Hoogte Trophy
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Hoogte Trophy

    door crazywolf » za feb 08, 2014 12:27 pm

    Hoi,

    Ik weet dat de trophy standaard vooraan op 348mm zou liggen maar ik blijf met een raar gevoel ivm mijn hoogte/druk ratio en verhouding voor achter.
    Iemand hier met een trophy die weet dat zijn op de +-standaard hoogte ligt? Kan je dan eens even de hoogte achteraan meten op de zelfde manier?

    Reden is de volgende ofwell is mijn druk meter stuk voor de hydragas en geeft hij verkeerd aan ofwell klopt er toch echt iets niet (maar heb al zoveel bekeken enkel de bollen achteraan nog niet) als ik mijn trophy op +-400psi zet ligt hij nog steeds maar op 320mm vooraan maar toch lijkt hij me mega hoog achteraan dan. Mometeel heb ik mijn lowering pins eruit gehaald voor de winter (dacht sneeuw dus wat hoger kan geen kwaad... welke sneeuw???? :p )

    Waar ik zeker van ben op moment is de staat van de bollen vooraan (heb ze al vervangen door andere trophy bollen) en de pins (heb voor de zekerheid zelfs de set van mijn vorige f gestoken deze keer) Er is nergens niks vreemd te zien aan de subframe maar ik twijfel sinds gisteren of de vorige eigenaar de bollen achteraan mischien heeft vervangen door standaard bollen ??

    Dus moest er iemand zijn die de standaard hoogte achteraan kent, laat me iets weten :D
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

    Re: Hoogte Trophy

    door Janmgf » za feb 08, 2014 2:13 pm

    Vóór en achter bollen verwisseld :?: :?:
    Het verschil zit in de hoek van de conus en de lengte onder de conus.
    De voorste conus is spitser en heeft géén verlengstukje onder de conus, de achterste is stomper en heeft wél een verlengstukje.

    Er zijn gevallen bekend waarbij van een achterste veer bol het verlengstukje is afgezaagd en vooraan is gebruikt.
    Zie ook http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/suspension/hydragas.htm
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Hoogte Trophy

    door crazywolf » za feb 08, 2014 6:36 pm

    Zelfs heb ik enkel de bollen vooraan vervangen. En de wagen lag toen voor en na hetzelfde.

    Juist even de wagen op de brug gezet en gekeken dit lijkt nog te kloppen zoals het hoort de cone vooraan is kort en achteraan is lang. Dus daar kan het ook niet aan liggen, nu is me wel opgevallen dat er een klein lekje is aan de bol rechtsachter niet veel want de wagen is op 2-3maanden maar 3mm gezakt maar toch maar eens rondkijken voor trophy bollen :/
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Hoogte Trophy

    door Tukker » zo feb 09, 2014 12:32 pm

    Volgens mij maakt het niet uit voor de hoogte of een bol lek is, er staat 400 psi in het systeem.

    Zitten de juiste ringen om de pins?
    (Er is een dikte verschil tussen voor en achter)

    @Janmgf Zit er ook lengte verschil tussen de Trophy en de F bollen achter?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

    Re: Hoogte Trophy

    door Janmgf » zo feb 09, 2014 1:06 pm

    Voor zover ik weet zit er inderdaad een verschil tussen de bollen voor Trophy en andere MGF modellen.

    Zie met name de maat H2 en H4 in bijgaande link.
    http://www.mgfcar.de/hydragas/compare.htm
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Hoogte Trophy

    door Tukker » zo feb 09, 2014 1:14 pm

    snel ge edit zeker. ;)


    Via de juiste link gevonden. :) thnx
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Hoogte Trophy

    door crazywolf » zo feb 09, 2014 1:19 pm

    Bollen zijn inderdaad verschillend, vooraan ben ik zeker dat de juiste zitten heb deze al vervangen omdat ik dacht dat ze stuk waren (door de lage hoogte) heb ze toen 2dehands van engeland laten afkomen maar de nummers gecontroleerd en ze waren van een trophy. Achteraan heb ik geen idee en nu dat het me opviel dat er een klein lekje is ga ik deze denk ik ook maar ineens vervangen.

    Dat hij lager ligt vanvoor heeft inderdaad niks te maken met het lekje maar viel me op dus weet ik toch weer wat te doen, ben wel blij dat dit mijn 2de mgf is.... anders denk ik dat ik het had opgegoven bij de eerste :p

    De ringen kan ik eens controleren maar denk dat dit wel klopt, het verschil is ook te groot hier voor (heb namelijk als een met extra ringen gewerkt voor fijnafstelling met lowering pins en dit deed niet ZO veel verschil in hoogte.

    Ga vandaag nog even een paar dingen controleren... zou hem graag terug normaal hebben zodat ik hem dan ineens terug kan droppen met pins en de juiste verhouding :p
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Hoogte Trophy

    door Tukker » zo feb 09, 2014 1:23 pm

    crazywolf schreefColonals ik mijn trophy op +-400psi zet ligt hij nog steeds maar op 320mm vooraan maar toch lijkt hij me mega hoog achteraan dan.



    Waarschijnlijk liggen er achter bollen van een F. H4 is 7 mm langer en dus staat de auto een paar cm hoger. :?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Hoogte Trophy

    door crazywolf » zo feb 09, 2014 1:30 pm

    Tukker schreefColon
    crazywolf schreefColonals ik mijn trophy op +-400psi zet ligt hij nog steeds maar op 320mm vooraan maar toch lijkt hij me mega hoog achteraan dan.



    Waarschijnlijk liggen er achter bollen van een F. H4 is 7 mm langer en dus staat de auto een paar cm hoger. :?


    Ja dat was ik nu aan het denken maar dit is enkel goed te controleren bij volle demontage dus werk aan de boeg :D

    De kans is ook best groot denk ik want toen ik de wagen kocht in NL lag hij letterlijk op de grond.... druk was maar een arme 250psi toen en de wielen raakte de body bij te hard draaien :no: Er zijn zelfs sporen dat de ophangingsarmen de subframes hadden geraakt ooit ... geen idee hoe men dit zelfs klaarspeelt :shock: Dus de bollen kunnen wel al eens vervangen zijn voordat ik hem kocht door misbruik.
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Hoogte Trophy

    door Sander » ma feb 10, 2014 11:02 am

    Heb je de afstel (vul) ringen niet kwijt gespeeld ? Deze werden in de fabriek geplaatst om de F vlak te krijgen en zitten tussen de pin en de sphere.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Hoogte Trophy

    door Tukker » ma feb 10, 2014 2:01 pm

    edit. even verplaatst naar het juiste topic

    Ik heb vanmiddag even een tekening gemaakt van de conen die in de bollen bevindt.
    Ik heb sterk het vermoeden dat de bollen achter van een Trophy en een F gelijk zijn en alleen de cone het verschil maakt. (Er zit echter ook nog een ventiel in waar volgens mij niets over bekend is.)

    Dit zou dan betekenen dat je een gewone bol kan gebruiken en de cone even moet overzetten. Wie bewijst het tegendeel???

    Afbeelding

    LINK
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Hoogte Trophy

    door Tukker » ma feb 10, 2014 2:10 pm

    Als je de auto uit de vering tilt moet je volgens mij kunnen zien welke cone er zit enof de ring is gemonteerd.

    Je weet tenslotte nooit wat de vorige eigenaar heeft gedaan. :)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: Hoogte Trophy

    door amnon » ma feb 10, 2014 2:22 pm

    Ik denk dat dat het ook is, maar alhoewel die cones er makkelijk uit schijnen te ploppen wanneer je druk op de onderste bol zet, een juiste (kortere Trophy cone) er in terugzetten is misschien een stuk minder makkelijk...?
    Wie heeft dat al eens geprobeert?

    En ook een rake opmerking van Dieter, moet er niet een anti roest component in de hydragas vloeistof?
    Kan er niet gewoon OAT in vraag ik me af....
    Hydragas is niets anders dan een water-alcohol verhouding.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Hoogte Trophy

    door crazywolf » ma feb 10, 2014 6:37 pm

    amnon schreefColon
    En ook een rake opmerking van Dieter, moet er niet een anti roest component in de hydragas vloeistof?
    Kan er niet gewoon OAT in vraag ik me af....
    Hydragas is niets anders dan een water-alcohol verhouding.


    OAT? Maar je kan er andere vloeistoffen in doen wat veel gedaan wordt is een verhouding van water en antivries. Het kan dus maar de wagen gaat er 9/10 toch iets anders door veren omdat de viscositeit ook uitmaakt. Daarom best de juiste vloeistof nemen :D

    Ik kan me trouwens het hoofd inslaan... ik meet altijd anders en reken dan om, ipv center pak ik de rand+1/2 van de diameter centerkap zodat ik nooit het center moet gokken. Ben ik verdomme toch niet vergeten dit erbij te tellen :-{{.
    Dus de hoogte vooraan klopt wel MAAR hij is een jeep achteraan want daar ligt hij bijna 2cm hoger als vooraan (verdacht die 2cm? verkeerde bollen?)

    Ik ga namelijk van iets uit dat ik op een andere site had gevonden:
    The Trophy 160 trim heights are

    348mm +/- 10mm front
    343mm +/- 10mm rear

    measured from the centre of the wheel to the lip of the wheel arch.
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: Hoogte Trophy

    door amnon » di feb 11, 2014 9:32 am

    Tja, en aangezien de bollen voor en achter communicerende vaten vormen, is het eigenlijk een wonder als het voor en achter niet goed zou zijn, wanneer één van de twee aangehouden wordt om op de juiste hoogte te zetten...
    Dan heb je misschien inderdaad F bollen achter.
    Maar je hebt gelijk wat de viscositeit betreft hoor, die moet het liefst druk en temperatuur onafhankelijk gelijk blijven.

    Ik heb het recept van Hydragas gevonden overigens:
    "Official Recipe for Hydrolastic Fluid:
    The liquid is a solution of 49% alcohol, 49% distilled water, 1 % triethanolamine phosphate and 1% sodium mercaptobenzthiazole, which is of constant viscosity and has a freezing temperature of 31 degrees C. According to BMC, the particular reason this fluid is used instead of distilled water with an antifreeze is that this fluid IS an antifreeze solution of constant viscosity containing a rust inhibitor with an agent added to make the fluid distasteful. (This last was a legal requirement.)

    A 50-50 mixture of methylated spirit and antifreeze (with a little radiator anti-corrosion added) can be used successfully with no adverse effects.
    There were variations in the formula for Hydrolastic fluid between the UK and Australia. The firm of H.C. Sleigh (Golden Fleece) marketed a fluid to the following specification: Alcohol 50%, Water 24.45%, Bentmazol 0.05%, Ethylene Glycol 3%, (Bomar)? 0.50%, Union Carbide HB5100 22% (this is a viscosity improver)."

    Dus er zit wel degelijk een component in om roest te voorkomen, maar misschien werkt dat net als met OAT maar een aantal jaar en moet je het dan geheel vervangen.
    Weet iemand of daar voorschriften voor zijn, periodiek Hydragas te vervangen?
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten