BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
"MG Rover-productie blijft in Longbridge"
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    "MG Rover-productie blijft in Longbridge"

    door Coen » wo sep 28, 2005 5:52 pm

    Goed nieuws dacht ik zo:

    Het Chinese Nanjing Automobile maakt bekend dat in 2006 de autoproductie in de MG Rover vestiging in Longbridge wordt hervat. Het bedrijf regeert hiermee op speculaties dat de productie naar China zou worden verplaatst.

    Het Chinese bedrijf Nanjing Automobile kocht eind juli de restanten van het failliete MG Rover. Daarop begonnen de speculaties dat de productie van de Britse modellen in China zou worden voortgezet. De BBC meldt vandaag echter dat Nanjing voornemens is de productie in de oude vestiging in het Britse Longbridge te hervatten.
    Het plan is om de fabriek in 2006 weer werkend te maken. In 2007 moet de productie op stoom komen, waarna er snel 100.000 auto´s per jaar van de band zullen lopen. Daarnaast heeft Nanjing het plan om in Engeland een ontwikkelingscentrum neer te zetten.

    Nanjing-directeur Wang Too Jing zegt dat het aantal banen in Longbridge kan oplopen tot 1.200; toen MG Rover in april failliet ging, gingen bijna 6.000 banen verloren. De precieze plannen die Nanjing met MG Rover heeftm moeten nog worden bekendgemaakt.
    Lotus Elise S2 111s
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo sep 28, 2005 8:02 pm

    If its true... It makes my day :lol:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo sep 28, 2005 11:43 pm

    Ik denk dat zo ongeveer iedereen op dit forum de berichtgevingen omtrent MG Rover met bovengemiddelde belangstelling volgt.

    Tussen April en nu (September) al heel wat gelezen. Nederlandse kranten en "vakbladen" komen met mededelingen als: Er wordt hard gewerkt aan een plan om de failliete autofabrikant MG te redden. Een compleet nieuw modellengamma, een nieuw management en een rijke investeerder komen eraan te pas......, en Chapman Automotive Limited is in een ver gevorderd stadium om een deel van het failliete MG Rover over te nemen.

    Veel berichtgeving blijkt gewoon uit de lucht gegrepen te zijn. Het lijkt soms wel een TV quiz, waar je alleen op kunt antwoorden waar/niet waar.

    Maar we blijven hopen dat MG een wagen van Engelse makelij blijft.

    Een tevreden MGTF rijder.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » do sep 29, 2005 6:46 pm

    Goed nieuws, het zou een hele geruststelling zijn als alles in Engeland blijft :)
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten