BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
herspuiten
  • mgf74
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 128
    GeregistreerdCOLON za apr 09, 2005 12:30 am
    WoonplaatsCOLON antwerpen

herspuiten

door mgf74 » za aug 27, 2005 8:03 pm

Ik ga mijn rechter achter flank laten bij werken en
    herspuiten maar ga je geen kleur verschil zien? Ik heb
    BRG van kleur, heeft hier iemand ervaring mee?
    Ik heb toch al een paar verschillende tinten gezien denk ik
    of hangt dit van het bouwjaar af of van mijn ogen?
    MG . . . .
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » za aug 27, 2005 8:05 pm

Ik neem toch aan dat als de lak van je MGB uit 1974 origineel is en dat die niet meer zo mooi is als dat wanneer je het opnieuw laat spuiten. Dus het lijkt me dat je het wel kunt zien.
    Lotus Elise S2 111s
  • mgf74
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 128
    GeregistreerdCOLON za apr 09, 2005 12:30 am
    WoonplaatsCOLON antwerpen

door mgf74 » za aug 27, 2005 8:14 pm

MGB? Mijne MG is een MGF van 1996.
    MG . . . .
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » za aug 27, 2005 8:25 pm

Oeps, was even in de war met een andere user (Alexander M)

Dat je een MGB uit 1974 had dacht ik te zien aan je nickname, maar keek veel te snel...
    Lotus Elise S2 111s
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » za aug 27, 2005 8:37 pm

Zoals we tijdens de Kempenrit gezien hebben zijn er erg veel verschillende BRG's en ik heb mijn bumper laten doen en die klopte ook niet dus.... de kleur zullen ze altijd moeten laten mengen.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » za aug 27, 2005 9:23 pm

'k Heb het ooit al eens meegemaakt met m'n Nightfire Red MGF en onlangs met een opdrachtje in BRG:
    - elke producent geeft z'n kleur een kleurcode (die vind he vooraan onder de 'motorkap' terug). De carrossier vind die kleurcodes terug en weet perfect over welke kleur het gaat, maar....
    - de kleuren willen per jaar wel eens wat beginnen afwijken. De producent maakt dan ook publiek (of toch zo goed als...) de nodige variaties bekend, zodat de carrossier adhv. het jaartal een bijna perfecte match kan vinden.
    - iets of wat professionele carrossier gaat eveneens nog eens vergelijken met z'n kleurenkaarten en zorgt dat ie een perfecte match krijgt.

Dus de kleurcode (bvb. HAM) is een aanduiding van de kleur en zegt meer dan British Racing Green, maar er zijn "nog een aantal cijfers na de komma" waar de professionele carrossier rekening mee houdt.

Naar mijn mening zal het geen probleem zijn.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

door John » zo aug 28, 2005 12:26 am

Waar nog aan toegevoegd kan worden dat een goede spuiter een kleurcomputer heeft waarmee verkleuringen door ouderdom etc. gemeten kunnen worden. Bij dit systeem wordt de basis-kleur in de computer ingevoerd en daarna met een opnemer op meerdere plaatsen samples van de huidige lak van de auto genomen. Aan de hand daarvan berekent de computer de gemiddelde afwijking van de originele kleur.
    Op die manier krijg je een zo betrouwbaar mogelijke kleur op de nieuw te spuiten carrosserie-delen.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » zo aug 28, 2005 10:00 am

Dat heeft mijn spuiter nu dus ook maar gedaan, want en match met de kleurenwaaier zat er niet in :?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » zo aug 28, 2005 11:09 am

Demor schreefColonDat heeft mijn spuiter nu dus ook maar gedaan, want en match met de kleurenwaaier zat er niet in :?

Dat is omdat je F van BRG naar Bos Groen is geëvolueerd :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » zo aug 28, 2005 11:25 am

:lol:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » zo aug 28, 2005 1:19 pm

Er zouden van HAM,4 variaties zijn voor een F ,eentje op datum van 94 (model 95 dus) eentje op datum van 96, 98 en 2000. Blijkbaar is er elke 2 jaar een wijziging geweest. Merkwaardig, want de verschillen tussen deze 4 variaties is enorm.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Renaat
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON do nov 25, 2004 9:27 pm
    WoonplaatsCOLON B - Leuven

Herspuiten

door Renaat » zo aug 28, 2005 9:32 pm

Hallo,

ik heb de laatste twee jaar twee keer een accident gehad waarbij er een wagen in mijn passagiersdeur is terechtgekomen ('k was in beide gevallen in mijn recht... 'k stond geparkeerd maar blijkbaar zien sommige mensen niet goed). In de garage hebben ze in beide gevallen geopteerd om de ganse zijkant te herspuiten om zo merkbare verschillen te vermijden, dit zowel bij alfa als bij mg. Het is dus blijkbaar wel degelijk zo dat er verschil op zit. Nu ik was in mijn recht dus geld was een verzekeringskwestie... zij hebben alles betaald, daar moest ik dus geen zorgen om maken. Als je 't natuurlijk zelf moet betalen is dat een ander paar mouwen.

Ciao,

Renaat
    Cruising is life!!!!
    MG TF 160 VVC, Black Metallic, Tan Leather Interior, Mike Satur Roll Hoops FHW849
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma aug 29, 2005 7:55 am

De wielkas voor van mijn F is ook een keer overgespoten, ik moets er tijdens de koop door de vorige eigenaar op gewezen worden, zelf had ik het niet gezien. Nu ik het weet meen ik een zeer klein verschil in glans te zien, maar niet in kleur…
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1