BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Koelvloeistof advies
    Missedisland
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 81
    GeregistreerdCOLON zo jul 19, 2015 8:36 pm
    WoonplaatsCOLON Zwolle, Overijssel, NL

Koelvloeistof advies

door Missedisland » wo aug 26, 2015 3:38 pm

Hoi allen,

Ik heb recent een MG F (1.8l, 1999) gekocht bij een garage. Nu zit ik een beetje met een dilemma... Bij de aflever beurt zijn de vloeistoffen gedeeltelijk bijgevuld (was een meeneem prijsje). Na een paar ritten viel me op dat het reservoir van de koelvloeistof eigenlijk bij lange na niet op de Max. zit en wilde deze wat bijvullen. Ik heb alleen geen idee met welke vloeistof. Ik ben totaal niet technisch, maar begreep dat je niet zomaar verschillende koelvloeistoffen erin kan gooien. :)

Na een belletje met de betreffende garage vertelden ze me dat er SP11 -38 ingegaan is, maar als ik hier online op zoek is dit een blauw/groene vloeistof, terwijl mijn tankje duidelijk een oranje vloeistof bevat. Als ik dan kijk bij bijvoorbeeld de website van Kroon, kom ik op het volgende advies: http://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/p ... ic-nf/103/ deze vloeistof lijkt er kwa kleur meer op, maar is volgens mij SP15.

Heeft iemand advies voor me wat voor vloeistof mijn huidige oranje substantie kan zijn en wat de juiste vloeistof is om te kopen voor m'n MG F?
    Bedankt en groet,
    Tim
    Laatst bijgewerkt door 2 op Missedisland, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1999 Tahiti Blue.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

Re: Koelvloeistof advies

door Bruno » wo aug 26, 2015 4:13 pm

Glysantine is meestal met alles compatibel.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • ArthurMG
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 134
    GeregistreerdCOLON za jul 25, 2015 7:54 pm
    WoonplaatsCOLON Numansdorp

door ArthurMG » wo aug 26, 2015 6:32 pm

Ik ben ook een leek, maar ik heb wel een visie.
    Mengen van verschillende vloeistoffen ben ik geen voorstander van.
    Neem het zekere voor alles en vervang gewoon die paar liter in het geheel voor een koelvloeistof waar de auto en jij je lekker bij voelen welke je zeker weet dat deze altijd in je omgeving te verkrijgen is.
    Het is zeker niet verkeerd om een auto die je net in bezit hebt van alle vloeistoffen een vervanging te doen.
    Van remvloeistof tot koelvloeistof van versnellingsbakolie tot motorolie, gewoon alles lekker vers.
    Je weet dan gelijk wat er allemaal in zit en hebt ook alles eens gezien en kunnen beoordelen.
    Of hij herrie maakt of muis stil is, Engelse auto's worden altijd bekeken.
    Zal wel door de klasse komen.
    Rover 75 2.5 sterling my'00 full option

MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey verkocht

MGF 1,8 VVC my"96. BRG. No. 021 from 100 first delivered in Holland, registered in MGF reg.
    Milltek sport exhaust, K&N filter, fresh air induct, 52 mm alu throttlebody, 150,9 pk geijkt . verkocht
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

door Sjonnie » wo aug 26, 2015 8:04 pm

Velen van ons zijn leek, waaronder ik :roll:

Ik ben voor de ZT en de F naar de vakgarage in de buurt gegaan en heb een litertje passende vloeistof gehaald. In mijn geval voor beide de oranje kleur (er staat me iets bij van OAT :mrgreen: ) Ook in de ZR zit hetzelfde goedje. Het mengen van verschillende soorten koelvloeistof is inderdaad niet heel verstandig en schijnt ook niet goed te zijn voor het leidingsysteem.

Het vervangen van alle koelvloeistof kan maar is niet noodzakelijk als de huidige niet troebel of donker is. Het is best een klus om alles weer goed te ontluchten en zo :wink:

En ik heb me laten vertellen (maar ik ben een leek) dat versnellingsbakolie nagenoeg nooit hoeft te worden vervangen.

Voor alle vloeistoffen geldt wat mij betreft: koop een goed merk. Action, ALDI of Karwei vloeistoffen komen niet in mijn auto's

Suc6!

Greetz,

Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

If it don't fit use a hammer!
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » wo aug 26, 2015 10:36 pm

Oranje=roze in dit verhaal toch?
    Afbeelding
    Missedisland
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 81
    GeregistreerdCOLON zo jul 19, 2015 8:36 pm
    WoonplaatsCOLON Zwolle, Overijssel, NL

door Missedisland » do aug 27, 2015 11:26 am

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik binnenkort de hele vloeistof maar laat vervangen bij een garage. Inderdaad een prettig idee om zelf zeker te weten wat erin zit :)
    MGF 1999 Tahiti Blue.
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1