BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Remleidingen RVS Mike Satur
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Remleidingen RVS Mike Satur

    door Mr. Dj M. » ma maart 31, 2014 12:00 pm

    Afgelopen weekend te horen gekregen dat de remleidingen die bij Mike Satur besteld zijn een te grote ring zouden hebben....
    Ik kom dit nergens op het web tegen, maar het resultaat nu is dat de wagen nog bij de garage staat en ik even niet weet hoe ik het verder moet aanpakken. Het is mij ook niet duidelijk of ze de leidingen achter wel hebben kunnen plaatsen, of dat het alleen om de voorste gaat waar nu AP op zit. Het zou niet moeten uitmaken maar toch.

    HELP ?!?!

    Edit: Het gaat om de hoogte van het oog/ring. De bout is te lang, wat je dus zou kunnen oplossen met extra ringen ertussen, of de bout inkorten.
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Remleidingen RVS Mike Satur

    door Mr. Dj M. » za apr 05, 2014 5:46 pm

    Vandaag de auto terug gekregen.
    De originele slangen zijn nu gebruikt, want het oog is inderdaad net wat lager en de bout dus te lang. Een kortere bout zat niet bij de set en kon de garage ook niet zo krijgen. Korter zagen was hen een te groot risico o.a. vanwege de smalle schroefdraad.

    Een bout van de bouwmarkt werkt ook niet want de remvloeistof gaat door de holle bout heen.

    Wie weet waar deze bouten te krijgen zijn? Mike heeft ze niet op de site en er staat ook niks bij genoteerd dat deze nodig zijn voor montage.....
    Afbeelding
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Remleidingen RVS Mike Satur

    door schrokke » ma apr 07, 2014 10:02 am

    Hoeveel is net wat lager? Want iets mag het wel hebben. Of monteer anders dikkere dichtingsringen.
    Ken de maten van deze banjo-bouten niet van buiten, maar eens je ze weet kun je hier:http://www.filterservice-twente.nl/528.0.html mischien wel iets vinden.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Remleidingen RVS Mike Satur

    door Mr. Dj M. » ma apr 07, 2014 7:39 pm

    Dat is een mooie link. Ik ga eens kijken of ik met behulp van wat info de juiste bout vinden kan thumbsup
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Remleidingen RVS Mike Satur

    door Sander » di apr 08, 2014 8:14 am

    Volgens mij moet je het met de koperen ringen kunnen oplossen hoor. Wat zegt Mike Satur ? Gewoon ff bellen ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Remleidingen RVS Mike Satur

    door Mr. Dj M. » wo apr 09, 2014 8:40 pm

    Meer ringen is niet verstandig.
    Moet nog even tijd nemen voor dit verhaal, ik kan tenminste rijden nu en dat is belangrijk thumbsup
    Afbeelding
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Remleidingen RVS Mike Satur

    door schrokke » do apr 10, 2014 7:53 am

    Ik blijf het toch eigenaardig vinden.
    De aansluitogen kunnen hooguit 2mm lager zijn tov origineel. Een banjobout loopt niet tegen een kraag aan maar moet het oog, (dat geflankeerd word door 2 dichtingsringen), vastklemmen aan de remklauw.
    Als je nu iets dikkere ringen zoekt kan het hooguit nog 1 mm schelen en dat kan het echt wel hebben. Daar hoef je de bout niet voor aan te passen. Als je de bouten toch korter wil hebben. Ik heb nog nooit geprobeerd om 2mm van een bout af te zagen. Ik houd hem dan wel tegen de slijpmolen of vijl hem (artisanaal) korter als het juist en fijn moet zijn.

    En dan is het zoals ook Sander zegt op te lossen met de ringen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Remleidingen RVS Mike Satur

    door Mr. Dj M. » do apr 10, 2014 4:58 pm

    Het scheelt inderdaad 2-3 mm als ik het goed gezien heb.
    De garage geeft aan dat de bout vast loopt in de klauw, korter zagen geen optie was ivm de schroef draad en veel dikkere ringen er ook niet zijn.....

    Ik zeg niet dat de garage gelijk heeft, ze zijn zeker niet de creatiefste, maar dat is wat er gebeurd is jammer genoeg. Ik zoek het liefst dus een bout op die korter is, om dan de boel te (laten) vervangen.
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Remleidingen RVS Mike Satur

    door Mr. Dj M. » vr apr 11, 2014 5:12 pm

    Mike heeft inmiddels aangegeven dat de meegeleverde ringen samen met wat er al op de auto zat genoeg zou moeten zijn. Dubbele ringen zijn volgens hem geen probleem, omdat het koper is. Met het juiste momentum moet het kunnen.
    De reactie van de garage is, ja inderdaad het kan maar we vinden en vonden het geen goed idee....

    Goed, dan is ieder weer op de hoogte. Ik heb nog even tijd om te bedenken hoe dit probleem aangepakt gaat worden. Met de originele slangen gaat het remme ook prima en ben erg enthousiast over het nieuwe rem gedrag van de AP's. De greenstuf blokken nog even niet laten plaatsen, misschien is dit nog beter, maar de bijgeleverde blokken waren nog bij lange na niet versleten. Die gebruik ik dus voorlopig gewoon tot ze op zijn.
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten