remmen zeer hard?
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    remmen zeer hard?

    door gille » do mei 15, 2014 10:16 am

    Ik heb laatst aan de remmen gewerkt en moest deze dus nadien volledig ontluchten,
    nu is dit gebeurd maar als ik nu de rem indruk is deze heel zwaar en reageert niet zoals het zou moeten. (is gebeurd na de rhd-lhd conversie)
    Het gaat om de rode F (1997) deze heeft geen abs.
    Dus enkel: pedaal in de wagen, servopomp, verdeelblokje, remmen voor en achter.
    Ik heb reeds gekeken naar de vacuüm op de servopomp en deze is ok.
    Iemand die mij hier een advies geven kan? wat zie ik over het hoofd? of zou de servopomp defect zijn???
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: remmen zeer hard?

    door schrokke » do mei 15, 2014 7:53 pm

    Druk het rempedaal hard in. Start dan de motor terwijl je hard op het rempedaal blijft drukken. Als de het pedaal na aanslaan van de motor zakt, is de vacuumbekrachtiger ok. Doe eerst deze test om zeker te zijn dat de rembekrachtiger ok is.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: remmen zeer hard?

    door gille » do mei 15, 2014 10:11 pm

    deze test heb ik reeds gedaan, er veranderd dus niets aan de rempedaal positie.
    dus toch maar op zoek voor een servo-trommel??

    met deze dus... als er iemand nog zoiets liggen heeft hoor ik het graag.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: remmen zeer hard?

    door schrokke » vr mei 16, 2014 11:57 am

    Heb je een andere trommel moeten plaatsen bij de ombouw?
    Zoniet en als het voorheen nog goed werkte, zou ik toch eerst de vacuumleiding controleren.
    Als je bij bij stationair draaiende motor het rempedaal een aan paar keer stevig indrukt reageert het motortoerental daarop?
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: remmen zeer hard?

    door gille » vr mei 16, 2014 12:20 pm

    @ schrokke,
    Het is de zelfde trommel die er voorheen inzat,
    Er gebeurd niets als ik de rem indruk (meermaals)
    Als ik de vacuümslang losmaak van de trommel veranderd het toerental zeer fel,
    maar ik voel wel zeer fel de zuigkracht aan de leiding.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: remmen zeer hard?

    door ttdesign6 » vr mei 16, 2014 2:18 pm

    Ik vermoed, na het lezen hiervan dat bij de nieuwe TF de vacuümpomp kapot is. Als ik het rempedaal intrap klikt het helemaal onderaan vast als het waren en moet ik hem terug omhoog trekken waarna hij redelijk normaal functioneert. Tevens hoor ik een sissend geluid uit de voorbak van bij de remcilinder. Trap ik het rempedaal in dan is het weg. Remmen had ik ontlucht maar inmiddels zijn ze weer vrij sponzig.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: remmen zeer hard?

    door schrokke » vr mei 16, 2014 7:45 pm

    @ Gille,

    vacuumleiding lijkt in orde dan maar servotrommel toch ook denk ik.
    De remleidingen zijn juist aangesloten? Toevallig niet de remdrukbegrenzer op de voorremmen oid?
    Hoofdremcylinder terug juist op servo gezet?
    Ik begrijp toch goed dat je hard op het rempedaal moet en daarbij slechts weinig remvermogen hebt?

    @ Tom,

    Als je het rempedaal tot de op de vloer kunt duwen, valt volgens mij de remservo buiten verdenking. Dan is er eerder iets mis met uw hoofdremcylinder.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: remmen zeer hard?

    door gille » vr mei 16, 2014 10:21 pm

    klopt schrokke,
    maar ik lees net dat ik best de remmen met draaiende motor moet ontluchten, :oops: :oops:
    en als ik het mij goed herinner wat dit niet het geval,(heb toen ontlucht met motor uit.)
    en toch... is de wagen naar een kennis geweest die eens ging zien, en nu sist het een beetje
    rond de pomp zegt hij (vroeger was het mij niet opgevallen)

    en tom...
    ik denk dat jou probleem zou kunnen opgelost zijn als de rempomp op de juiste plaats staat,
    en met de stang mee aangesloten is.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: remmen zeer hard?

    door schrokke » zo mei 18, 2014 6:33 pm

    Remmen moeten helemaal niet met draaiende motor ontlucht worden, daar zal het zeker niet aan liggen.
    Als je dan toch een vacuumlek meent te horen is het membraan van de bekrachtiger lek of staat de hoofdremcylinder niet luchtdicht op de bekrachtiger.

    Enheu, even ter info. Op een benzinemotor staat geen vacuumpomp. De bekrachtiger maakt gebruik van het motorvacuum. Op dieselmotoren staat er wel een pomp. T is maar om verwarring te vermijden :wink:
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: remmen zeer hard?

    door gille » ma mei 19, 2014 1:10 pm

    ik ga je zeker niet in twijfel trekken herman maar
    toch vind ik dit weer in de mg workshop manual.

    Afbeelding
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: remmen zeer hard?

    door Sander » ma mei 19, 2014 1:21 pm

    Je begint met de leiding die het verste weg zit van de servo en werkt zo naar de kortste leiding. Omdat de MG met een stang werkt vermoed ik dat jouw afbeelding voor een RHD is ipv een LHD. Volgens mij werkt het sneller met de motor aan maar zit er geen verschil in het resultaat. Ik gebruik de laatste tijd dit:
    http://elise-shop.com/eezi-bleed-elise- ... p-140.html

    Ideaal ! Ook voor de koppeling, maar bij de Elise komt die vloeistof wel uit het het zelfde vaatje.
    Building >200BHP K-series
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: remmen zeer hard?

    door schrokke » ma mei 19, 2014 6:25 pm

    Inderdaad staat blijkbaar zo in de workshop, in andere workshops van andere merken heb ik dit nog nooit zien staan. Ik had deze nog nooit gelezen omdat ik ondertussen wel weet hoe je remmen moet ontluchten. Ik zie hier echt het nut niet van in, maar ja.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: remmen zeer hard?

    door philipvanv » ma mei 19, 2014 7:34 pm

    Misschien was dit een onderdeel van ergonomischere werkomstandigheden in de garage, om de garagisten minder te vermoeien bij het pompen ;)
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: remmen zeer hard?

    door gille » di mei 20, 2014 9:24 am

    hoe doe ik het steeds :
    iemand, gewoonlijk de liftster die ik ooit meegenomen heb (brusten :devil-( )
    achter het stuur, enkele malen laten pompen op de rem en dan rem inhouden,
    dan draai ik de nippel open tot, de pedaal onder is of er geen lucht meer uit de leiding komt,
    dan nippel dicht, en de copiloot kan weer beginnen te pompen. dit uiteraard rondom.
    ik heb nooit anders geweten. :oops:
    ik gebruik wel een doorzichtige leiding om: de remolie op te vangen, en gelijk goed te zien
    als er nog lucht inzit.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: remmen zeer hard?

    door gille » do mei 22, 2014 4:14 pm

    het probleem is opgelost. ik had dus inderdaad de leidingen verkeerd geplaatst, m'n gewoonlijke garagist(citroen) had dit niet gezien en met de vacuüm te proberen had hij de remcilinder stuk gemaakt.
    gisteren dus 'n andere cilinder geplaatst en nu rem hij SUPERGOED.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten