BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
lensje in koplamp?
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    lensje in koplamp?

    door adaerts » ma dec 16, 2013 3:53 pm

    AfbeeldingAfbeelding
    Wie weet waar het kleine onderdeeltje onderaan de TF koplamp (lensje?) vandaan komt of hoort te zitten? Als ik beide koplampen met elkaar vergelijk zie ik niet waar dit zou ontbreken.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: lensje in koplamp?

    door ttdesign6 » ma dec 16, 2013 4:37 pm

    Hoi Ad, dit is het lensje van het stadslicht. Dit repareren wordt erg lastig tenzij je het lampglas eraf haalt zoals ik van de zomer deed.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    Re: lensje in koplamp?

    door adaerts » ma dec 16, 2013 6:43 pm

    Hoi Tom, naar aanleiding van jouw rectie nog eens goed gekeken. Je hebt helemaal gelijk dus dit zal na de winter een klus worden om de koplamp te demonteren.
    Tijdens de laatste APK hebben ze de ledjes eruit gehaald omdat ze niet 100% wit waren en vervangen door gewone lampjes, waarschijnlijk is toen het lampje te ver door gedrukt met het resultaat volgens de foto's.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: lensje in koplamp?

    door ttdesign6 » ma dec 16, 2013 9:31 pm

    Kan best zijn, of de lijm heeft gewoon losgelaten wat ook vaak de oorzaak is van de losse zilveren ringen in de unit die om de lampen zitten. De houder van het stadslichtje is zo fragiel als wat dus het kan zomaar beschadigd zijn. Het lampglas loshalen is het werk niet, föhn erop of de lamp in de oven en de boel langzaam warm maken en dan komt het glas er zo vanaf.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    Re: lensje in koplamp?

    door adaerts » di dec 17, 2013 1:53 pm

    Welk product is het meest geschikt om de koplampglazen te lijmen? Kan dat met transparante siliconenkit of is er een beter product?
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: lensje in koplamp?

    door Rob » di dec 17, 2013 8:56 pm

    Normaal wordt de unit na montage weer even verhit in de oven zodat de lijm weer gaat vloeien en dit zou afdoende moeten zijn. Persoonlijk zou het me niet verbazen als je na deze actie condens in je lampenunits gaat krijgen
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: lensje in koplamp?

    door ttdesign6 » di dec 17, 2013 9:16 pm

    Is bij mij in ieder geval niet het geval.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: lensje in koplamp?

    door Mr. Dj M. » wo dec 18, 2013 7:06 pm

    Rob schreefColonPersoonlijk zou het me niet verbazen als je na deze actie condens in je lampenunits gaat krijgen


    Heb je gezien dat er gaten aan de onderkant en voor de lenzen van de lamp unit zitten? Blijvende condens heb je dus sowieso niet dankzij dit ontwerp thumbsup
    Afbeelding
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: lensje in koplamp?

    door Rob » wo dec 18, 2013 8:40 pm

    Heb je gezien dat er gaten aan de onderkant en voor de lenzen van de lamp unit zitten? Blijvende condens heb je dus sowieso niet dankzij dit ontwerp thumbsup

    Nee wist ik niet.
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten