BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1
Koppelingsperikelen
  • Tommie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 595
    GeregistreerdCOLON zo apr 06, 2014 4:51 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    Koppelingsperikelen

    door Tommie » do sep 18, 2014 7:30 am

    Sinds een paar dagen ondervind ik wat mast met het koppelen.

    Mijn f heeft altijd al een korte koppeling gehad, maar ik heb mij daar nooit aan gestoord. Echter, sinds een tweetal weken moet ik de koppeling echt wel helemaal induwen om te schakelen. Ik heb de olie al een keertje gecontroleerd en wat bijgevuld, maar dit bracht geen oplossing.

    Echter, de wagen schakelt nog vlot, zelfs in achteruit, maar ik moet af en toe de koppeling 2 keer indrukken.

    Zou dit de koppeling zelf zijn, of moet ik het eerder in de master en slave cilinder gaan zoeken (wat ik een beetje hoop). De vloeistof is in juni vervangen geweest dus te oud zal deze niet zijn.

    Enig idee van volgorde om dit te controleren ?

    Vloeistof, Ontluchten, master cilinder, slave cilinder ? Voor ik aan een nieuwe koppeling begin.
    1999 MGF Anthracite
    2003 MG TF Trophy Blue
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Koppelingsperikelen

    door schrokke » do sep 18, 2014 4:50 pm

    Als je na 2X intrappen duidelijk meer koppeling hebt ga je het toch in de slave cilinder moeten zoeken. Of de druklager bedieningas eens smeren.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten