Een korte inspectie leverde wat puntjes op:
- KVS op de grond op het punt waar de kvs-slangen afbuigen en onder de auto door naar voren naar de radiator gaan
- slang van motorblok naar beneden toe was nat
- blok zag er kurkdroog uit
- olie is oké
Afgelopen zaterdag heb ik de boel opengemaakt. Er zit een scheur in de slang die van het blok naar beneden naar de kvs-buizen loopt. Het gaat om de slang helemaal rechts op onderstaande foto:
Ik vermoed dat dit de oorzaak is en nu zit ik met een aantal vragen:
1. Ik heb een 1997 MGF (dus MK1). Op het internet kom ik verschillende modellen tegen van de slang die hierboven staat. Zit er verschil in MK1 en MK2?
2. Zo ja, past de MK2 versie op de MK1?
3. Zo ja, heeft de MK2 versie voordelen t.o.v. de MK1 (betreft een nieuwere versie, dus wellicht beter materiaal o.i.d.?)
4. Zijn er inmiddels betere varianten op de markt (aftermarket?)? Bijvoorbeeld bij B&G of een andere leverancier.
5. Wat kan ik het beste gelijk nog meer vervangen behalve de slang, de kvs en het dopje van het KVS tankje (zit er namelijk al min. 3 jaar op)?
Plan van aanpak:
- slang bestellen en vervangen
- dopje bestellen en vervangen
- systeem opnieuw afvullen met kvs (eventueel van te voren reinigen met een middel?)
- ontluchten
- rijden
Groetjes,
Luuk


