BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
Startprobleem
  • jacqueshoeks
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 26
    GeregistreerdCOLON vr apr 20, 2012 5:22 pm

    Startprobleem

    door jacqueshoeks » zo jun 23, 2013 3:12 pm

    LS,
    Startprobleem MGF VVC. Auto start met willekeur soms niet. Lijkt erop of de startblokkering zijn
    werk doet. Crash sensor links achterin ingedrukt, toen leek het probleem opgelost. Start vervolgens
    een keer of 4 en valt dan weer op storing.
    Op contact zetten en aanduwen lukt zonder probleem.
    Wie heeft enig idee wat dit kan zijn?
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Startprobleem

    door gille » zo jun 23, 2013 4:09 pm

    ik zou denken aan de stroomvoorziening naar de starter,
    ik had iets gelijkaardigs, opgelost door de stroomkabels van de starter allen eens los te maken, contacten eens goed opgeschuurd en nieuwe klemmen op de kabels gepitst.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Startprobleem

    door Tukker » zo jun 23, 2013 5:23 pm

    startrelais?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Startprobleem

    door Mr. Dj M. » zo jun 23, 2013 7:58 pm

    Accu?

    Als de accu te leeg is hoor je alleen het relais tikken....
    Afbeelding
  • jacqueshoeks
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 26
    GeregistreerdCOLON vr apr 20, 2012 5:22 pm

    Re: Startprobleem

    door jacqueshoeks » zo jun 23, 2013 8:08 pm

    Bedrading en aansluitingen zijn correct. Accu goed. Het starten gaat, voor die keren dat hij
    het doet, vlot en zonder probleem.
    Zit zelf meer te denken in de hoek van startonderbreker. Ik heb de startonderbreker al handmatig
    uitgeschakeld met de 4 cijferige code.
    Op het moment je de contactsleutel omdraait gaan alle controle lampjes branden. Draai je vervolgens
    door naar de startstand dan gebeurt er niets. Je hoort geen klik of wat dan ook. Het lijkt erop dat de
    startonderbreker nog steeds actief is.
  • jacqueshoeks
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 26
    GeregistreerdCOLON vr apr 20, 2012 5:22 pm

    Re: Startprobleem

    door jacqueshoeks » zo jun 23, 2013 8:29 pm

    Probleem gevonden : Contactslot heeft zijn beste tijd gehad. Wat siliconen op de sleutel gespoten
    en vervolgens wat in het slot heen en weer bewogen met de sleutel. Nu start de motor meestal. Zo
    niet, dan met de sleutel wat extra bewegen en dan start hij alsnog.

    Morgen maar even op pad voor een ander contactslot.

    Toch bedankt voor jullie reacties!!
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Startprobleem

    door Mr. Dj M. » zo jun 23, 2013 9:25 pm

    Top, voor elk probleem is er gelukkig een oplossing thumbsup
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Startprobleem

    door MGTF2002 » zo jun 23, 2013 10:00 pm

    Als de start blokkering actief blijft krijg je een soort van sirene achtig geluidje. Tenminste dat was bij mij het geval toen de batterij van de afstandsbediening leeg was.

    PS: 4-cijferige code:
    Is deze op een of andere manier te achterhalen als je de code niet hebt?
    Komt denk ik regelmatig voor als een auto meerdere eigenaren heeft gehad.
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Startprobleem

    door gille » zo jun 23, 2013 10:30 pm

    zeker te krijgen die code, hier http://www.mgrccservices.com/ voor €15 (H)
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten