BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
Stroom of geen stroom ..............
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Stroom of geen stroom ..............

    door Gydotron » zo jul 07, 2013 12:25 am

    Vandaag moest ik in Rotterdam zijn en ik was met onze MG TF gegaan. Mooi weertje, ik lekker genieten ... (H) Maar op de terugweg ging eerst het ABS lampje ging branden, dan gingen de meters heen en weer, dan het lampje van de SRS, motorvermogen viel weg, terugschakelen, puffend en kreunend en vervolgens stond ik stil midden in de Benelux tunnel. Mhhh, voordeel is dat ze nu mijn 4 knipperlichten goed zien, dacht ik, maar verder was er niets leuks aan. Gewoon blijven zitten, de camera's zullen mij wel opmerken. Inderdaad, na enkele minuten was "mijn" rijstrook afgesloten.
    Gelukkig kon ik bellen, ik heb een repatriëringsverzekering, dus alles in orde. Maar niks in orde, ze telt alleen bij een ongeval. Mhhh, zo heb ik het helemaal niet doorgegeven, dus dat wordt maandag een gezellige babbel bij mijn verzekeringsagente !
    Ik was nog netjes "Onze Heer" aan het bedanken en plots stond daar een takelwagen van Rijkswaterstaat. Het leek wel een ridder met zijn witte paard, ik bedoel, met zijn gele truck. Behulpzaam heeft hij mijn wagen op een parking gezet. Helemaal gratis.
    Ik ben exact om 13h45 stil gevallen en om 14h15 stond ik op de parking. Op het thuisfront was iedereen aan het zoeken naar een oplossing.
    Tja, de batterij was zo leeg als wat. Mijn hersenen waren ondertussen al lichtjes aan het aanbranden, maar in een heldere moment ( heb ik sowieso al weinig) dacht ik dat hoogstwaarschijnlijk de alternator wel eens stuk zou kunnen zijn.
    Mhhh, ik bel efkes naar Stef om even zijn advies te vragen, en ook hij dacht hetzelfde. Hij wilde me wel komen helpen, even een nieuwe alternator nemen en mijn helden waren onderweg. Ondertussen was het reeds 16h30 en ik kreeg een seintje van Stef dat ze vertrokken waren. Om 18h13 waren ze gearriveerd.
    We hebben eerst de wagen even gestart met kabels en die startte onmiddellijk, geen enkel lichtje dat nog oplichtte. Ok, alternator eruit en nieuwe gestoken en dat allemaal door de vakkundige hulp van Stef en Bert, mijn zoon. Starten, en de auto was prima in orde! Ik direct een dansje gemaakt, maar direct gestopt, ik wilde geen regenbui opwekken..... Om 20h30 was ik thuis.

    Wat heb ik vandaag geleerd, wel dat als je in panne valt en je hebt enkel 's morgens gegeten dat je verdomt reuze honger hebt, 2de is dat je best altijd iets te drinken meeneemt, tjonges, ik heb bijna 1 liter uitgedronken als Stef en Bert arriveerden! Zelfs gewoon water smaakte als ne goeie trippel... :proost:
    Maar, het allerbelangrijkste is de kameraadschap onder de MG rijders, de bereidheid om iemand te helpen !
    Ik wil Stef en ook Bert enorm bedanken, zij zijn me komen helpen en mijn MGTF-ke is zelfs terug genezen.
    Zo, heb ik jullie even uitgelegd welke Quality Time ik vandaag gehad heb

    Guido
    MGF
  • SundayOnline
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 517
    GeregistreerdCOLON za dec 29, 2007 9:59 pm
    WoonplaatsCOLON Heense Molen, NB, NL
    CONTACTCOLON

    Stroom of geen stroom ..............

    door SundayOnline » zo jul 07, 2013 12:37 am

    En zo kan het dus ook ;)

    Top manne!!!
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: Stroom of geen stroom ..............

    door etienne » zo jul 07, 2013 6:54 am

    Heel vervelend altijd als zoiets gebeurt maar wel een dikke pluim met deze mg kameraadschap. thumbsup
  • Sergiosios
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 267
    GeregistreerdCOLON vr mei 13, 2011 7:45 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    Re: Stroom of geen stroom ..............

    door Sergiosios » zo jul 07, 2013 9:12 am

    Top dat het zo snel weer opgelost was!
    Altijd wel fijn als je op je mede MG'ers kunt rekenen. thumbsup
    MGF 1.8mpi 1997 BRG 1997™
    Far from factory standard
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: Stroom of geen stroom ..............

    door mgf_stefke » zo jul 07, 2013 9:31 am

    Graag gedaan Guido !
    elkaar helpen daar is de kameraad schap voor e,
    Grt Stefan
    0472770333
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Stroom of geen stroom ..............

    door MGTF2002 » zo jul 07, 2013 9:40 am

    Een half jaar geleden precies hetzelfde gehad inclusief de symptomen.

    Ik heb toen ook een topic gestart.

    Maar gelukkig heb je hulp gekregen.

    Eind goed al goed. :applaus:

    Van leden, voor leden. Zo helpt 'the Mark of friendship' elkaar. thumbsup
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Stroom of geen stroom ..............

    door ttdesign6 » zo jul 07, 2013 9:53 am

    Heel herkenbaar dit, zo hoort 't thumbsup
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Stroom of geen stroom ..............

    door Bruno » zo jul 07, 2013 10:39 am

    Mooi...pluim op de hoed van Stef !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Stroom of geen stroom ..............

    door Rob » zo jul 07, 2013 11:29 am

    Geloof dat ik moet gaan verhuizen naar Kalmthout of omgeving :lol: :lol:
    Altijd leuk om te horen thumbsup
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    Stroom of geen stroom ..............

    door Superboer » zo jul 07, 2013 4:43 pm

    Stef nomineren voor de "MGF.BE MEMBER OF 2013"!!!
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • AdT
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON di jun 07, 2011 10:25 pm
    WoonplaatsCOLON Blaricum

    Re: Stroom of geen stroom ..............

    door AdT » zo jul 07, 2013 8:02 pm

    Mooi dat ook bij de moderne MG´s`the marque of friendship nog steeds geldt.
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: Stroom of geen stroom ..............

    door mgf_stefke » ma jul 08, 2013 1:15 am

    thumbsup danku voor de complimentjes ;-)
    0472770333
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Stroom of geen stroom ..............

    door Sander » ma jul 08, 2013 9:36 am

    Top Stef !
    Building >200BHP K-series
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Stroom of geen stroom ..............

    door luigi1515 » di jul 09, 2013 3:17 pm

    Zeer mooi!
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten