BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant

    door Mr. Dj M. » ma okt 13, 2014 12:26 pm

    Sinds vorig weekend nieuwe achterbanden (zelfde type Toyo's als er al onder zaten).
    Na de banden wissel is de achterkant vreemd gaan reageren. Om het duidelijk te omschrijven: een combinatie link/rechts, links/rechts op de snelweg levert duidelijk nog een vertraagde zelfde beweging aan de achterkant op.

    Dit is voor mij de eerste keer dat ik achter echt nieuwe banden heb. Is dit nieuwigheid van de band (inmiddels +/- 200 km gereden)?
    Of zou er echt wat mis zijn met de uitlijning? al is dat vreemd omdat er ook niet echt een schreef afgesleten profiel op de banden aanwezig was.
    Afbeelding
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant

    door LEBLAR » ma okt 13, 2014 12:33 pm

    Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat het wisselen van banden de uitlijning niet beïnvloedt.
    Is de bandendruk gelijk? Nieuwe banden willen wel eens wat "gladder" zijn dan ingereden banden maar of dat dit gevoel geeft??
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant

    door Mr. Dj M. » ma okt 13, 2014 1:33 pm

    De banden staan inderdaad op de juiste spanning, dat heb ik direct gecontroleerd....
    Pak ik een rotonde, dan voelen de banden ook niet gladder aan ofzo. Dat was echt alleen de eerste paar kilometers.
    Afbeelding
  • Django
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 54
    GeregistreerdCOLON wo jun 04, 2014 10:23 am
    WoonplaatsCOLON Zonhoven

    Re: Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant

    door Django » ma okt 13, 2014 5:48 pm

    Als het niet aan de bandendruk ligt , dan ligt het aan je ophanging , met name de schokdempers. Ik heb hetzelfde aan de hand gehad met mijn winterbanden op mijn Mondeo in exact dezelfde omstandigheden (lane change). Bij mij lag het aan de bandendruk. Vermits de grotere wandhoogte van mijn winterbanden (heb moeten compenseren met de 16 inch winterbanden tov de 17 inch zomerbanden) mochten de banden wat meer druk hebben...en probleem was opgelost.
    Mgf BRG 97
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant

    door Mr. Dj M. » ma okt 13, 2014 5:54 pm

    Banden zijn hetzelfde type en formaat, er is niks aan het onderstel gewijzigd, dus dat is het niet Django....
    Afbeelding
  • Django
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 54
    GeregistreerdCOLON wo jun 04, 2014 10:23 am
    WoonplaatsCOLON Zonhoven

    Re: Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant

    door Django » ma okt 20, 2014 10:29 pm

    Dj M,

    Heb je ondertussen al iets gevonden? Ben er wel benieuwd naar.

    Herman
    Mgf BRG 97
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant

    door Mr. Dj M. » wo okt 22, 2014 5:52 pm

    Ik heb waarschijnlijk begin november alle nieuwe materialen voor rechts voor (nieuwe naaf, remschijf e.d.)
    Dan komt er na gelijk een uitlijn actie. Als het dan nog niet goed is, dan weet ik het echt niet, maar dan moet het liggen aan de achterbanden/wielen. Misbalans voel ik niet, maar in dat soort dingen zou ik dan moeten gaan denken lijkt me...
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant

    door ttdesign6 » wo okt 22, 2014 8:03 pm

    Bijna zeker weten dat je wielen niet goed zijn gebalanceerd nadat je nieuwe banden hebt gekregen. Niks uitlijning enzo, dit is precies het probleem dat ik in juni had. Leg er voor de grap even 2 andere achterwielen op om te testen en ik durf bijna zeker te zeggen dat het weg is.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant

    door Mr. Dj M. » do okt 23, 2014 4:39 pm

    Ga ik laten aanpakken Tom, thanks voor de tip.
    En even twee andere wielen er achter op zetten gaat niet. Die luxe heb ik niet dat ik kan kiezen uit diverse wielen sets :roll:
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    Re: Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant

    door sjirafje » vr okt 24, 2014 1:55 am

    Geen F/TF in de buurt waar je de banden een half uurtje van mag lenen?
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant

    door Mr. Dj M. » vr okt 24, 2014 5:09 pm

    Nop, niet echt bekenden in de buurt dat het de moeite waard is.
    Ik pak het gewoon aan als ik weer bij de garage ben om de auto uit te laten lijnen thumbsup
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant

    door Mr. Dj M. » za nov 08, 2014 7:31 pm

    Vandaag na montage van de nieuwe tweedehands naaf rechtsvoor, de auto laten uitlijnen.
    Resultaat is dat de boel weer lekker rijdt, toch de uitlijning dus.

    Hoe komt het?
    De nieuwe banden hebben weer vol grip, en geven dus alle fouten in de uitlijnen direct door. Los je dat probleem op dan los je dus ook het rare weggedrag op. thumbsup
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant

    door ErikB » za nov 08, 2014 7:52 pm

    Dan moet je dat waarschijnlijk ook op de manier van slijten hebben kunnen zien.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant

    door Mr. Dj M. » zo nov 09, 2014 8:07 pm

    Dat zou je zeggen, een heel precieze bandenmeter had ik niet, maar vond wel iets maar geen hele grote verschillen.
    Afbeelding
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Nieuwe achter banden --> "losse" achterkant

    door brusten » ma nov 10, 2014 2:42 pm

    ja de uitlijning is inderdaad veel belangrijker of dat je denkt. heb de uitlijning al 3x laten doen in het verleden en pas op de 3de x was het ok. :dancing))
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten