy shmancy Xiaomi
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: homologatie probleem...

    door gille » wo nov 11, 2015 5:21 pm

    ik hoop toch de wagen in orde te krijgen, met deze dus een oproep aan iedereen die me helpen kan met zoveel mogelijk
    technische informatie over de trophy de 160pk dus...
    hoe meer documentatie ik verzamelen kan hoe meer kans dat ik deze volgende zomer toch kan showen.... :mrgreen:
    zeker alles met info betreffende de motor is meer als welkom, best wel info die uit officiële mg documentatie komt zoals
    uit het bijgeleverde boekje, het gelijkvormigheidsattest Engelse keuringsdocumenten etc....
    alvast mijn dank en :proost: :proost: voor elk document welt mij vooruit kan helpen.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Re: homologatie probleem...

    door camiel456 » wo nov 11, 2015 6:10 pm

    Ik kan me herinneren dat ik documentatie heb gedownload een aantal jaar geleden via een engels forum.

    Maar als je verder iets specifieks nodig hebt over trophy dan stuur maar een PB, misschien dat ik iets kan nakijken in de papieren die ik heb.
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: homologatie probleem...

    door ErikB » vr nov 13, 2015 9:42 am

    Er klopt iets niet (maar dat kan perfect zijn in dit land) ....
    Er moet een homologatiekeuring keuring gebeuren om na te gaan of de auto conform is, terwijl je wel een European Certificate of Conformity kan voorleggen. Ik zou een 2nd opinion vragen in een ander keuringsstation of bij de FOD (ook daar zitten enkele 'interessante gevallen').
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: homologatie probleem...

    door Kasper » vr nov 13, 2015 1:08 pm

    ErikB schreefColonEr klopt iets niet (maar dat kan perfect zijn in dit land) .....

    Niets nieuws onder de zon :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: homologatie probleem...

    door gille » vr nov 13, 2015 4:40 pm

    ErikB schreefColonEr klopt iets niet (maar dat kan perfect zijn in dit land) ....
    Er moet een homologatiekeuring keuring gebeuren om na te gaan of de auto conform is, terwijl je wel een European Certificate of Conformity kan voorleggen. Ik zou een 2nd opinion vragen in een ander keuringsstation of bij de FOD (ook daar zitten enkele 'interessante gevallen').


    het probleem is eric.
    dat er in mijn kenplaatje geen e nummer geklopt zit enkel een kortere nummer en als ik deze opzoek kom ik op een unieke goedkeuring voor deze wagen alleen denk ik dan???
    maar ik ga inderdaad nog eens een 4'e opinie vragen ergens in 'n ander keuringsstation.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten