Op mijn auto zitten nog altijd de standaard 15” velgen gemonteerd (ik vind ze optisch best oke). Het F-je is dus een “basic” Mk1 uit ’97.
Morgen ga ik de auto laten keuren, als er niets vreemds uit de keuring komt ga ik maar eens volgens het stappenplan aan de slag en beginnen bij de bandjes.
Een aantal zaken waar ik wel nog mee zit zijn de volgende:
Conform het (originele) instructie boekje moeten voren 185ers en achter 205ers gemonteerd zijn. Op de site wordt rustig gesproken over: voor 195ers en achter tot 215ers, is dit voor alle type F gelijk wat betr. het rijgedrag?
Op dit moment ben ik er over aan het denken om Toyo’s te gaan kopen (optisch erg mooi).
De rijhoogte is bij mijn auto zowel voor als achter +/- 345mm, origineel zou dit +/- 368mm moeten zijn, levert dit nog iets schokkends op……?
Stap 3, Het uitlijn-verhaal: Op de site wordt gesproken over 0 graden 5 minuten inspoor voor zowel voor als achter. Is dit ook voor mijn bolide de juiste uitlijning? Het beruchte boekje geeft weer eens iets anders aan, namelijk 0 graden 10 minuten +/- 6 uitspoor (voor), 0 graden 10 minuten +/- 6 toespoor (achter). Geloof dat ik het boekje maar ritueel ga verbranden…….
Who gets me on track?


doen ze namelijk ook veel bij toepassing enorme velgen in combinatie met verlagen van Subaru Impreza WRX STi).


?

