"tsjoepkes" aan de deur kwijt
  • JEPEDEWE
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON wo apr 02, 2014 4:58 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    "tsjoepkes" aan de deur kwijt

    door JEPEDEWE » wo jul 23, 2014 10:15 pm

    Had het al gevreesd,
    Mijn zoon gaat eens een keer de MG TF wassen en is een van die rubberen topjes kwijt waarmee je de spanning op het sluiten van de deur kan regelen.
    Ik moet toegeven dat ze wel erg los zaten, dus, mijn vraag is:
    Waar vind ik die ergens? en als ik ze bestel, hier of daar, hoe omschrijf je dat in bvb het engels??? :? :?:
    Bedankt iedereen
    JP
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: "tsjoepkes" aan de deur kwijt

    door ttdesign6 » wo jul 23, 2014 11:41 pm

    Ik heb die wel voor je als het goed is. Het gaat toch om de rubbers aan het uiteinde van de deur op raamhoogte?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • JEPEDEWE
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON wo apr 02, 2014 4:58 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    "tsjoepkes" aan de deur kwijt

    door JEPEDEWE » do jul 24, 2014 7:03 am

    Bedankt! Maar het is niet dat vrees ik.. Er zitten er zo 2 aan de binnenkanten van de deuren... Rubberen, cilindervormige prutskes. Door er aan te draaien bepaal je de spanning op de deur. Nu dat dat weg is rammelt mijn deur heel wat meer. Hopelijk heeft er iemand die ook hier of daar liggen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: "tsjoepkes" aan de deur kwijt

    door philipvanv » do jul 24, 2014 8:14 am

    Bedoel je nummer 11 op deze site?
    http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID000126
  • JEPEDEWE
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON wo apr 02, 2014 4:58 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    "tsjoepkes" aan de deur kwijt

    door JEPEDEWE » do jul 24, 2014 10:26 am

    Yep philip... Is dat te vertrouwen als ik dat bestel?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: "tsjoepkes" aan de deur kwijt

    door Sander » do jul 24, 2014 10:54 am

    Perfect te vertrouwen. Ik bestel daar alles wat ik origineel nodig heb.
    Building >200BHP K-series
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: "tsjoepkes" aan de deur kwijt

    door philipvanv » do jul 24, 2014 12:09 pm

    idem
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: "tsjoepkes" aan de deur kwijt

    door ErikB » do jul 24, 2014 8:17 pm

    idem

    Zeker niet altijd de goedkoopste oplossing, maar je krijgt zeker wat je besteld had.
    En een geweldige website ... mijn excuses aan de sponsor.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: "tsjoepkes" aan de deur kwijt

    door gille » vr jul 25, 2014 8:53 am

    IK zie wel niet goed de link tussen de zoon die de auto gaat wassen, en iets aan de binnenkant van de deur
    kwijtraakt. of...je zou zoon moet mijn vrouw zijn :devil-( (die krijgt hier ook alle schuld)
    zou het niet gewoon al losgezeten hebben en door de 4'e pirouette die je zoon maakte helemaal losgekomen zijn?
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: "tsjoepkes" aan de deur kwijt

    door ttdesign6 » vr jul 25, 2014 11:09 am

    Ah die dingen. Mocht je ze nog niet besteld hebben, ik heb ze liggen.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: "tsjoepkes" aan de deur kwijt

    door brusten » vr jul 25, 2014 11:21 am

    gille schreefColonIK zie wel niet goed de link tussen de zoon die de auto gaat wassen, en iets aan de binnenkant van de deur
    kwijtraakt. of...je zou zoon moet mijn vrouw zijn :devil-( (die krijgt hier ook alle schuld)
    zou het niet gewoon al losgezeten hebben en door de 4'e pirouette die je zoon maakte helemaal losgekomen zijn?

    :devil-( je vrouwtje deschuld geven :lol: :lol: :lol:
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: "tsjoepkes" aan de deur kwijt

    door Rob » za jul 26, 2014 12:13 am

    Tsjoepkes,prutskes ?? tis wel vakjargon hier. En Gille jij maakt het helemaal bont om je vrouw overal de schuld van te geven. :lol: :lol:
  • JEPEDEWE
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON wo apr 02, 2014 4:58 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

    Re: "tsjoepkes" aan de deur kwijt

    door JEPEDEWE » za jul 26, 2014 7:09 am

    @ Rob
    Vakjargon... ok, gelijk heb je, maar hoe noem je dat in het vakjargon... "tsjoepkes" wordt blijkbaar ook door iedereen hier begrepen :wink:
    @ Gille
    Ik hoop dat mijn zoon je vrouw niet is want dan hebben we allebei een probleem... :shock: , maar ik wist dat die prutsen bij mij erg los zaten en mijn zoon is nogal, hoe moet ik het zeggen, enthousiast, dus, ik had hem verwittigd voorzichtig te zijn...
    @ ttdesign6
    Heel vriendelijk, via Tommie heb ik er blijkbaar bij Stephan een paar gekregen, waarvoor dank aan beide
    @ IEDEREEN
    Hoe maak ik die "tsjoepkes" nu vast zodat ze niet zo gemakkelijk los geraken? Tek7???

    Bedankt aan jullie allemaal voor de fijne reacties

    JP
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: "tsjoepkes" aan de deur kwijt

    door ttdesign6 » za jul 26, 2014 11:54 am

    Volgens mij is de enige mogelijkheid ze vastdraaien, evt wat kit eraan?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

    Re: "tsjoepkes" aan de deur kwijt

    door Fontech » za jul 26, 2014 7:07 pm

    Je kan ze ook vaster krijgen door de rand van het plaatwerk waar je ze in draait iets te plooien met een tang of dergelijke ...
    Je moet dit plaatwerk vergelijken met een moer waar je een schroef ( in dit geval het "tsjoepke") in draait ... Als je de ruimte waar de schroefdraad door gaat nauwer maakt , klemt de tsjoep wss hard genoeg .

    Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten