Dashboard e.a. in lederafwerking
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Dashboard e.a. in lederafwerking

    door Gydotron » za jun 14, 2014 7:46 pm

    Ik vind het interieur van de MG er wat plastiekerig uitzien. Ik heb al gelezen dat sommige producten ronduit een slechte pasvorm hebben.
    Zijn er firma's die wel degelijke producten hebben?
    Is het beter om het uit te besteden? Indien zo, waar en heeft er iemand ervaring mee.
    Zijn er mooie alternatieven?

    Ik heb dit gevonden:

    http://www.mgfcentre.com/store/alcantar ... itted.html

    Afbeelding

    Zulke afwerking zou ik wel willen, en eigenlijk de wagen ook :)

    Afbeelding

    Grtn Guido
    MGF
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: Dashboard e.a. in lederafwerking

    door Gydotron » za jun 14, 2014 8:13 pm

    Ik heb even wat gezocht en heb deze firma gevonden, nog vlakbij ook, nml in Lier.
    Ik ga deze week eens informeren wat het kost om het dashboard, deuren en middenconsole en T-bar te bekleden met leder. Ik snap ook wel dat dit wel een noot zal kosten, maar een mens leeft meer één maal, nietwaar.
    Trouwens het is een vak appart en als ik het laat doen dan wil ik perfectie. Er staat trouwens een MGF bij, erg mooi vind ik.

    Afbeelding

    http://ttinterior.be/site/

    Guido
    MGF
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Dashboard e.a. in lederafwerking

    door ttdesign6 » za jun 14, 2014 10:48 pm

    Dit heeft ook altijd hoog op mijn lijst gestaan en nog steeds trouwens. Enige nadeel vind ik dat als je het dashboard bekleedt, je ook eigenlijk de deurpanelen mee moet nemen, althans de bovenste helft ervan en dat is lastig. Anders vind ik het vrij kaal uitzien als het leer na het dashboard opeens stopt en wel doorloopt op de middentunnel en T-bar.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: Dashboard e.a. in lederafwerking

    door Gydotron » za jun 14, 2014 10:54 pm

    Ik wil behalve het ganse dashboard, ook de deuren, mid console en T bar laten doen. Maar het moet echt stijlvol zijn! Deze week weet ik meer over de prijs.

    Grtn Guido
    MGF
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Dashboard e.a. in lederafwerking

    door ttdesign6 » za jun 14, 2014 11:09 pm

    thumbsup
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: Dashboard e.a. in lederafwerking

    door Gydotron » zo jun 15, 2014 11:38 am

    Ik vraag me af of het mooi zou zijn om het lederen interieur in 2-tone af te werken.
    Je zou het rode Alcantare als kleur kunnen nemen, alleen vrees ik dat het wat heftig gaat worden.

    Misschien is het mooi om net een wat dieper rode kleur te nemen dan de alcantare.

    Dit is niet 100% wat ik bedoel, maar het geeft wel een beeld.

    Guido

    Afbeelding
    MGF
  • Avatar gebruiker
    JeanF
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 110
    GeregistreerdCOLON zo okt 14, 2012 5:57 pm
    WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

    Dashboard e.a. in lederafwerking

    door JeanF » zo jun 15, 2014 12:01 pm

    Klinkt interessant. Ben wel erg benieuwd naar de prijs.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Mgf 1,8 mpi Heritage in Brg
    Daily car VW Golf Gte LimestoneGrey
    Suzuki Intruder c1800 Black and Brown
    En voor m'n geweldige vrouw:
    Ford Ka 1,2 2009 Pearl White
    Harley Davidson Night Rod 1250 black demin
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Dashboard e.a. in lederafwerking

    door ttdesign6 » zo jun 15, 2014 2:06 pm

    Persoonlijk zou ik niet teveel met 2 tone gaan spelen, veel te druk imo. Eén kleur staat heel goed bij de rest van de auto en het toch al 2 tone interieur.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Los
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 320
    GeregistreerdCOLON di sep 04, 2012 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt

    Re: Dashboard e.a. in lederafwerking

    door Los » zo jun 15, 2014 2:19 pm

    Vind dit een heel mooi initiatief, heb er zelf ook aan gedacht, om op enig moment dit ook te doen na het opfrissen van de lak (gehele respray ergens volgend jaar).
    Mijn voorkeur gaat uit naar een zwart lederen interieur met rode stiksels. Geeft een mooi accent zonder overheersend te gaan worden.
    Succes met de zoektocht en uitvoering en ik zie graag de foto's verschijnen.

    Henk.
    MGF 1.8i steptronic 2001, Anthracite
    Landrover Freelander 2 2.2 TD S 2008 Santorini Black

    4frF
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: Dashboard e.a. in lederafwerking

    door Gydotron » zo jun 15, 2014 2:46 pm

    Wij denken eerder aan zwart met zilver stiksel, zilver zit ook al in het interieur. Wij denken ook dat gewoon compleet in het zwart echt mooist gaat zijn. De prijs..... ik verwacht eerlijk gezegd dat ik rond de 2000 euro moet rekenen. Voor vakmanschap zal je moeten betalen.

    Trouwens de verwarminsgknoppen ga ik veranderen, ik vind de after market knoppen gewoon lelijk, veel te druk.

    Ik ga mijn zoon zoiets laten maken. Binnenin breng ik een dun perspex zwart plaatje in met indicatie.

    Afbeelding

    Guido
    MGF
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Dashboard e.a. in lederafwerking

    door Mr. Dj M. » zo jun 15, 2014 3:47 pm

    Zeer gave plannen!
    Wat het leer in het interieur betreft, ben ik ook fan. Als je het geld er voor over hebt een super mooie upgrade 8) thumbsup
    Afbeelding
  • defcon
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON zo jun 01, 2014 9:55 pm
    WoonplaatsCOLON Oost-eeklo

    Re: Dashboard e.a. in lederafwerking

    door defcon » wo jun 18, 2014 10:10 am

    Gydotron schreefColonIk vind het interieur van de MG er wat plastiekerig uitzien. Ik heb al gelezen dat sommige producten ronduit een slechte pasvorm hebben.
    Zijn er firma's die wel degelijke producten hebben?
    Is het beter om het uit te besteden? Indien zo, waar en heeft er iemand ervaring mee.
    Zijn er mooie alternatieven?

    Ik heb dit gevonden:

    http://www.mgfcentre.com/store/alcantar ... itted.html

    Afbeelding

    Zulke afwerking zou ik wel willen, en eigenlijk de wagen ook :)

    Afbeelding

    Grtn Guido

    Voor mij 1 adres das DECA in gent ( hebben site en zijn vriendlijk )
    die doen alles zelf leder int van helikopters ,kwalitatief heel hoogstaand
    prijs zou je moeten vergelijken met jouw firma dat kan ik niet zeggen

    het is een firma die zo wel voor de kleine man met weinig centen ook mooi resultaat aflevert
    kan ik van getuigen ,er zijn veel vrienden uit mijn andere hobby
    die speciale zadels voor hun motorfiets laten overtrekken .
    ze geven het frame af en hup mousse en al wordt er gedaan
    en dit voor tussen de 100 en 150 euro dat is goedkoop vind ik
    wat het voor een auto interieur gaat kosten weet ik niet .
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Dashboard e.a. in lederafwerking

    door Sander » wo jun 18, 2014 10:58 am

    Ik heb wat werk gezien van T&T en ben niet heel erg onder de indruk. Niet slecht maar b.v. ICT vind ik mooier werk leveren. Het mooiste vind ik nog steeds origineel beklede stoelen. Dat is toch het strakste qua pasvorm. Alleen is dan de kwaliteit van origineel leder vaak een stuk minder.

    David van het forum hier heeft zijn volledige interieur in leder laten steken door Mike Satur. Het leder liet helaas met regelmaat op plaatsen los. Ik weet dat hij met regelmaat lijm injecteerde met een spuit met een scherpe naald op de verlijming te herstellen. David zien we hier overigens al jaren niet meer.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: Dashboard e.a. in lederafwerking

    door Gydotron » wo jun 18, 2014 12:00 pm

    Wij zijn gisteren bij T&T geweest en hebben wat werk van hun gezien en dat was prachtig. Aan de offerte wordt gewerkt. Van zodra ik meer weet zal ik de prijzen laten weten.
    Het betreft het complete dashboard, middenconsole, T-bar en deurpanelen. Ik ga gelijk de bestuurdersstoel laten herstellen, er wordt een nieuw zijstuk in gezet, de zit wordt vervangen en de vulling wordt ook vernieuwd.

    Ik zal bij ICT ook een offerte laten maken. Die zitten ook in Lier, dat is makkelijk. Bedankt Sander !

    Het is de bedoeling om het zo te laten doen dat het lijkt alsof de wagen zo uit de fabriek is gekomen. Dus volledig zwart en de stoelen blijven origineel van kleur. Ook de panelen in de deur blijven zilver/rood alcantara.

    Omdat voor hen de zomerperiode de drukste is gaan we het laten uitvoeren in de herfst.

    Grtn Guido
    MGF
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Dashboard e.a. in lederafwerking

    door brusten » wo jun 18, 2014 12:13 pm

    Deze week verwacht ik mijn nieuwe lederen zetels deurpanelen enz... terug te hebben van Deca te Gent. Foto's zodra alles gemonteerd is. Grt danny

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten