Ik zou graag weten waar de koelvloeistof naartoe gaat.
Meest eenvoudige is dat ze in de olie terecht komt. Oorzaken zijn beperkt en herstelling is relatief eenvoudig.
Koelvloeistof kan ook de verbrandingskamer inkomen, bvb. via de pakking van de inlaatcollector. Geen lekkages te zien, afhankelijk van de hoeveelheid, wat meer waterdamp via de uitlaat.
Koelvloeistof kan ook naar buiten lekken: en dit kan vanaf de radiator tot aan de dop van het expansievatje zijn. Enige voordelen zijn: dikwijls kan je een warme koelvloeistof wel ruiken (ik vind het vreselijk, geef mij maar een benzine luchtje

) en resten van verdampt koelvloeistof blijven achter.
Verder: wanneer loopt/liep de motor warm, tijdens rijden of stilstaan in een file ?
Tot slot: als het een MY2005 is, dan zal ie een waarschuwing geven wanneer het peil van de koelvloeistof te laag is .... indien het een eerder model is, dan zou ik niet ver meer rijden zonder 'Low Coolant Level Sensor Kit'.
my 2 cents,