BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
frontspoiler
  • PARO1
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON zo nov 24, 2013 3:55 pm
    WoonplaatsCOLON BERLARE

    frontspoiler

    door PARO1 » wo dec 24, 2014 1:42 am

    MG ers, hier is al veel geschrven over het al of niet nuttig zijn van een frontspoiler ga ik er toch 1 plaatsen.
    Hoe hebben jullie deze vastgemaakt? Vijzen? Lijmen met TEC7?
    Laat het mij weten, en indien jullie instructies of info hebben mag je dat gerust laten weten.
    Alvast bedankt en een veilig jaareinde en ongevalvrij 2015.

    Gr Clemens
    Geluk is de weg waarlangs we rijden, niet de bestemming.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: frontspoiler

    door Kasper » wo dec 24, 2014 9:22 pm

    Wat ga je plaatsen? Een Trophy spoiler of een KH splitter? Dat scheelt namelijk nogal in de montagemethode.

    Ik kan me niets anders voorstellen dan dat de Trophy wordt gelijmd. ErikB heeft hier ooit eens een mooie serie foto's van gedropt. Wellicht nog terug gevonden in zijn fotoalbum of in en how to.

    Mijn KH is Geschroefd.

    Overigens hoef je je niet te verontschuldigen voor wat extra luchtgeleiding aan de voorzijde. Een F is een van de weinige "gewone" auto's waar dit een verbetering geeft, gewoonweg omdat de auto niet in de windtunnel is ontworpen en er ruimte was voor verbetering. De KH is uit behoefte naar een stabieler weggedrag ontwikkeld. Daarna kwam de Trophy.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • PARO1
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON zo nov 24, 2013 3:55 pm
    WoonplaatsCOLON BERLARE

    Re: frontspoiler

    door PARO1 » do dec 25, 2014 12:39 am

    Ik ga en seat leon cupra spoiler monteren.
    Geluk is de weg waarlangs we rijden, niet de bestemming.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: frontspoiler

    door Bruno » vr dec 26, 2014 3:09 am

    Een KH = Schroeven -> zeer goed resultaat qua downforce
    Een Trophy is lijmen, maar niet per definitie met TEC7...(wat heeft iedereen toch met die brolkit !) -> zeer goed resultaat qua downforce
    Een Seat splitter moet je schroeven (en aanpassen naar vorm van de MG). -> Deze laatste is optisch, maar helpt geen "dr@l" !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • PARO1
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON zo nov 24, 2013 3:55 pm
    WoonplaatsCOLON BERLARE

    Re: frontspoiler

    door PARO1 » vr dec 26, 2014 4:29 pm

    Bruno, wat heb je tegen TEC7? Is er een beter product op de markt!?
    Ik gebruik TEC7 of FIXALL voor vele doeleinden en dit met een bevredigend resultaat, maar iets beter kan mij steeds bekoren.

    Wat betrefd de downforce van de cupra splitter lopen de meningen uiteraard fel doorheen, maar ik denk dan "baat het niet, dan schaadt het niet".

    Tot horens, Clemens.
    Geluk is de weg waarlangs we rijden, niet de bestemming.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: frontspoiler

    door Bruno » za dec 27, 2014 1:07 am

    TEC7 is voor de particuliere markt inderdaad. In dat soort producten bedien ik mij dan ook niet van die markt, maar eerder van professioneel materiaal. Hier is niks speciaals en verder niks mis mee, als je de andere producten niet kent en dan heb ik het over producten die ook nog na 3 jaar plakken, die geen draden trekken, die een veel grotere flexibiliteit hebben en dusdoende niet lossen onder temperatuurschommelingen, die vrijwel alles op alles kleven, doorlasbaar zijn, krimp 0 hebben, onder water kunnen worden aangebracht, tegen chemicaliën kunnen, etc... en dan heb ik het nog niet over andere eigenschappen, die voor de kleef toepassing dan misschien minder belangrijk zijn, maar wel voor afdicht toepassingen enzovoort. Laat mij hier nu geen lappen tekst voor vol typen, maar als je ook producten van Innotec, Kent of ZEP, om er maar enkele te noemen op de kop kan tikken, zit je met producten die niet door particulieren worden gebruikt...
    Niks mis dus met je spoiler kleven met Tec7, alleen heb ik er een hekel aan als dat altijd wordt benoemd alsof dat het wondermiddel is, verre van dus !
    Maar wat je spoiler betreft : Een Seat splitter helpt dus echt 0,0, maar als je het graag ziet, is het altijd leuk te plaatsen...maar je moet hem dus wel schroeven en niet kleven !!
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • PARO1
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON zo nov 24, 2013 3:55 pm
    WoonplaatsCOLON BERLARE

    Re: frontspoiler

    door PARO1 » za dec 27, 2014 11:18 am

    D'as weeral wat bijgeleerd. :dancing))
    Geluk is de weg waarlangs we rijden, niet de bestemming.
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten