BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
MG TF Guido & Katrien
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    MG TF Guido & Katrien

    door Gydotron » wo apr 16, 2014 6:58 am

    Ondertussen hebben we onze MG TF bijna een jaar en toch hebben we al de nodige werken moeten uitvoeren.
    Eerst was de alternator stuk, die is ondertussen vervangen door een nieuwe.
    De schokdempers waren versleten en we hebben er een setje Spax met Comfort veren onder gezet, die komen van Mike Saturn, maar ik heb ze kunnen voor de helft van de prijs gekocht omdat de man in kwestie zijn MGF tegen een boom had geparkeerd. Ze zaten nog in de verpakking.

    Maar nu blijkt de achterste wiellager stuk te zijn. En nog geen klein beetje, je kan het wiel zo 6 a 7 cm heen en weer wiebelen. Vandaag vervangen we beide achterste wiellagers.

    De remschijven zijn eigenlijk ook aan vervanging toe, dat is iets voor volgende maand samen met de nieuwe ECU van ZandF.

    Betreft de schijfremmen, welke types bevelen jullie me aan?

    Grtn Guido
    MGF
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: MG TF Guido & Katrien

    door Gydotron » wo apr 16, 2014 8:47 pm

    Blijkt dat niet alleen de lager stuk was maar dat het hele stuk waar de lager inzat ook beschadigd is. Vermoedelijk nooit goed gemonteerd geweest. Dan zij MG_Stefke hebben we een nieuw stuk en kan alles morgen gemonteerd worden. Foto's volgen.

    Guido
    MGF
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: MG TF Guido & Katrien

    door brusten » wo apr 16, 2014 9:20 pm

    Ja Guido stefan is hier ook al meer dan eens mijn reddende engel geweest, is een TOP gast thumbsup
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: MG TF Guido & Katrien

    door Gydotron » do apr 17, 2014 8:07 am

    Inderdaad! Zo, vandaag de lagers eruit persen (mijn zoon werkt in een garage en dat is héél handig), dan alles even glasparelen en vervolgens een laagje zinkspray en een afwerklaagje. De lager erin persen en nadien heel de handel terug monteren.
    Wij hebben de MGTF ondertussen een maand of 10 en we hebben het volgende moeten vernieuwen, alternator, stuurkogelgewrichten, lagers achteraan.
    Binnenkort de ZandF ECU en dan op de testbank om te controleren.

    To do lijstje:

    -Lederen stoel vooraan laten herstellen.
    -Deze zomer de wagen onderaan helemaal proper maken en hem in "Den Dinitrol" zetten. (Op het werk van mijn zoon ;-) )
    -Misschien een olieluchtkoeler plaatsen.
    -Nieuwe remschijven
    -koelwaterbuizen vervangen door RVS.
    -Minst belangrijk, de Kenwood radio vervangen. Op zichzelf een goede radio, maar ik vind hem gebruiksonvriendelijk, er zit GPS, achteruitrijcamera, kortom zo'n duur ding. Die Kenwood heeft zo'n groot uitschuif beeldscherm.
    -Dan de speakers, die worden vervangen door Scan Speak units.

    Guido

    Maar het belangrijkste is het mechanische, daar geef ik voorrang aan, bling bling kan later nog altijd.
    MGF
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: MG TF Guido & Katrien

    door Sander » do apr 17, 2014 8:18 am

    Standaard EBC remschijven zonder poespas (dus géén groeven, gaten deukjes of wat dan ook) in combinatie met EBC greenstuff blokken (OEM rem kracht met minder stof) Op o.a. ebay te vinden.

    Doe wel even het hart van de schijf hittebestendig zwart spuiten als ze nog nieuw zijn, dan blijft het mooi.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    MGek
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 266
    GeregistreerdCOLON ma jun 24, 2013 5:38 pm

    MG TF Guido & Katrien

    door MGek » do apr 17, 2014 8:49 am

    Ik weet niet of je die Kenwood gaat verkopen Guido, maar ik heb misschien wel interesse. Welk type is het en wat wil je er voor hebben? PB mag ook ;-)

    Gr Joris
    MGF Diamond White
  • Didi
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 14
    GeregistreerdCOLON vr mei 02, 2014 6:36 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: MG TF Guido & Katrien

    door Didi » di jun 03, 2014 7:31 pm

    Henk,

    Kan je even toelichten of je die scan speak al geplaatst hebt en welk resultaat je hebt ?
    Ik heb er al heel goede dingen van gehoord , even toetsen wat het resultaat is..
    Kan je ook even toelichten wat je allemaal aangeschaft hebt ?

    Mvg, Didier
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten