Anyway, een aantal bedenkingen :
Persoonlijk vind ik het moeilijk om te stemmen, daar elke uitlaat zijn eigen specifieke klank heeft welke elk op zich leuk is, afhankelijk van het moment en de bedoeling van de wagen (een beetje zoals Sander aangeeft).
Jupilerman's uitlaat vind ik lekker diep grommen, maar mist soms wat volume, waardoor hij als dagdagelijks gebruik, het beste uit de test komt. T'is dus een leuk diep geluid, hetgeen een standaard uitlaat echt wel mist.
Sanders uitlaat, klinkt veel agressiever, en heeft die typisch Britse sportsound, hij kan hoog gaan in volume, maar, je kan er ook bescheiden met rijden, vooral als je de cat. laat hangen.
Erik's uitlaat, heeft de zelfde toonaard als die van Sander, maar trekt qua volume alle registers nog een pak verder open. De ideale darkside uitlaat, darker kan je echt niet gaan
En de mijne tenslotte zit een beetje tussen die van David en van Sander in. Hij haalt bijna het volume van Sanders uitlaat, maar klinkt qua toonaard eerder als die van David.
De keuze van een uitlaat echter wordt niet alleen bepaald door het geluid, maar ook door uitzicht en bouwkwaliteit in combinatie met gewicht.
Over de bouwkwaliteit kan ik weinig zeggen, buiten het feit dat de Phoenix de kleinste is, maar daarom niet de lichtste, want die test hebben we dus nooit uitgevoerd, evenals performantie, een test die ooit werd uitgevoerd door Rob Bell en zijn companen. De daytona scoorde toen het hoogst, maar een AMT en Phoenix (bestond toen nog niet) zaten niet mee in de test.
Wat het uitzicht betreft, vind ik de Miltek van Erik, heel hoog scoren, maar ook de kleine chroom-pot van de Phoenix met de heel dikke ingaande en uitgaande buizen, vind ik best te pruimen.
De finishers van de Miltek daarentegen vind ik veruit de mooiste en stoerste.
Mijn keuze gaat normaal gezien dan ook in mijn geval uit naar de Phoenix, ik heb hem per slot van rekening juist gekocht, maar ook de Miltek, zou ik best onder mijn F'je willen zien hangen. Het feit dat ook Inge haar zegje heeft, werd het dus de iets bescheidenere Phoenix, maar t'had evengoed een Daytona kunnen zijn. Van de AMT wist ik te weinig om hem toen te bestellen.
Je mag dus niet voor je eigen uitlaat kiezen, en rekening houdend dus met het feit dat Inge meekiest kies ik de Daytona, welke ik trouwens eerst wou kopen. Indien Inge niks in de pap te brokken had ging ik voor de SP Miltek.
Maar eerlijk is eerlijk, zelfs de aanschap van een AMT heb ik overwogen, maar aangezien ik er te weinig van wist qua specs is dat nooit doorgegaan.
De daytona dus !