BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Waar het beste een Parrot CK3100 inbouwen?
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Waar het beste een Parrot CK3100 inbouwen?

    door Sjonnie » zo aug 11, 2013 3:29 pm

    Hi Gents,

    De Clarion CZ509E moest er uit vanwege een onlogische bediening (te koop mocht je interesse hebben...PB :wink: ). De opvolger is een Alpine iDA-X305 zonder BT. Een apart BT kitje gekocht te weten een Parrot CK3100.

    De installatiehandleiding is wel te volgen maar één vraag kan ik daaruit natuurlijk niet beantwoord krijgen :wink: :

    Wat is de beste locatie om de "bluebox" van de Parrot te plaatsen? De "bluebox" is ongeveer 6x9x3 cm. Ik zat te denken aan een plek achter het dashboardkastje want het lijkt erop dat de kabels lang genoeg zijn. Hebben jullie ideeën?

    Ik zit er aan te denken om het LCD scherm op de tunnel te plaatsen (achter de versnellingspook maar voor de sigarettenaansteker). Ik wil liever geen gaten boren dus tips zijn welkom!

    De microfoon is dan het laatste hoofdstuk. Waar die te plaatsen? Linker A-stijl? Achteruitkijkspiegel? Op/onder de klokkentunnel? Wat levert de beste geluidskwaliteit?

    Als je zelf al een Parrot hebt ingebouwd ben ik natuurlijk razend benieuwd naar je ervaringen en eventueel de foto's :D

    TIA

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: Waar het beste een Parrot CK3100 inbouwen?

    door amnon » zo aug 11, 2013 8:40 pm

    Ik heb altijd gevonden dat een car kit in de F zinloos is, het is onverstaanbaar. Koptelefoontje is al beter, maar dan ben je zelf nog niet goed te verstaan. Er is gewoon teveel windgeruis... In mijn andere auto zit een Parrot 3100, daar wel :-)
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Waar het beste een Parrot CK3100 inbouwen?

    door Tukker » ma aug 12, 2013 4:39 pm

    Uiteraard nutteloos in een F maar daar gaat de vraag niet over. :wink:

    Persoonlijk vind ik dat hij op ooghoogte hoort zodat je altijd op de weg kijkt. Gebruik je hem alleen om aan te nemen en het interesseert je niet wie er belt dan is binnen handbereik voldoende. De binnenspiegel is een mooie plaats afhankelijk of je links, rechts of onhandig bent. :P
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: Waar het beste een Parrot CK3100 inbouwen?

    door amnon » ma aug 12, 2013 6:24 pm

    En de microfoon maakt niet uit want dat is overal even slecht ;-)
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re: Waar het beste een Parrot CK3100 inbouwen?

    door Sjonnie » ma aug 12, 2013 6:56 pm

    Hi Gents,

    Tja, het windgeruis zal absoluut een eefect hebben op de geluidskwaliteit maar we rijden ook regelmatig met het kapje op. En met name voor die gelegenheden is een Parrot handig.

    De bediening van de Parrot bestaat feitelijk uit twee knoppen: opnemen en ophangen dus ik denk dat ik het apparaat(je) niet op ooghoogte hoef te plaatsen.

    Ik hoop dat er mensen op dit forum zijn die ook een Parrot hebben ingebouwd en bereid zijn wat ervaringen en/of foto's te delen :)

    Bedankt voor de input!

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Waar het beste een Parrot CK3100 inbouwen?

    door Tukker » ma aug 12, 2013 7:13 pm

    Sjonnie schreefColonDe bediening van de Parrot bestaat feitelijk uit twee knoppen: opnemen en ophangen dus ik denk dat ik het apparaat(je) niet op ooghoogte hoef te plaatsen.


    Je hebt toch ook een display om namen te kunnen kiezen.

    Ik heb dezelfde in mijn Prius, namen zoeken in het adressenboek is erg onhandig zonder zicht op het display. :?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: Waar het beste een Parrot CK3100 inbouwen?

    door amnon » di aug 13, 2013 1:55 pm

    Je kan hem ook met spraak/naam herkenning gebruiken, dus dan is de plek al minder belangrijk voor het display.
    Microfoon is handigste op een plek gegarandeerd uit de wind en dat is bij waar je spiegel vast zit op het raam. Daar kun je ook mooi de draad wegwerken, omdat die er toch al loopt vanwege de stroom naar de twee lampjes er in.
    Misschien heb je nog wat loze knoppen op je console onder die je kunt misbruiken om je display op te monteren?
    Al met all is het heel wat kabel en het kastje is ook niet echt klein, die zou ik monteren aan de passagierskant bij het lampje wat daar zit, gewoon er achter klemmen en de draden naar boven, alles mooi uit het zicht.
    Verder heb ik de parrot al drie4 auto's lang en had ik een jaar geleden een firmware update over bluetooth gedaan zodat ie mijn nieuwere telefoons ook weer ondersteunde. Top car kit, dat zeker.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » di aug 13, 2013 2:53 pm

    Of gewoon een autoradio met bluetooth pakken, scheelt weer kastjes en toestanden. Heb ik er in zitten en mic boven de spiegel inderdaad. Werkt alleen voor geen meter met het dak open.

    Gestuurd vanaf mijn fancy schmancy tablet ^^
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re: Waar het beste een Parrot CK3100 inbouwen?

    door Sjonnie » di aug 13, 2013 6:55 pm

    Tukker schreefColonJe hebt toch ook een display om namen te kunnen kiezen.

    Ik heb dezelfde in mijn Prius, namen zoeken in het adressenboek is erg onhandig zonder zicht op het display. :?


    Hi Tom,

    Zelf bellen vanuit de auto doen we sowieso niet zo vaak. Het gaat met name om ontvangen van gesprekken. Maar ik denk zeker even na over een alternatieve locatie.

    Dank voor de input!

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re: Waar het beste een Parrot CK3100 inbouwen?

    door Sjonnie » di aug 13, 2013 7:01 pm

    amnon schreefColonJe kan hem ook met spraak/naam herkenning gebruiken, dus dan is de plek al minder belangrijk voor het display.
    Microfoon is handigste op een plek gegarandeerd uit de wind en dat is bij waar je spiegel vast zit op het raam. Daar kun je ook mooi de draad wegwerken, omdat die er toch al loopt vanwege de stroom naar de twee lampjes er in.
    Misschien heb je nog wat loze knoppen op je console onder die je kunt misbruiken om je display op te monteren?
    Al met all is het heel wat kabel en het kastje is ook niet echt klein, die zou ik monteren aan de passagierskant bij het lampje wat daar zit, gewoon er achter klemmen en de draden naar boven, alles mooi uit het zicht.
    Verder heb ik de parrot al drie4 auto's lang en had ik een jaar geleden een firmware update over bluetooth gedaan zodat ie mijn nieuwere telefoons ook weer ondersteunde. Top car kit, dat zeker.


    Hi Amnon,

    Dank voor de uitgebreide input thumbsup

    Plek van de microfoon is bij deze bepaald. Ik plak hem met Über super turbo tape vast aan de onderzijde van de binnenspiegel.

    Loze knoppen heb ik niet zo veel dus de plek van het display moet nog worden bepaald.

    Kastje aan de passagierszijde was ook mijn idee. Ik dacht dat er nog ruimte was achter het dashboard kastje maar ernaast kan ook (uit het zicht) Goed idee!

    We gaan lekker klussen van het weekend :D

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re:

    door Sjonnie » di aug 13, 2013 7:04 pm

    Andros schreefColonOf gewoon een autoradio met bluetooth pakken, scheelt weer kastjes en toestanden. Heb ik er in zitten en mic boven de spiegel inderdaad. Werkt alleen voor geen meter met het dak open.

    Gestuurd vanaf mijn fancy schmancy tablet ^^


    Hi Andros,

    De Clarion heeft dat maar de algemene bediening vinden wij r4k. De iDA is veel gebruikersvriendelijker (daar is hij op geselecteerd) en dan neem ik het extra kastje maar voor lief. Functioneel maakt een losse carkit niet zo veel verschil.

    En...als ik mijn vrouw op een zonnige warme dag wil bellen dan SMS ik haar eerst wel dat ze het kapje dicht moet doen :lol:

    Tx!

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re: Waar het beste een Parrot CK3100 inbouwen?

    door Sjonnie » za aug 17, 2013 3:46 pm

    HI Gents,

    OK, vrijdag begonnen aan de klus om diverse onderdelen in het interieur te vervangen. Klokje (Tx Ttdesign and others), roosters en Parrot moesten worden ingebouwd. Het weer was goed en de onderdelen binnen.

    Ik maak er geen HowTo van maar het komt er op neer dat je de middenconsole moet verwijderen en het helpt enorm om het middelste (dubbele) ventilatierooster te verwijderen. Ook het dashboard kastje weghalen is nodig (4 schroefjes - easypeasy)

    Maak bij het demonteren een foto van de aansluitingen van de diverse elektrische onderdelen van het dashboardkastje (lampje en slot). Het helpt als je boel weer in elkaar gaat knutselen :wink:

    Het blauwe kastje van de Parrot heb ik bevestigd in de loze ruimte achter de optionele bijrijdersairbag. Geen airbag dus ruimte tussen het dashboard en het paneel. Dubbelzijdige über tape en klaar.

    Plek van de blauwe kast (van buiten gezien) :
    Afbeelding

    De microfoon is geplaatst op de binnenspiegel. De beste plek volgens velen (hier en op andere fora). Ik heb het draadje met een klein schroevendraaiertje (voorzien van ducktape) achter de bekledingspanelen gepriegeld.

    Het bedieningspaneel is zoveel mogelijk in "the line of sight" geplaatst om niet te veel afgeleid te worden tijdens het rijden. Hoewel de Parrot alleen bedoeld is om gesprekken aan te nemen :roll:

    Plek van het bedieningspaneel:
    Afbeelding

    Vanuit een andere camerapositie:
    Afbeelding

    De enorme kabelbende die je sowieso hebt, kun je mooi geleiden als je het middelste ventilatierooster hebt verwijderd. De splitter van de Parrot freubel je aan de linkerzijde van de console, de kabels zet je met tie reps (schrijf je dat zo ?? ) aan het chassis.

    De carkit is met het kapje naar benden prima te verstaan tot een snelheid van zo'n 60 KM/u. Daarboven wordt het een drama :wink:

    Zo, bijna een HowTo :D Voor de volgende die een Parrot CK3100 karkit wil gaan plaatsen in een F

    PS: High res foto's hier te vinden :)
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten