door Bruno » di aug 23, 2005 7:24 pm
T'is zoals Demor aanhaalt : T'zal worden afgeraden door iemand die u graag op regelmatige basis een kantoenen paneel filter verkoopt. Zo'n uitspraak is dus zeker niet netjes van de garagist, want een cone filter (open of gesloten) is zo veel beter. Het geluid alleen al, geeft je telkens een grijns op het gezicht. Een open filter heeft als voordeel veel beter te klinken, een gesloten cone, heeft als voordeel beter te presteren. Als je de 2 combineert : een open filter met een hitteschild, krijg je volgens mij het perfecte compromis.
Pk winst ? Jawel, mijnheer de garagist, 15 pk in combinatie met een 52" TB, gemeten op de dynojet !! astublieft !
Vervelend geluid ? , tja mijnheer de garagist, alleen als ik mijn pedaal helemaal in duw, en dan nog vindt 99,9% van de mensen dit als muziek in de oren klinken.
Wat de zij-inlaten betreft, ze dienen om de motorruimte te koelen (rechts) en geven inderdaad verse lucht aan een STANDAARD gesloten luchtfilter (zuigeffect, links)
Een K&N krijgt onderaan de wagen de lucht aan gestuwt, en ik heb nog nooit de buizen of bracket geraakt, ondanks mijn wagen veel te laag staat.
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer