Nu ook leverbaar, een softtop met glazen achterruit!
  • Welke softtop is mooier?

    De cover uit de MG TF MY 2005 of
    12
    60%
    De cover van Mike Satur / MGF Center
    8
    40%
     
    Totaal aantal stemmenCOLON 20
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Nu ook leverbaar, een softtop met glazen achterruit!

    door Coen » wo sep 28, 2005 3:55 pm

    Softtop van MGF Center/Mike Satur:

    Afbeelding

    De originele van de MG TF MY2005:
    AfbeeldingAfbeelding


    mgf74 schreefColonIk heb bij www.cabrioletkappen.com een prijs laten maken, en deze
    kwam op 950€ btw in + geplaats en 1 jaar garantie. Dat is niet veel
    denk ik, en het was ook met de gelazen ruit !





    Hier heeft menig MGF/MGTF bezitter lang op gewacht, een softtop met glazen achterraam.

    Wij leveren vanaf heden deze nieuwe softtops met raam voorzien van achterruitverwarming.

    Feitelijk heeft u hierdoor geen hardtop meer nodig.

    De softtop wordt geleverd inclusief frame waardoor de montage heel eenvoudig is, voorwaarde is wel dat u uw oude softtopframe inlevert, omdat deze wordt hergebruikt.

    De softtop is in verschillende kleuren leverbaar.

    Prijs per set 1849 euro inclusief BTW

    Bij bestelling wordt een extra toeslag van 250 euro berekend, welke wordt teruggestort als uw oude frame in goede staat bij ons retour is.

    Uiteraard kunnen we deze softtop plaatsen, kosten hiervoor zijn 65 euro.
    Laatst bijgewerkt door 7 op Coen, in totaal 0 keer bewerkt.
    Lotus Elise S2 111s
  • johnnl
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 120
    GeregistreerdCOLON wo jun 01, 2005 1:22 pm
    WoonplaatsCOLON W8 London UK

    door johnnl » wo sep 28, 2005 4:11 pm

    Die softtop met (zeer klein) ruitje is niet helemaal gratis. Uk vind het een hoop geld want het kan nog 250 euro duurder zijn als men het frame niet fijn vindt oid.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo sep 28, 2005 4:16 pm

    Prijzig is het zeker maarja, de softtop is dan ook meteen in elke kleur leverbaar.

    Is iemand deze softtop al ergens tegengekomen op een Engelse site? En wat kost die daar?
    Lotus Elise S2 111s
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » wo sep 28, 2005 4:59 pm

    Aan het model te zien komt deze softtop van het MGF Centre: http://www.mgfcentre.com/hoods.htm
    Daar is de prijs "POA", dus geen idee wat dat in werkelijkheid doet.

    Of het nodig is een glazen ruit te hebben is denk ik zeer persoonlijk, ik zou minimaal eerst willen proefrijden. Ik heb sterk het idee dat het oppervlak wel erg klein wordt om nog een goed zicht te hebben. Ik moet altijd al wennen van de hardtop naar de softtop en zo enorm veel schelen die niet. Het verschil zit met name in de achterstijl, die is bij de hardtop smaller en wordt door de glazen ruit nóg breder dan bij de huidige. Overbodig om te zeggen dat de dode hoek evenredig toeneemt.

    Tevens vind ik de opmerking "Feitelijk heeft u hierdoor geen hardtop meer nodig" wat overdreven. Een hardtop koop je niet alleen vanwege de glazen ruit. Bij mijn dagelijks gebruik zou ik vanwege het comfort de hardtop niet willen missen. Tevens wordt mijn softtop beschermd tegen onnodige inwerking van allerlei wintervuil en met name pekel.

    Verder zijn er al langere tijd vele goedkopere alternatieven dan deze: alleen een glazen achterruit (met ritsen) is bij vele aanbieders beschikbaar. Daarvoor kun je waarschijnlijk wel bij www.mg-sp.com terecht.
    Die hebben ook als voordeel dat je de ruit nog normaal kunt uitritsen, te zien aan de foto kan dat bij het type van MGF Centre niet.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

    Re: Nu ook leverbaar, een softtop met glazen achterruit!

    door Rene » wo sep 28, 2005 6:34 pm

    [quote="Coen"]Op de site van mgfnl.nl zag ik dat er nieuwe softtops leverbaar waren. (mag dat, verwijzen naar de concurrent? ;))


    Ik wacht nog even op de glazen hardtop van Mike Satur, ben echt benieuwd hoe die er in werkelijkheid uitziet
    MG TF 135, Anthracite (zwart metalic), carbon-insite

    enne,.... standaard, ...... origineel.........oem !!!
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo sep 28, 2005 6:37 pm

    Die hardtop lijkt me echt geweldig, maar daar zal waarschijnlijk wel een vrij hoge prijs aan vast zitten. Is er trouwens al meer info over die hardtop? Nieuwe foto's bijvoorbeeld?
    Lotus Elise S2 111s
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

    door Rene » wo sep 28, 2005 6:45 pm

    Coen schreefColonDie hardtop lijkt me echt geweldig, maar daar zal waarschijnlijk wel een vrij hoge prijs aan vast zitten. Is er trouwens al meer info over die hardtop? Nieuwe foto's bijvoorbeeld?



    Ongeveer 1300 engelse pond, rond de 2000 euro. Dus al het in het echt zo uitziet als op de foto is de keus voor mij makkelijk

    Rene
    MG TF 135, Anthracite (zwart metalic), carbon-insite

    enne,.... standaard, ...... origineel.........oem !!!
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo sep 28, 2005 6:53 pm

    2000 euro valt nog wel heel erg mee ('t is natuurlijk nog wel een smak geld) dacht dat die veel duurder was.
    Lotus Elise S2 111s
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo sep 28, 2005 8:00 pm

    Deze Softtop was reeds in 2004 op Silverstone te zien (Vlgs mij inderdaad bij MGFcentre, en was het zelfs dezelfde wagen)

    Een glazen achterruit is iest prachtigs want je kunt er beter doorheen kijken, je kunt hem ontdoen van condens door middel van de achterruit verwarming (een extra item wat je bij de hardtop koopt)

    Omdat wij zelden dicht rijden, is een oordeel vellen voor mij niet eenvoudig maar ik weinig functionaliteit in het benoemen van een softtop met glazen achterruit als een volwaardige vervanger van de hardtop. Een echte softtop, zoals in NIET-sportwagens, heeft een bekleding aan de binnenzijde die het geluid dempt, vocht regulerend is en zorgt voor extra isolatie. Dat heb je met het tentje van de MG(T)F zeker niet. Het glas is mi dus een beetje overdone.

    Maar let wel ook MG-Rover heeft deze optie in een aantal 2005 modellen uitgevoerd. Zou wel een willen weten of dit onder druk van de schrijvende pers of op wens van de klanten is gebeurt.

    (wil je bekleding binnenin de softtop van de MF(T)F dat kan: Bremsen Hans heeft dit.
    Tot slot met een glazen achterruit kun je geen Roll Hoops plaatsen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo sep 28, 2005 8:53 pm

    Dit type was als eerste beschikbaar bij Mike Satur enkele jaren geleden (2 of zo)
    De kleine ruit maakt de F/TF een beetje sportiever.
    Ik moet Kasper toetreden in het feit dat een glazen raampje slechts half werk is, daar de kap niet gevoerd is zoals bij andere (lees duitse) roadsters.
    Ik denk trouwens dat de glazen ruit wel compatibel is met de boxer hoops van mike, maar niet met de hoops van X-power :?:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo sep 28, 2005 9:48 pm

    Persoonlijk vind ik de 2005 TF kap veel mooier omdat die de lijn van de wagen beter volgt aan de onderkant van de ruit. Kan de kap helemaal naar beneden met zo'n softtop ? Ik meen te herinneren dat b.v. met de kap van Mike de softtop in ingeklapte positie een grote bult achterop oplevert.
    Building >200BHP K-series
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo sep 28, 2005 9:52 pm

    Wel ik vind de 2005 Tf ruit niet zo mooi. Hij komt hoger en de hoeken zijn lelijk afgerond, enfin IMHO. Misschien moet iemand hier ff twee linkjes posten en er een poll van maken :lol:
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo sep 28, 2005 10:01 pm

    Jupilerman schreefColonWel ik vind de 2005 Tf ruit niet zo mooi. Hij komt hoger en de hoeken zijn lelijk afgerond, enfin IMHO. Misschien moet iemand hier ff twee linkjes posten en er een poll van maken :lol:


    Diegene zal ik wel zijn, als iemand de plaatjes kan aanleveren
    Lotus Elise S2 111s
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo sep 28, 2005 10:14 pm

    ´k benhet niet eens met de "namaak" van Mike satur, Mike kwam één jaar eerder op de markt met z´n raampje. Dus MGR zijn de apen :wink:
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo sep 28, 2005 10:33 pm

    Jupilerman schreefColon´k benhet niet eens met de "namaak" van Mike satur, Mike kwam één jaar eerder op de markt met z´n raampje. Dus MGR zijn de apen :wink:


    Sorry, maar de poll is niet meer aan te passen :)
    Lotus Elise S2 111s

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten