BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1
Distributie failure
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

Distributie failure

door Fontech » za jul 11, 2015 8:26 am

Zaterdagnacht voor de britisch autojumble een bericht gehad van men zoon ..... Bij het starten van zijn TF had bij een vreselijk lawaai gehoord vd motor en liep de wagen onregelmatig . Werd direct stilgelegd en ter plaatse gelaten . Ik ben hem zondag na de jumble maar gaan ophalen met de autotrailer .
    Vd week de merkpunten vd distributie gechekt en jaja , daar klopte niet veel meer van :no: :no: en ik merkte dat er een 10tal tanden vd riem weg waren . Bij het vervangen vd riem gemerkt dat deze duidelijk langer was dan de nieuwe .... Zou er eentje geweest zijn van 145 tanden , de nieuwe was 143 tanden . De spanrol was van het manuele type , zowel die op de wagen zat als die vd nieuwe set die ik al had klaarliggen voor deze wagen .
    Mijn gok/vermoeden is dat er een riem voor gebruik met automatische spanrol opgelegd werd in het verleden maar toch de manuele spanrol gebruikt is . Hierdoor zou de riem imo wat kunnen gaan klapperen en worden de tanden echt vh draagvlak vd riem afgerukt
    Na alles op de juiste timing te zetten met de nieuwe distributieriem en spanner , voelde ik geen abnormale weerstand of dergelijke bij het ronddraaien vd motor en werd deze terug gestart .
    Loopt prima en is thans weer in gebruik .

Lesje geleerd , bij twijfel over de looptijd vd distributie direct vervangen en geen paar weken uitstellen ......

Weet er iemand hier hoe het nu juist zit met de verschillende verkrijgbare riemlengtes en de combinatie hiervan met de types spanrol ?
    Groeten

Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

Re: Distributie failure

door Drikje S1 » za jul 11, 2015 10:19 am

Vorig jaar e.e.a. uitgezocht met betrekking tot het verschil, zie :

viewtopic.php?f=2&t=15346

Gr. Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1