BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Probleem met luchtfilter
  • Avatar gebruiker
    Missedisland
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 81
    GeregistreerdCOLON zo jul 19, 2015 8:36 pm
    WoonplaatsCOLON Zwolle, Overijssel, NL

    Probleem met luchtfilter

    door Missedisland » za nov 07, 2015 9:57 pm

    Hoi allen,

    Vanmiddag probeerde ik mijn nieuwe performance panel filter te installeren. Ik ben niet zo'n techneut dus het was de eerste keer dat ik met wat hulp van YouTube video's bij het motor compartiment gekomen ben... :-) Het vervangen van de filter was achteraf een fluitje van een cent. Maar tot m'n verbazing zag ik dat de 'slang' naar de airbox niet volledig vast zat. Een paar foto's ter verduidelijking: .

    Afbeelding
    Afbeelding

    Ik ben letterlijk een uur aan het worstelen geweest om deze weer aangesloten te krijgen op de airbox, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Het is net of er niet genoeg ruimte is om de slang recht voor de opening te krijgen.

    Is dit een bekend probleem? Zo ja, is dit slecht voor de toevoer van lucht naar motor? En iemand een idee hoe ik deze weer makkelijk vast kan krijgen?

    Bedankt en groet,
    Tim
    MGF 1999 Tahiti Blue.
  • Avatar gebruiker
    Los
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 320
    GeregistreerdCOLON di sep 04, 2012 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt

    Re: Probleem met luchtfilter

    door Los » za nov 07, 2015 10:15 pm

    Hi Tim,

    Heb je de airbox losgemaakt en de slang eerst in de box teruggezet?
    Dan zou het een fluitje van een cent moeten zijn.

    Groeten en succes,

    Henk
    MGF 1.8i steptronic 2001, Anthracite
    Landrover Freelander 2 2.2 TD S 2008 Santorini Black

    4frF
  • Avatar gebruiker
    Missedisland
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 81
    GeregistreerdCOLON zo jul 19, 2015 8:36 pm
    WoonplaatsCOLON Zwolle, Overijssel, NL

    Re: Probleem met luchtfilter

    door Missedisland » za nov 07, 2015 10:19 pm

    Bedankt voor je snelle reactie Henk. Ik heb de airbox zelf nog niet losgemaakt, die lijkt zo op het eerste gezicht met onmogelijk veel moeren vast te zitten. :) Misschien dat toch maar even proberen...
    MGF 1999 Tahiti Blue.
  • Avatar gebruiker
    Missedisland
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 81
    GeregistreerdCOLON zo jul 19, 2015 8:36 pm
    WoonplaatsCOLON Zwolle, Overijssel, NL

    Re: Probleem met luchtfilter

    door Missedisland » zo nov 08, 2015 9:44 pm

    Gelukt. 1 Moer aan de zijkant van de airbox losmaken gaf genoeg speling om de slang er weer goed in te krijgen.
    MGF 1999 Tahiti Blue.
  • Avatar gebruiker
    Los
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 320
    GeregistreerdCOLON di sep 04, 2012 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt

    Re: Probleem met luchtfilter

    door Los » zo nov 08, 2015 9:49 pm

    :applaus:
    MGF 1.8i steptronic 2001, Anthracite
    Landrover Freelander 2 2.2 TD S 2008 Santorini Black

    4frF
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Probleem met luchtfilter

    door Mr. Dj M. » ma nov 09, 2015 2:08 pm

    thumbsup
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten