Heb iets vreemds aan de hand.
Wagen rijdt perfect,koppakking is ook in orde,prt is vervangen,radiator is nieuw en stop van het reservoir is ook nieuw.
Probleem is dat ik steeds lucht krijg op het systeem nadat hij willen keurig beslist ineens water uit te gooien langs de stop van het expansievat, denk ik dan toch want op de rand van het expansievat staat dan wat water. Waar ik ook water merk is op de blok vlak achter de waterpomp maar aan de achterkant van de pomp waar de buis inzit zelf.
Het lijkt erop dat hij dit doet bij het afkoelen na een sportieve rit en het waterniveau daalt niet maar stijgt dus lijkt erop dat hij kookt nadat ik hem stilleg en hierdoor luchtbellen maakt. Ik moet hem dan ook steeds ontluchten als ik dit merk.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ben namelijk toch wel beetje uitgewerkt. Wat ik wel moet vermelden is dat de radiator eerst een deel verstop zat daardoor ik deze vervangen heb (vrees dat de vorige eigenaar er een potje heeft in gedaan). En de verwarming van deze f werkt wel maar mijn oude f was toch beter (mk1 vs mk2?) Nu weet ik niet of een semi verstopte heater core dit zou kunnen veroorzaken?
Hier wat foto's










Dus heb er ene van Gates op gezet maar geeft hetzelfde probleem :/