subframe vervangen
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    subframe vervangen

    door brusten » ma feb 03, 2014 9:37 am

    zaterdag begonnen met het plaatsen van de Powerflex bushes.achteraan was geen probleem. de voorkant zijn we niet aan begonnen omdat we zagen dat het subframe krom is en al op enkele plaatsen slecht gelast is. we gaan het subframe met draagarmen en stabistang vervangen en nu de vraag moeten wij de hydragasbollen eronder uit halen en laten leeglopen. bij het druk aflaten, wat is de goede methode? en bij zo'n druk is hier gevaar? en als laatste kan er na het terug plaatsen van alle onderdelen met de auto gereden worden zonder dat de bollen op druk zijn? grt danny
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: subframe vervangen

    door mgf_stefke » ma feb 03, 2014 9:57 am

    Info pb verstuurd ,eventueel bel je me maar even op ;-)
    0472770333
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: subframe vervangen

    door Sander » di feb 04, 2014 9:14 am

    Volgens mij kan je het beste de bollen leeg laten, ook al is het niet strikt noodzakelijk, gewoon omdat ik vermoed dat het anders een hoop geprutst zal worden.
    Wellicht kan je overwegen een goedkope pomp te kopen op ebay (zo'n gemodificeerde vetspuit) zodat je de wagen op een acceptabele hoogte kan krijgen. Daarna kan je naar iemand met een vacuum pomp rijden om alle lucht eruit te laten trekken. De vetspuit pomp zou je daarna kunnen gebruiken om je F jaarlijks op de juiste hoogte te zetten, maar hou er rekening mee dat de kwaliteit ervan klote is.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: subframe vervangen

    door D.B.C. » di feb 04, 2014 3:10 pm

    Ik had z'n pomp met een losse vacuum pomp er aan, kwaliteit is idd niet al te best, maar voor die 100 euro heb er er veel gebruik van gemaakt.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: subframe vervangen

    door brusten » za feb 15, 2014 7:24 pm

    vandaag begonnen aan het uit elkaar halen van 2dehands subframe die ik via stefke kon overnemen[url]Afbeelding[/url] before




    [urlAfbeelding][/url] after cleaning ans stripping
    word vervolgd :D

    [url]Afbeelding[/url] vandaag subframe in de antiroest verf gezet
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: subframe vervangen

    door brusten » vr maart 07, 2014 7:33 pm

    vandaag de laatste stuiptrekkingen voor het plaatsen van het subframe
    Afbeelding
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: subframe vervangen

    door ttdesign6 » vr maart 07, 2014 8:02 pm

    Mooi!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: subframe vervangen

    door brusten » vr maart 07, 2014 8:11 pm

    hoi Tom en schilderen dat ik gedaan heb,lol. ook vandaag nog enkele kleine dingen gedaan, morgen dag van de waarheid :lol:
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: subframe vervangen

    door ttdesign6 » vr maart 07, 2014 8:28 pm

    Ik wil ook klussen :mrgreen:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: subframe vervangen

    door Rob » vr maart 07, 2014 8:36 pm

    Je bent goed bezig, ik krijg ook al zin om te klussen als ik dit zie. thumbsup
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: subframe vervangen

    door brusten » vr maart 07, 2014 8:40 pm

    bedankt Rob, ben er nu al meer dan één jaar mee bezig(in beurten) hoop dat ik binnenkort kan zeggen dat hij af is. :applaus:
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: subframe vervangen

    door brusten » za maart 08, 2014 8:39 pm

    afwerking, vandaag het vernieuwde subframe geplaatst met powerflex bushes alom, Gaz vering,lowering pins,en nieuwe wiellagers in de mahieu's. maandag de uilijning van Sander en de testrit
    Afbeelding
    Afbeelding
    de f na op druk 400psi te hebben gebracht
    Afbeelding


    de oude triangles waren zo versleten kon er met schroevendraaier dwars doorheen steken
    Afbeelding


    met dikke merci aan stefan voor de fantastische job.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: subframe vervangen

    door Mr. Dj M. » zo maart 09, 2014 7:08 pm

    Lekker bezig geweest thumbsup
    Afbeelding
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: subframe vervangen

    door brusten » zo maart 09, 2014 7:14 pm

    ja das zeker Dj was niet makkelijk dit allemaal te doen in 1dag maar is ons toch gelukt.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: subframe vervangen

    door Mr. Dj M. » zo maart 09, 2014 7:33 pm

    Moe maar voldaan dus :devil-(
    Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten