Probleempje
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    Probleempje

    door mpmgf » di sep 20, 2005 7:12 pm

    :cry: :cry: :cry:

    Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt, ik reed vanaf mijn ouderlijk huis naar huis toe ongeveer 8 km rijden, stop voor de deur en hoor dat de motor tikt... De volgende dag (vandaag) naar de dealer en vlak bij de dealer voor de deur pafff en de MG valt uit. Wat blijkt de VVC staat vast het tandwiel aan de VVC as (waar de distributie riem opzit) is afgebroken door de klap..... De dealer zegt dat me dit ongeveer 1000 euro gaat kosten omdat er een nieuwe VVC in moet. De kans dat er wat kleppen krom zijn is ook aanwezig....

    Wie kent dit probleem of heeft dit ook eens gehad???

    Mischien is er iemand die nog een goede tweedehands VVC heeft of cilinder kop???

    Grtz Mpmgf :cry: :cry: :cry:
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di sep 20, 2005 7:48 pm

    Ik heb het probeleem zelf nooit meegemaakt (heb dan ook geen VVC) maar als je opzoek bent naar een VVC motor voor de onderdelen, zie dan dit topic: http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=1497
    Lotus Elise S2 111s
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    Re: Probleempje

    door John » wo sep 21, 2005 1:32 am

    Allereerst mijn welgemeende blijk van medeleven in deze trieste zaak.
    mpmgf schreefColonWat blijkt de VVC staat vast het tandwiel aan de VVC as (waar de distributie riem opzit) is afgebroken door de klap.....
    Da's duidelijk: de werkelijke oorzaak van dit probleem moet je dus zoeken in de oorzaak van het breken van de distributieriem.
    Ik denk dat die al in je verhaal terug te vinden is:
    mpmgf schreefColon... hoor dat de motor tikt...
    Is vermoedelijk een lager geweest, bijv. van de spanrol

    Wat betreft de kostprijs zou je idd Coen zijn advies op kunnen volgen. Het is wel meteen een compleet motorblok, maar met die prijs wel zéér interessant.

    Sterkte !
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo sep 21, 2005 10:21 am

    als dit een probleempje is wil ik geen probleem zien! Ik zou idd ook het andere motorblok kopen, kan je nog altijd zien of je enkel de kop overzet of onmiddellijk de hele motor.
    Sterkte
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo sep 21, 2005 12:38 pm

    Gatverdarrie. Gelukkig is het probleem mij helemaal vreemd, De link voor het blok lijkt mij een goede mogelijkheid, al moet je daar natuurlijk ook wel weer de inbouw bijtellen. Ook al doe je dat zelf er komen zeker nog kosten bij voor klein materiaal e.d.

    Ik heb wel eens zo'n afgebroken spanrol gehad bij mijn dieseltje (R45) verhaal was daarbij in grote lijnen identiek: (tik, sterk verminderd vermogen, stoppen bij de garage en vervolgens niet meer gestart krijgen)

    Dat is in basis een totaal andere motor wat voor mij bevestigd dat dit geen typisch K-blok probleem is, je hebt alleen pech dat het een complex VVC systeem betreft.

    Sterkte
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo sep 21, 2005 12:56 pm

    Inderdaad, heel vervelend, vooral voor de portemonee. Hoe lang was het geleden dat de distributieriem vervangen was ?

    Zo'n 2de hands blok is ideaal, je zal ongeveer evenveel betalen als de herstelling van uw huidig blok, maar je hebt er in 1 klap wel een berg reserve onderdelen bij voor dezelfde prijs.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » wo sep 21, 2005 3:20 pm

    Allereerst bedankt voor jullie medeleven, kom net bij de dealer vandaan, de spanrol is nog heel en distributie riem ook deze zijn namelijk samen met de waterpomp 4 maanden geleden vervangen. De oorzaak is het VVC mechanisme in de kop, deze is vast geslagen, tevens zijn er hierdoor twee inlaat kleppen krom.

    Ik heb idd al contact geglegd met de persoon die het VVC blok verkoopt, volgens de dealer is dit de verstandigste oplossing. Waarschijnlijk ga ik het blok halen en dan zet de dealer de kop over, deze laat hij dan eerst vlakken enz. Kosten voor dit alles ongeveer 1200 euro, als ik mijn eigen kop moet laten maken komt de prijs op ongeveer 2000 euro....

    Ik hou jullie op de hoogte...

    Bedankt

    Grtz Mpmgf
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo sep 21, 2005 5:31 pm

    Het helpt je natuurlijk geen barst vooruit, maar ik kan je wel vertellen dat dit geen typische K-series fout is. 1200,00 EUR is alles behalve goedkoop, maar wel de te verwachten dealer-prijs incl. het testen/vlakken.

    Voor de rest kan je misschien een deel recupereren door de cillinderkop (VVC heeft grotere kleppen dan MPi) te koop aan te bieden. Vroeg of laat duikt er een geïnteresseerde op en maak je nog enkele euro's terug goed.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » do sep 22, 2005 12:25 am

    Misschien de "nieuwe" kop eerst laten flowen. Als je toch bezig bent

    Johan
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do sep 22, 2005 9:03 am

    mpmgf schreefColonals ik mijn eigen kop moet laten maken komt de prijs op ongeveer 2000 euro....


    das goedkoop, als ik sommige reacties lees op het forum denk ik dat voor de herstelling van hun kop meer geld nodig is :twisted:
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » vr sep 23, 2005 6:28 pm

    Hmm daar zit ook wel wat in....

    Bedankt, ik ga nu ff ontstressen ...op vakantie.... ik zal proberen er niet aan te denken.

    Bedankt voor jullie medeleven als ik terug ben weet ik de kosten en is de auto weer 100% ik hou jullie op de hoogte..


    Grtz Mpmgf
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » za sep 24, 2005 12:57 pm

    Heb zelf ook vastloper gehad, alleen had ik 8 kromme kleppen, als gevolg van een riembreuk.
    In mijn geval is het hele blok meteen onder handen genomen incl. vlakken, flowen, matchen, uitliteren etc....
    Als ik alles van te voren wist....... maar ik kan jou nu wel een tip geven. Tenminste, als je van plan bent gelijk voor meer pkaas (geen afkorting voor pindakaas hoor) te gaan.....
    Neem een Hond VTec motor. Stuk sterker, en meer uit te halen. Tevens naar verluid relatief goedkoop te krijgen....
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za sep 24, 2005 1:38 pm

    ´k weet er eentje van een paar maand oud staan voor 6000 EUR en <1K km
  • kristof
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 97
    GeregistreerdCOLON di okt 26, 2004 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON heist op den berg

    door kristof » za sep 24, 2005 4:20 pm

    kheb hetzelfde probleem ook eens voorgehad de bovenstaande polie in verbinding met het vvc syteen bout was gewoon stuk gevlogen 4 kleppen stuk maar is allemaal achteraf goed in orde gekomen.
    mgf 18 vvc fga chip bmc carbon luchtfiter hardtop uitbouwkitje, navi ,17" velgen etc...
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » ma okt 10, 2005 4:37 pm

    Ben terug van vakantie... lekker ff aan andere dingen gedacht. Heb vandaag contact gehad met de garage, de kop van het andere blok is gevlakt en hebben ze overgezet. Kan hem morgen ophalen.... hoop ik.


    Bedankt voor jullie medeleven,

    Grtz Mpmgf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten