Vandaag vanwege het mooie weer nog maar eens een ritje gemaakt. Kon wel eens de laatste mooie dag van het jaar zijn immers.
Het pleziertochtje liep echter minder prettig af....
Na zo'n 20 kilometer rustig rondgetoerd te hebben viel plotseling de motor uit. Het olielampje en het acculampje op het dashbord bogonnen te branden en ik kon niets anders doen dan de wagen uit laten rollen en veilig aan de kant van de weg neerzetten. Daar sta je dan in de middle of nowhere van de Achterhoek.
Eerst maar eens de vloeistoffen gecheckt: Niets mis mee, alles normaal. Toen geprobeerd te starten. De startmotor draait prima rond alleen de motor vertikt het om aan te slaan. Bij de eerste poging dacht ik dat ie een beetje pruttelde, maar dat was maar heel even en slechts alleen bij de eerste startpoging. Motor een tijd af laten koelen en toen nog eens geprobeerd, maar helaas hetzelfde resultaat: wel starten, maar niet aanslaan.
Vervolgens hulptroepen ingeschakeld die mij naar huis hebben gesleept. Hulde voor de hulptroepen
Nu staat de F thuis en stort ik mij met mijn probleem op het forum.
Wie weet raad?
René
P.S.: Tijdens de rit waren water- en olietemperatuur op normaal niveau.




?

