BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
Banden en nog eens banden
  • pablo_o2
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 110
    GeregistreerdCOLON vr jan 07, 2011 3:25 pm
    WoonplaatsCOLON Zoersel, België

    Banden en nog eens banden

    door pablo_o2 » vr jun 19, 2015 6:20 pm

    Heb nieuwe slofjes nodig en uit gewoonte vroeg ik naar Toyo"s proxes T1R met het gekende V-profiel.
    Nu volgens mijn bandenman worden deze V-profielen niet meer geleverd wegens te luidruchtig vanaf een bepaalde snelheid. Klopt dit, en zo ja wat is een goed alternatief?

    Grts Paul
    2002 Mgf Trophy
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Banden en nog eens banden

    door Kasper » vr jun 19, 2015 7:12 pm

    Dat wT betreft geluid is mij niet bekend, wellicht hebben jenoorderburen dat probleem niet zo. Anders is er misschien wel een andere bandenleverancier die nog banden op stock heeft.

    Let wel op: er is op het Engelse forum wel veel gesproken over Toyo's uit verschillende toyo fabrieken. Je kunt die beter niet mixen. Dat heeft problemen met de wegligging tot gevolg. (Soort van Goodyear complex denk ik)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » vr jun 19, 2015 7:58 pm

    Heb daar links en rechts meer van gehoord dat daar dingen veranderd zijn. Waarom niet gewoon online bestellen? Heb ik gedaan met mn pirelli's, zeer tevreden van :)

    Send from my fancy shmancy Xiaomi
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Re: Banden en nog eens banden

    door camiel456 » vr jun 19, 2015 9:57 pm

    Ja ik heb mijn Michelin ook online besteld.
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Banden en nog eens banden

    door Mr. Dj M. » za jun 20, 2015 10:25 am

    Inderdaad gewoon online fixen.
    Ga je slechts banden wisselen zorg er dan voor dat je niet de twee compounts door elkaar heen hebt.
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Banden en nog eens banden

    door Kasper » za jun 20, 2015 10:58 am

    Mr. Dj M. schreefColonGa je slechts banden wisselen zorg er dan voor dat je niet de twee compounts door elkaar heen hebt.

    En dat is dus het moelijke punt: je moet goed op de hoogte zijn van de ontwikkelingen.
    Voorbeeld:
    Het heeft best even geduurd voordat we wisten dat Toyo's uit Maleisië een andere compound hebben dan die uit Japan. Na veel discussies heeft de fabriek dat zelf toegegeven. Wedden dat een handelaar (internet of op straat) het verschil altijd zal ontkennen? Het is immers handel.

    Laat ik je nog in het ongewis hoe deze discussie twaalf jaar terug was met Goodyear.

    Kijkend naar alternatieven: zoveel smaken zoveel keus. Op de iets langere termijn verwacht ik dat we afscheid van de Toyo's (moeten) gaan nemen. Al zijn er blijkbaar genoeg mensen die happy zijn met een volledige set Maleisische Toyo's.

    Kijk naar je wensenlijst: uiterlijk, rijstijl, budget, vertrouwen, imago.


    Ik rijdt met de TF op Conti's voor rustig rijden zijn die daarop goed. Op de F was ik niet ontevreden maar niet echt 100% zeker bij hard rijden. Wel bij regen.

    Op de F:
    Goodyear: ik heb de les geleerd.
    Michelin: OK maar toen kreeg de "sport" een ander, lelijk, profiel en kwamen GOodyear angsten naar voren.
    Conti's zoals gezegd. (Waren twee verschillende sets met weinig verschil.)

    Wat heb ik nu: yokohama's. Eens wat anders, top op sportief gebied, eng met de regen, maar dat geeft niet, het is een hobby auto.
    5e set in 15 jaar MG :D

    Inderdaad: ik heb me nog nooit tot Toyo's laten verleiden: motivatie: ik ben wars van wat iedereen anders doet. Zeker niet omdat ze slecht zouden zijn.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Banden en nog eens banden

    door Mr. Dj M. » za jun 20, 2015 12:46 pm

    Tot nog toe zijn de goedkoopste grote handelaren met vrij oude banden bezig, op internet wel te verstaan, ik zou dan ook nog wel een keer durven bestellen. over enkele jaren zal het anders zijn, dam durf ik ook nog niet te zeggen wat ik zou kiezen....
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Re: Banden en nog eens banden

    door camiel456 » za jun 20, 2015 1:51 pm

    Kasper schreefColon
    Mr. Dj M. schreefColon
    Michelin: OK maar toen kreeg de "sport" een ander, lelijk, profiel en kwamen GOodyear angsten naar voren.


    Ik ben in tegen stelling erg blij met mijn Michelin (pilot sport 3), Top bij nat! En ook bij droog en tevens op de track een hoop grip!
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Banden en nog eens banden

    door Kasper » za jun 20, 2015 5:35 pm

    camiel456 schreefColon
    Kasper schreefColonMichelin: OK maar toen kreeg de "sport" een ander, lelijk, profiel en kwamen GOodyear angsten naar voren.


    Ik ben in tegen stelling erg blij met mijn Michelin (pilot sport 3), Top bij nat! En ook bij droog en tevens op de track een hoop grip!

    Het is niet dat ik niet blij met de Michelins was, alleen kwam daar ook zo'n verhaal met verschillende voor en achterbanden naar voren. Omdat het uiterlijk me niet aanstond heb ik toen alle 4 de banden vervangen.
    Inmiddels zijn ze dus weer een nummertje verder opgeschoven, pilot sport 1, 2 en nu dus 3.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Re: Banden en nog eens banden

    door camiel456 » za jun 20, 2015 5:45 pm

    Ja dat is weer een tijdje terug dan, nu zijn alle banden voor en achter exact hetzelfde (op de maat na dan)

    :proost:
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: Banden en nog eens banden

    door Coen » do jul 02, 2015 5:34 pm

    Ik heb nog splinternieuwe Toyo's voor achter liggen in 16 inch. Ook nog 15 inch voor voor, die zijn niet veel gebruikt.
    Lotus Elise S2 111s
  • rob544
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON do jun 04, 2015 4:22 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg

    Re: Banden en nog eens banden

    door rob544 » do jul 02, 2015 6:19 pm

    ik heb laatst velgen over genomen, hierop zaten hankook banden,deze bevallen mij uitstekend, wat me hier vooral bij op valt is dat deze een zeer laag geluidsnivau hebben en voellen toch goed aan in bochten!
  • pablo_o2
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 110
    GeregistreerdCOLON vr jan 07, 2011 3:25 pm
    WoonplaatsCOLON Zoersel, België

    Re: Banden en nog eens banden

    door pablo_o2 » zo jul 05, 2015 1:05 pm

    Heb uiteindelijk de Michelin Pilot Sport 3 besteld.Dat is volgens de bandencentrale een zeer degelijke band, Good Year rade hij ten stelligste af...
    2002 Mgf Trophy
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » zo jul 05, 2015 4:34 pm

    Verschilt uiteraard enorm per auto. Heeft de bandencentrale ervaring met MG?

    Send from my fancy shmancy Xiaomi
    De nachtspotter!
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten