Ik heb nu een set velgen van 17 inch hoog en 7J breed.
De huidige bandenmaat is: 205/40-17
Nu wil ik getrokken banden op deze set laten leggen. Dit zal het comfort niet ten goede komen, en ik wil in ieder geval niet teveel op comfort inleveren.
Mijn gedachtengang is dan als volgt: ik moet 175/45-17 banden erop laten monteren. die 45 staat natuurlijk voor het percentage van de breedte. Als ik die wat hoger pak dan zou het qua comfort mee moeten vallen?
Wat zou (in mijn geval) een juiste maat zijn?
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en welke kant ik op wil?!



