Decat MG TF
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

Decat MG TF

door ttdesign6 » do jan 16, 2014 11:11 am

Voor de TF heb ik nu een uitlaat met decat die ik eronder wil. Ik heb al vaker gelezen dat het motormanagement van de wap kan raken door het ontbreken van een kat. Ik neem aan dat ik een Exhaust Mill Eliminator moet aanschaffen om dit probleem op te heffen?

Alvast dank!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » do jan 16, 2014 1:08 pm

Ik rij al 4 jaar zonder cat, nog geen last mee gehad eigenlijk. Het zou kunnen hoor...

Sent from my ZP990 using Tapatalk
    De nachtspotter!
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

Re: Decat MG TF

door ttdesign6 » do jan 16, 2014 1:14 pm

Ik lees inderdaad verschillende berichten van TF's die geen last hebben van het management en weer wel. Dan passen we hem eerst maar eens even en kijken wat ie doet.

MG TF 135

Flying Dutchman
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

door adaerts » wo jan 22, 2014 7:11 pm

Bij mijn TF160 ging na ca 50km het motormanagement lampje aan, En daarna elke keer zodra de motor gestart was. Een MIL eliminator o.a. verkrijgbaar in de Elise shop is wel nodig.
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » do jan 23, 2014 1:44 pm

Ligt er waarschijnlijk aan of je twee lambda sondes hebt, één voor de KAT en één er na.
    Als je er inderdaad twee hebt, wordt er door de ECU geen veschil meer gemeten tussen voor en na de KAT en gaat het motor management in een andere modus lopen met minder vermogen tot gevolg.
    Kan me eigenlijk niet voortellen dat er TF's zijn met maar één lambda sonde... Zelfs de Trophy heeft er twee..

Zie deze link http://www.ptp-ltd.co.uk/shop/258_S20034/mil,1/mil_eliminator_(malfunction_indicator_lampcheck_engine_light).htm

Maar dan moet je hem er iedere keer weer tussen zetten voor de APK, anders faalt ie op emissie tests. :?

Lees ok dit eens: http://www.the-t-bar.com/en/forum/9-mgf-tf-pitstop/61539-mg-tf-115-decat
    Wil je het dan nog steeds?
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » do jan 23, 2014 2:40 pm

Ik ga het eens uitvogelen. Ik heb btw geen keus qua decat want die zit aan de uitlaat vast. Een lambda zit op de uitlaat, waar zit de andere?

MG TF 135

Flying Dutchman
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337

door adaerts » do jan 23, 2014 3:16 pm

Bij mijn TF160 zit een lambda in de bocht van de downpipe en de ander in de uitgaande bocht van de catalisator.
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » do jan 23, 2014 3:36 pm

Ik ga er vanuit dat hij er gewoon 2 heeft aangezien hij van '03 is. Eerst de uitlaat maar een horen. Gaat de motor btw op een noodprogramma draaien als het motormanagement zich ermee gaat bemoeien?

MG TF 135

Flying Dutchman
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » do jan 23, 2014 5:18 pm

Ja, wel zonder die MIL eliminator "jig" er tussen.... En dan minder power ten gevolge (als de MIL lamp aan is)
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337

door adaerts » do jan 23, 2014 6:28 pm

Dat minder vermogen als het motormanagementlampje aan is omdat er een decat onder zit kan ik bevestigen. In Geldermalsen 2 jaar geleden had mijn TF160 daardoor slechts 141pk i.p.v. 160pk !!
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » do jan 23, 2014 10:39 pm

Okay, helemaal duidelijk! Een laatste vraag, hoef ik maar één MIL te kopen of 2 voor beide lambda's, of alleen die op de uitlaat?

MG TF 135

Flying Dutchman
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » vr jan 24, 2014 8:10 am

Maar 1, voor de laatste sonde, dat is die die in je uitlaat zelf zit na de kat. (eigenlijk meet die sonde hoe goed de kat zijn werk doet, door in het spruitstuk te meten met de eerste en dan te vergelijken met de tweede).
    Je knip van de 4 draden de grijze en zwarte door en daar zet je die MIL eliminator tussen. De twee witte draden laat je intact. (die verzorgen de stroom toevoer om de lambda sonde op te warmen)
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » vr jan 24, 2014 11:33 am

thumbsup Bedankt voor het mee denken!

MG TF 135

Flying Dutchman
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » vr jan 24, 2014 1:03 pm

Maar dan is dit toch veel gemakkelijker dan een draadje doorknippen?

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from= ... at&_sop=15
    Lotus Elise S2 111s
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » vr jan 24, 2014 1:15 pm

Dat is alleen maar om het gat van de lambda sonde af te doppen. Dan hou je het probleem dat je de 2e lambda sonde buiten bedrijf stelt en er dus niet gemeten wordt, met het zelfde resultaat, power loss en motor management error.
    Nee, je zult echt de tweede sonde in bedrijf moeten nemen en de MIL eliminator er tussen zetten... Het is niet anders. En voor de APK moet de KAT er ook weer tussen en dan weet ik niet wat de MIL eliminator doet wanneer de KAT weer opeens mee doet....
    Voor mij allemaal redenen om lekker met KAT rond te rijden...
    Misschien ben je beter af met een sport KAT. Dan kom je zondetr poes pas door de APK, zonder MIL eliminator.
    Een free flow KAT of sports KAT, zoek maar eens op eBay.