BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
verwarmingsunit terugplaatsen moeizaam opgelost
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    verwarmingsunit terugplaatsen moeizaam opgelost

    door Drikje S1 » wo okt 16, 2013 2:34 pm

    Laatste puntje voor de APK betreft nog even het stangetje van de ventialtie stand goed te maken, zodat de ventilatie klep weer te regelen is op het voorruit, middenconsole of de voeten. Met name de regeling op het voorruit is een APK punt, dit moet dus goed functioneren.

    Radio verwijderen en direct is het stangetje zichtbaar, tot zover gaat alles goed. Onder het daschboard voelen, de hefboom van de ventilatie klep gaat mee, tot zover alles goed.
    Binnen in de ventilatie voelen, hu ?? waar is de regelklep ?? ooh, deze ligt onderin, en wat doen alle hout schroeven hier rondom ??.

    Na alles verwijderd te hebben wordt e.e.a. duidelijk. Blijkbaar is in het verleden de box stuk geraakt en wordt nu met diverse plastic strookjes en plakband bij elkaar gehouden welke met de nodige schroeven zijn vast gemaakt. De regeklep wordt dus niet meer op zijn plaats gehouden door de twee draaipunten, en zo werkt het dus niet meer.

    Een volledig nieuwe verwarmingsunit gaat dit waarschijlijk worden of lamineren met glasmat maar dit nader ter beoordeling, eerst de unit uitbouwen, geen aangename klus :evil: ( voorzichtig uitgedrukt ).

    Even op zoek naar het probleem, dus alles los :
    Afbeelding

    Vanaf de voorkant duidelijk 7 schroeven zichtbaar :
    Afbeelding

    Aan de zijkant onder het dashboard kastje 3 schroeven :
    Afbeelding

    Aan de zijkant boven de pedalen zitten ongeveer 10 schroeven, grrr ( geen foto ).

    Gr. Drikje S1 :evil:
    Laatst bijgewerkt door 4 op Drikje S1, in totaal 0 keer bewerkt.
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    Re: Regelklep ventilatie stand

    door Drikje S1 » wo okt 16, 2013 4:56 pm

    De verwarmingsunit wilt nog niet voldoende van zijn plaats komen, terwijl alles los gehaald is, inclusief schroeven welke er niet thuis horen.

    Onder de voorkap is ter hoogte van de unit een buisje met ontluchtingnippel te zien.

    Mijn vraag is, maakt dit onderdeel uit van de ( alternatieve ) montage van de unit, of maakt dit onderdeel uit van iets anders, en moet ik er van af blijven ?

    Buisje/staafje met ontluchtingsnippel ( nippel niet duidelijk op foto zichtbaar ) :
    Afbeelding

    Onder de ruitenwisser hefboom :
    Afbeelding

    Gr. Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Regelklep ventilatie stand

    door Bruno » wo okt 16, 2013 7:24 pm

    Dat is de ontluchtingsnippel van de verwarming, de welke altijd wordt gebruikt om deze te ontluchten, als we koelwater om één of andere redden hebben moeten aflaten. Verwarming op, kont van de wagen omhoog en dan ontluchten eerst op de radiator vooraan, dan op deze verwarmingsnippel, en tenslotte op de nippel in de buis boven de startmotor.
    Een beetje basiskennis .... :-/°
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    Re: Regelklep ventilatie stand

    door Drikje S1 » wo okt 16, 2013 7:59 pm

    Bruno schreefColonDat is de ontluchtingsnippel van de verwarming......

    Een beetje basiskennis .... :-/°


    Dankje Bruno, wist ik niet, nog nooit eerder een nippel tegen gekomen bij de verwarming, ook weer wat geleerd.
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Regelklep ventilatie stand

    door Mr. Dj M. » wo okt 16, 2013 8:40 pm

    Een hele klus zo te zien Dirkje, succes!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    Re: Regelklep ventilatie stand

    door Drikje S1 » do okt 17, 2013 1:33 pm

    En nog 36 schroeven te gaan ??

    Wie heeft een unit voor mij op de plak liggen ?

    Afbeelding
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    Re: Regelklep ventilatie stand

    door Drikje S1 » za okt 19, 2013 11:28 am

    Beste F-ers,

    Wie kan mij uitleggen wat de truc is om de nieuwe ventilatie box weer op zijn plaats te krijgen vanaf de passagiers zijde ( LHD). Inmiddels ben ik drie uur bezig maar zit er continu ergens wel een stripje, randje of iets wat de boel tegen houd.

    Bij demontage miste aan de oude unit enkele delen waardoor deze er tussen uit kon, tevens kon ik geweld gebruiken omdat e.e.a. toch al stuk was, en doordat het stuk was, was het geheel flexibeler, dus de nieuwe omgekeert terug plaatsen zoals de oude eruit kwam gaat niet helemaal op.

    Wat het meest in de weg zit (mijn indruk) is de metalen koelwateraansluiting, dient deze verwijderd te worden ?

    Metalen koelwateraansluiting zichtbaar in de gele lus :
    Afbeelding

    Afbeelding

    Gr. Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: ventilatie stand verwarmiingsunit terugplaatsen HELP ??

    door Sander » zo okt 20, 2013 11:25 am

    Ben er bang voor dat je zowat de eerste bent die dit doet.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    Re: ventilatie stand verwarmiingsunit terugplaatsen HELP ??

    door Drikje S1 » ma okt 21, 2013 1:31 pm

    Vandaag weer verder.

    Gisteren nagedacht over een oplossing.
    Wat mede in de weg zit is het stripje aan het schutbord waarmee de unit aan de achterzijde wordt vastgemaakt. Deze zit vast met enkele laspuntjes, deze doorslijpen, stripje weghalen, en later met een boutje vastmaken om de unit vast te kunnen maken. eerst het gaatje boren t.b.v. het boutje zodat je zeker weet dat de gaatjes op de jusite plaats zitten. Zo gezegd zo gedaan.

    Unit plaatsen, tien minuten rommelen en ja hoor eindelijk de twee montage punten aan de voorzijde zitten op hun plaats. Nu nog de unit aan de achterzijde vastmaken met het stripje en alles is klaar........ Ggrr ( piep , piep, piep...... ) past niet, stripje is ruim een centimeter te lang en kan niet tussen de unit en het schutbord geplaatst worden, sterker nog, het montagestripje van de unit loopt vast tegen het schutbord waarmee de unit aan de achterzijde niet verder omhoog kan en zo komt de ventilatie opening van de unit niet op de juiste plaats voor het ventilatie kanaal.

    Kan iemand mij vertellen of ik een ander type ventilatie/verwarmingunit nodig had ? ( dan was de oude dus ook al een verkeerde ).

    Op deze foto welke ik bij Dieter op de site tegen kwam lijkt een andere unit/box te zitten, kan iemand hier iets over vermelden :

    Afbeelding

    Mogelijk een andere oorzaak gevonden. De aansluiting van de metalen middenbalk aan het schutbord is geknikt. Één en ander zou kunnen betekenen dat door een aanrijding in het verleden het schutbord een stuk ( 1 a 2 centimeter ) naar binnen is gekomen en hierdoor geen juiste ruimte meer is voor de unit.

    Afbeelding

    Uiteidelijk alles zo op zijn plaats weten te krijgen dat de unit goed tegen het ventilatiekanaal aan zit. Even alles getest en het geheel is goed te regelen op het voorruit, middenconsole of de voeten, alleen nog iets maken dat de unit aan de achterzijde of onderkant ondersteund wordt zodat het geheel niet alleen maar vast zit aan de twee moertjes aan de voorzijde. Ik ben een gelukkig man, ppfff....

    Gr. Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: verwarmiingsunit terugplaatsen moeizaam opgelost

    door Mr. Dj M. » ma okt 21, 2013 6:57 pm

    Het zit je niet echt mee, maar met doorbijten ben je er nu dus bijna.
    Dat is top thumbsup
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: verwarmingsunit terugplaatsen moeizaam opgelost

    door ttdesign6 » di okt 22, 2013 8:12 am

    Gelukkig zit hij erin en werkt hij ook naar behoren thumbsup
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Sergiosios
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 267
    GeregistreerdCOLON vr mei 13, 2011 7:45 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    Re: verwarmingsunit terugplaatsen moeizaam opgelost

    door Sergiosios » di okt 22, 2013 7:44 pm

    Eruit is vaak, niet altijd. Makkelijker als erin.
    Ben blij dat het is opgelost thumbsup
    MGF 1.8mpi 1997 BRG 1997™
    Far from factory standard
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten