PARO1 schreefColonMeten met het alarm aan is niet mogelijk want de batterij is afgekoppeld, of alarm aanzetten en dan batterij afkoppelen?
Jawel, de batterij is wel aangekoppeld he, je onderbreekt het circuit door de min pool af te koppelen en je sluit het circuit terug door de A-meter aan te sluiten. Alleen moet nu alle stroom door de A-meter en als deze dan in de 2A stand staat schakel je best geen verbruikers in, uw meter gaat dit niet leuk vinden.
PARO1 schreefColon het stroom verbruik bij stilstand contact uit is 80 mAmp en met de deuren open 120 mAmp en de metingen zijn uitgevoerd met een proffessionele multimeter.
Hier klopt toch iets niet, met de deuren open,( interieurverlichting aan), moet je toch bijna 2A meten.
Ik sluit de A-meter aan tussen de -pool en de - klem. Aansluiten tussen - pool en carros is op zich ook wel ok, maar misschien dat je toch een overgangsweerstand hebt waardoor de metingen niet kloppen. De meter staat toch in de gelijkstroom modus?
Als ik in de 10A stand meet neem ik wel 0,2A als max toelaatbare, in deze stand is de meter niet zo nauwkeurig bij kleine stroompjes.