door Janmgf » di jun 11, 2013 11:39 am
De ruit in het rechter portier ging niet meer naar beneden.
Het bleek dat bij de voorste raamstop de nok (die op het raam zit) over de stop was geschoten.
Opnieuw gemonteerd en nu werkt alles weer.
MAAR.......
Als ik het raam omhoog doe drukt de nok met erg veel kracht tegen de stop. Door deze kracht "buigt" de bovenkant van het raam naar binnen.
Mijn vraag: Schakelt de hefmotor voor het raam elektrisch uit als het raam boven is, of vertrouwt men er op dat je de knop voor de raambediening loslaat als het raam tegen de stop komt.
Met andere woorden, als je op de knop blijft drukken als het raam omhoog tegen de stop zit kan dan de hefmotor doorbranden???
MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.