Wat de APK betreft, ik denk dat je bv. geen kat mag verwijderen. Normaal gezien mag dat hier in Belgie ook niet, maar vorige week stuurde ik Inge met de MG naar de technische controle. Men heeft de wagen 10X zwaarder onderzocht dan normaal. De tijd dat de mg onderworpen werd aan menig kritisch oog zijn er door de andere poort van het keuringsstation 5 wagens de revue gepasseerd.
Men deed moeilijk over : bandenmaat (blijkbaar wisten ze niet dat voor en achter een andere breedte standaard is op een F) Dit kostte menig telefoontjes om dan tot de constatatie te komen dat het toch mocht (de kiekens ) , Remmen (drilled vooraan) grooved (achteraan). De drilled exemplaren vormden geen probleem, maar van grooved hadden ze nog nooit gehoord (na enkel telefoons en 30 minuten wachten vormde dat ook geen probleem meer).
Het feit dat er geen katalysator onder de wagen hing werd wederom niet opgemerkt (2de keer) en dit ondanks er nu een open filter is gemonteerd, waardoor de co en hc waarden kritiek worden. Ik had Inge dan ook gezegd altijd de motor stil te leggen bij het wachten. Bij koude motor zijn de Co en HC waarden immers gunstiger. (of gesloten filter plaatsen)
Niets kennen ze ervan
Wat de tuning betreft : Een chiptuning is geen probleem, daar dat moeilijk opspoorbaar is. Een powerbox "kan" een probleem opleveren, als bv. bij een dodelijk ongeval het parket de box opmerkt, in dat laatste geval zou de verzekering zijn handen "af" kunnen houden, maar dat zijn dan ook uitzonderlijke omstandigheden, waar we hopen nooit met te maken te hebben.