BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Remleidingen vervanging
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Remleidingen vervanging

    door Mr. Dj M. » wo sep 09, 2015 1:18 pm

    Aangezien de garage de remleidingen van de 75 heeft beoordeeld als niet APK waardig (gaan ze het nog een jaar volhouden?), het volgende:

    Op het moment ligt er een offerte tegen bijna €600. Waarbij de leidingen custom made op de auto worden gezet. Doordat dit door de garage op maat gemaakt moet worden en de benzinetank er onder uit moet, gaat er veel tijd in zitten en dus ook veel geld.

    - Weten jullie goede adressen voor deze werkzaamheden?
    - Kan je nog ergens kant en klaar op maat remleiding krijgen (liefst geen gewoon staal)?
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Re: Remleidingen vervanging

    door camiel456 » wo sep 09, 2015 6:28 pm

    oef, das een kostbaar klusje......
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • Ellie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON za sep 21, 2013 11:07 am
    WoonplaatsCOLON (Nl) Limburg

    Re: Remleidingen vervanging

    door Ellie » wo sep 09, 2015 10:03 pm

    Zelf maken. Rolletje remleiding kopen (koper verwerkt het beste). En via het net een felssetje (van 20 euro of zo bestellen). Denk dat je het in een paar avonden en pakweg voor 75 euro aan materiaal gepiept hebt. N.b. de nippels kun je hergebruiken als je ze vooraf inspuit en met verstand (desnoods met brandertje) losdraaid.
    Groet
    Lotus, LandRover en Mg addict !
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Remleidingen vervanging

    door ErikB » do sep 10, 2015 9:59 am

    Valt goed mee .... Samen met een accuutje was ik bij een ex dealer het dubbele kwijt voor het vervangen van de leidingen op de MGF.

    Tijdsgebrek (die remleidngen zitten overal in en achter) en het besef dat het een delicaat onderdeel is (vloeistof onder hoge druk) waar ik geen ervaring mee heb (heb nog nooit de koppelingen gemaakt) geeft me doen beslissen om het uit te geven.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Remleidingen vervanging

    door Mr. Dj M. » do sep 10, 2015 12:32 pm

    Dit ga ik inderdaad zeker niet zelf doen Erik....
    Waar kan ik een rolletje (koper)remleiding krijgen?
    Afbeelding
  • Ellie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON za sep 21, 2013 11:07 am
    WoonplaatsCOLON (Nl) Limburg

    Re: Remleidingen vervanging

    door Ellie » do sep 10, 2015 3:07 pm

    Is echt geen hogere wiskunde, ergste wat kan gebeuren is dat het niet helemaal dicht is.
    Dat zie dan meteen door vloeistoflekkage bij de nippel. Aandraaien of overdoen is dan het devies.
    Staat niet veel druk op, is geen dieselleiding.
    B.v. deze gebruik ik veel:
    http://www.landro.nl/catalog/product_in ... cts_id=741
    Nu weet ik wel niet of die overeenkomt met je 75.
    Dit is een felsset:
    https://www.hbm-machines.com/producten/ ... GwodjU0PlA
    Suc6
    Lotus, LandRover en Mg addict !
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Remleidingen vervanging

    door Bruno » do sep 10, 2015 11:13 pm

    Uit ervaring weet ik dat de goedkope felssetjes, zoals hierboven beschreven, redelijk waardeloos zijn. Een goede set, die ook een betrouwbaar en goed resultaat levert kost echt wel meer. Het is ook iets waar je echt wel wat ervaring mee moet hebben. Tenslotte wil je niet aan een kruispunt door je remmerij trappen. Ik raad je aan dit te laten maken door een vakman of iemand met ervaring ter zake, en laat hem dan ook maar het materiaal leveren. De meeste garagehouders of specialisten hebben een hekel aan klanten die zelf hun onderdelen aanleveren, en terecht !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    Remleidingen vervanging

    door Tommie » vr sep 11, 2015 8:27 am

    Ok Bruno. Begrepen. ... ;-)
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Remleidingen vervanging

    door Mr. Dj M. » vr sep 11, 2015 12:49 pm

    Gelukkig gaat het best goed in overleg met de garage, als het om onderdelen aanleveren gaat. Ze respecteren het en kunnen zelf ook niet altijd alles via de bekende circuits krijgen.
    Ik kijk van het weekend even op de rekening van de ZT van m'n broertje. Even zien wat het materiaal kostte en dan vergelijk ik het met opties zoals hierboven genoemd. Als het veel scheelt schaf ik zelf de leiding aan. Montage laat ik sowieso uitvoeren, want is zoals gezegt een vervelend werk aangezien de benzinetank eronder vandaan moet, dat ik alleen daarom er al niet aan wil beginnen.
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten