Eindelijk hoor ik echt bij het forum. ( HGF)
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    Eindelijk hoor ik echt bij het forum. ( HGF)

    door Drikje S1 » di okt 14, 2014 12:39 pm

    Ik wist het niet, een gevoel bij gaf aan dat ik niet geheel deel uit maakte van het forum, ik voelde mij anders dan andere forumleden, iets ontbrak. Inmiddels ruim vier jaar lid van het forum, ik kreeg geen grip op het ontbrekende, ik hoorde er niet bij, ondanks dat mijn bijdrage aan het forum, mijn inziens goed te noemen is. De personen welke ik tijdens de meetings had ontmoet ook allemaal goed, maar toch … het gevoel bleef... Moet ik dan zaken forceren, moet ik geweld gebruiken, moet ik.... ik weet het niet.

    Maar eens is daar het moment, dat gevoel, ja daar komt het, dat zal het moeten zijn, gaat het dan toch gebeuren....

    Gisteren vanaf de Ikea Amersfoort de A1 op richting Hilversum, de spanning loopt op, de emotie loopt op en jawel de temperatuur meter loopt op. De motor slaat af, met 80 km/uur de vluchtstrook op, uitrollend kom ik de oprit van een tankstation op en weet de F door te laten rollen naar het parkeerterrein. Het gevoel wordt alsmaar sterker, de emoties zijn bijna niet meer te houden. Snel uit de auto gestapt, kofferbak openen, expansie vat bekijken, en deze was leeg. De emotie bereikt bijna zijn hoogtepunt, het koelwater ondertussen het kookpunt. Snel 2 liter water erbij, motor starten, binnen tien minuten expansie vat weer leeg, olie peil controleren, deze was flink gestegen, al het koelwater in het carter.
    Nu heb ik het gevoel, ik sta bijna te janken van emotie, nu hoor ik erbij, nu mag ik werkelijk meepraten, nu hoor ik bij de echte F rijders, eindelijk een HGF.

    De F mocht uiteindelijk op de oprij wagen terug naar huis.

    Gr. Drikje S1
    Laatst bijgewerkt door 1 op Drikje S1, in totaal 0 keer bewerkt.
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Avatar gebruiker
    Los
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 320
    GeregistreerdCOLON di sep 04, 2012 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt

    Re: Eindelijk hoor ik echt bij het forum.

    door Los » di okt 14, 2014 2:44 pm

    Ja, wat moet je daar op zeggen. Een felicitatie komt bij me op, maar dat is weer een beetje wrang.
    In plaats daarvan een welgemeend welkom en sterkte gewenst.

    Hartelijke Groeten Fan Henk
    MGF 1.8i steptronic 2001, Anthracite
    Landrover Freelander 2 2.2 TD S 2008 Santorini Black

    4frF
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Eindelijk hoor ik echt bij het forum.

    door Mr. Dj M. » di okt 14, 2014 3:02 pm

    Dat is pas een dubbele tekst.
    Sterkte ermee, dit is een flinke zo te lezen!
    Afbeelding
  • AdT
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON di jun 07, 2011 10:25 pm
    WoonplaatsCOLON Blaricum

    Re: Eindelijk hoor ik echt bij het forum.

    door AdT » di okt 14, 2014 3:17 pm

    Gefeliciteerd Dirkje.
    Maar het kan nog veel "erger" :applaus:
    Ik kar al 20 jaar rond in MG's.
    2 x een B een ZT diesel en nu een een Tf.
    Nog nooit stil gestaan, nergens.

    Maar nu een oude droom werkelijkheid laten worden.
    Sinds een week of 3 heb ik er een Triumph TR3a bij....
    Wat denk je; binnen een week stond ik stil op de A27.
    Straf voor het vreemdgaan? :lol:
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Eindelijk hoor ik echt bij het forum.

    door MGTF2002 » di okt 14, 2014 4:28 pm

    Gecondoleerd met het heengaan / crematie van jouw koppakking.

    Wanneer kunnen wij afscheid nemen en aanzitten aan de koffie / biertafel? :( :}}} :)))

    S T E R K T E !
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re: Eindelijk hoor ik echt bij het forum.

    door Sjonnie » di okt 14, 2014 7:45 pm

    Hi Hendrik,

    Mooi kl0te! Sterkte/succes met het herstel (daar ga ik toch van uit).

    Als je er pas "bij hoort" na een HGF dan moet ik mijn lidmaatschap (gelukkig) opzeggen. Geen HGF en hopelijk blijft dat zo (F heeft een mls sinds 80K).

    Houd ons op de hoogte van het herstel en volgens mij "hoorde" je er al tijden bij :)

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Re: Eindelijk hoor ik echt bij het forum.

    door jantje » wo okt 15, 2014 12:20 pm

    Ja, wat moet ik dan zeggen; ik kocht de mijne met een HGF.
    De eerste dus in garantie gemaakt
    Na 5 jaar weer van datte, en later weer van datte

    ben ik nu een erelid?
    (of eerder een slechte MGF rijder :oops: )

    In ieder geval, veel sterkte bij de herstelling
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Avatar gebruiker
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

    Re: Eindelijk hoor ik echt bij het forum.

    door Bart-K » do okt 16, 2014 12:13 pm

    Welkom bij de 'club binnen de club' dan maar hé :wink:

    Begin bijna te twijfelen of ik er dan wel echt bij hoor. Heb al wel eens een HGF gehad, maar niet bij mijn F :?
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

    You can be a child once, but immature all your life...

    https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
  • gino66
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 88
    GeregistreerdCOLON wo mei 28, 2014 10:55 pm
    WoonplaatsCOLON eeklo

    Re: Eindelijk hoor ik echt bij het forum.

    door gino66 » do okt 16, 2014 12:45 pm

    jantje schreefColonJa, wat moet ik dan zeggen; ik kocht de mijne met een HGF.
    De eerste dus in garantie gemaakt
    Na 5 jaar weer van datte, en later weer van datte

    ben ik nu een erelid?
    (of eerder een slechte MGF rijder :oops: )

    In ieder geval, veel sterkte bij de herstelling

    das gewoon pech hebben denk ik met jou mgf :?
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Eindelijk hoor ik echt bij het forum.

    door Mr. Dj M. » do okt 16, 2014 11:38 pm

    gino66 schreefColondas gewoon pech hebben denk ik met jou mgf :?

    Of niet goed warm rijden?
    Nooit boven de 3000 toeren per minuut komen als ook de olie nog niet warm is.
    Afbeelding
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Eindelijk hoor ik echt bij het forum.

    door LEBLAR » vr okt 17, 2014 12:30 pm

    Veel sterkte met de reparatie. Ik weet niet of je nu pas echt bij de club hoort. Je vat het in ieder geval sportief op. :applaus:
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Eindelijk hoor ik echt bij het forum.

    door Arjan » ma okt 20, 2014 10:12 pm

    Drikje S1 schreefColon....Gisteren vanaf de Ikea Amersfoort de A1 op richting Hilversum...


    Voor die prijs had ik 'm ook niet laten liggen :wink:

    Maar serieus; je vat het met humor op, maar echt leuk is zo'n defect niet :( Ik ben dubbel dik "lid" met 2 HGF's in het verleden. Dus sterkte met de reparatie en welkom binnen onze community.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    Re: Eindelijk hoor ik echt bij het forum.

    door Drikje S1 » di okt 21, 2014 12:36 pm

    Na ruim een week eindelijk bekomen van de emoties, snif. Allen bedankt voor de felicitaties.

    Overigens, waarom zo luchtig over een HGF :

    1) Ik wist al enige tijd dat het er aan zat te komen, ik moest zo nu en dan al water bijvullen om op pijl te blijven. Om deze reden had ik eind juli een motorblok gekocht voor de Elise zodat ik daarmee het najaar kon rijden en de F voor onderhoud en herstel op de brug. Maar helaas bleek het door oplichter Jelle van Dalen, MG Parts & Cars te 'S-Gravenmoer geleverde blok waardeloos te zijn, en zo dus blijven doorrijden met de F met als gevolg......

    2) Het is uitermate aannemelijk dat de HGF mijn eigen schuld is. Vorig jaar de verwarming vervangen waardoor de koelwaterslangen aan de onderkant van de F waren losgehaald om het koelsysteem leeg te laten lopen. Bij terugplaatsen één van de klemmen vergeten terug te zetten, hierna tijdens het rijden kwam de slang los, al het koelwater eruit, hhmmm, de rest kan je zelf wel invullen. Per saldo valt het mij nog mee dat pas na een jaar de boel het begeeft.

    3) Alleen het melden van een HGF hier op het forum is van geen toegevoegde waarde, daarom maar een verhaaltje erom heen.

    Gr. Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re: Eindelijk hoor ik echt bij het forum.

    door Sjonnie » di okt 21, 2014 8:44 pm

    Het zit/zat je niet mee. Maar het gaat je lukken! Om over de HGF heen te komen :wink: De F verdient een lang leven en een "flinke bronchitus" moet de auto niet "nekken". Met de nodige TLC moet je er nog jaren plezier van hebben.

    Keep us posted!

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Eindelijk hoor ik echt bij het forum.

    door Mr. Dj M. » wo okt 22, 2014 5:45 pm

    Dat is wel spijtig inderdaad, die drie staps pech raket....
    Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten