BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1
krakend geluid links voor, schokdemper?
  • ebie69
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 1
    GeregistreerdCOLON za apr 12, 2014 11:21 pm
    WoonplaatsCOLON Valkenburg (LB)

krakend geluid links voor, schokdemper?

door ebie69 » wo apr 22, 2015 1:21 pm

Wanneer ik op de snelweg 120 Kmh of harder rij voelt mijn F erg onrustig in het stuurgedrag.
    Nu heb ik al gelezen dat een Front splitter een oplossing kan zijn. echter sinds vorige week hoor ik bij het optrekken en sturen een krakend geluid links voor :( . Ook wanneer ik aan de linkerzijde de carrosserie omlaag druk kraakt 't, Voorwiel eraf gehaald onderste schacht van van schokdemper is erg vettig. Kan iemand mij aangeven of krakend geluid van schokdemper kan zijn en indien deze defect is zou dit dan ook het onrustige rijgedrag kunnen veroorzaken? Ik heb ook al zitten denken aan fusee echter deze is zo te zien al eens vervangen gezien deze met boutjes vast zit aan de ophanging. hoe test ik of het de fusee is?

graag jullie reactie,

Groet Eric
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

Re: krakend geluid links voor, schokdemper?

door ErikB » di apr 28, 2015 11:25 am

De schokdemper moet in ieder geval droog en vetvrij zijn. Een defecte schokdemper wil idd wel eens gaan lekken ... Ik kan me ook voorstellen dat de schokDEMPER het schommelen en wat onrustig gedrag van de hydragas bol moet opvangen. Het effect van een missende schokdemper is bij hydragas wel minder dan bij een traditionele spiraalveer.
    Verder heb je gelijk dat een splitter echt wel iets doet bij die snelheid (en zelfs lager), maar het mag geen oplossing zijn voor het camoufleren van een ander gebrek.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1