Vd week de merkpunten vd distributie gechekt en jaja , daar klopte niet veel meer van
en ik merkte dat er een 10tal tanden vd riem weg waren . Bij het vervangen vd riem gemerkt dat deze duidelijk langer was dan de nieuwe .... Zou er eentje geweest zijn van 145 tanden , de nieuwe was 143 tanden . De spanrol was van het manuele type , zowel die op de wagen zat als die vd nieuwe set die ik al had klaarliggen voor deze wagen .Mijn gok/vermoeden is dat er een riem voor gebruik met automatische spanrol opgelegd werd in het verleden maar toch de manuele spanrol gebruikt is . Hierdoor zou de riem imo wat kunnen gaan klapperen en worden de tanden echt vh draagvlak vd riem afgerukt
Na alles op de juiste timing te zetten met de nieuwe distributieriem en spanner , voelde ik geen abnormale weerstand of dergelijke bij het ronddraaien vd motor en werd deze terug gestart .
Loopt prima en is thans weer in gebruik .
Lesje geleerd , bij twijfel over de looptijd vd distributie direct vervangen en geen paar weken uitstellen ......
Weet er iemand hier hoe het nu juist zit met de verschillende verkrijgbare riemlengtes en de combinatie hiervan met de types spanrol ?
Groeten
Fonny
