Dit is info van de website Geel en snel

Wat is Geel en Snel?
Op 30 maart 2014 vindt in Deventer en omgeving het evenement Geel en Snel plaats.
Geel en Snel is een toertocht voor uitsluitend gele auto’s van voetbalstadion De Vijverberg in Doetinchem naar De Brink in Deventer.
Er wordt een tussenstop bij de nieuwe Autismekliniek van Dimence gemaakt. Geel staat voor vrolijk en vernieuwend door ‘anders’ naar de wereld te kijken. Een gele auto valt op, want die is ‘anders’. Met deze toertocht wil Geel en Snel vooral aandacht en geld vragen voor vernieuwende projecten rondom autisme. Mensen met autisme kijken, horen, zien en voelen ook ‘anders’. Er zijn ambitieuze plannen: naast een deelnemersveld van 100 gele auto’s wil Geel en Snel ook € 100.000 voor vernieuwende projecten rondom autisme ophalen. Dit unieke event vindt plaats tijdens de Autismeweek. Ben jij er ook bij als deelnemer, vrijwilliger of toeschouwer?
Waarom geel?
Geel staat onder meer voor vrolijk, vernieuwend, positief en is een opvallende kleur. Bovendien is het ‘anders’. Het is dan ook de bedoeling dat tussen de 100 en 125 gele auto’s meedoen, die onderling zoveel mogelijk verschillen. Mensen met autisme zien, voelen, horen en ruiken ook ‘anders’. Daaraan wil Geel en Snel vanuit een positief perspectief aandacht geven.
Waarom vernieuwende projecten rondom autisme?
Geel en Snel wil voor, tijdens en na het evenement € 100.000,- ophalen voor vernieuwende projecten rondom autisme. Het inschrijfgeld voor de toertocht is dus zeker niet voldoende. De opbrengst van persoonlijke, lokale, regionale en landelijke acties en activiteiten vormt de belangrijkste geldbron. Heb je een goed idee voor een actie of activiteit, e-mail dat dan door naar info@geelensnel.nl.
Opvallen en op positieve wijze aandacht trekken, daar gaat het Geel en Snel om! Naast de financiële doelstelling wil Geel en Snel namelijk ook de kwaliteiten van mensen met autisme laten zien. Ze zijn van harte uitgenodigd om deel te nemen, of het nu als vrijwilliger is of als deelnemer. Geel en Snel: een event voor, door en met mensen met autisme!
Wat doen wij met uw geld?
100.000 euro is veel geld. Wanneer u een bijdrage levert, wilt u uiteraard graag weten wat er met het geld gebeurt. Hieronder leest u hoe wij het geld gaan besteden.
Zie ook Facebook
Wie rijdt er mee? Ik heb zo'n vermoeden dat er ook een kind mee gaat rijden, maar dat hoeft niet.
Kosten zijn €25 per auto, inclusief lunch voor twee. (Exclusief gele wrapping van de auto
)Stel je voor....:

of:









