ELM voor Apple??
  • Gekkie25
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 104
    GeregistreerdCOLON zo maart 10, 2013 11:28 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    ELM voor Apple??

    door Gekkie25 » wo mei 15, 2013 10:21 pm

    Hey iedereen,

    Vandaag bij Andros mooie hebbedingetje gezien. Een ELM met de app torque zodat je je statistieken kunt aflezen via je telefoon. Nu heeft hij een android en zag ik dat daar volop spullen voor zijn maar ik heb zelf al mijn apparaten via Apple. Iemand een idee of hier een dergelijk apparaatje met app voor is moet wel bluetooth of wi-fi zijn dan.....
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: ELM voor Apple??

    door D.B.C. » wo mei 15, 2013 10:26 pm

    Wat kan je precies met die app?
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: ELM voor Apple??

    door Carl » wo mei 15, 2013 10:36 pm

    Je kan het toerental uitlezen, temperatuur van luchtinlaat, temperatuur van koelwater enz enz.
    Dit werkt echter enkel bij de OBDII compatibele auto's, dus enkel vanaf de MY2000 F.
    De app berekent via GPS je snelheid en via toerental en een geschatte gewichtsfactor en geschat verlies door de aandrijving kan het je PK's en moment aan de krukas berekenen.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Gekkie25
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 104
    GeregistreerdCOLON zo maart 10, 2013 11:28 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: ELM voor Apple??

    door Gekkie25 » wo mei 15, 2013 11:00 pm

    Hoppa dat bedoel ik! thumbsup
    Zou bij mijn TF dus zeker moeten kunnen?!
    Nu nog iets vinden voor de Iphone en Ipad want dat ding is voornamelijk voor android :cry:
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » do mei 16, 2013 8:47 am

    Tis leuk speelgoed inderdaad maar torque is niet voor apple te krijgen. Nou werkt de mijne met bluetooth maar er zijn er ook met usb of com kabel te krijgen. Mss eens verder ebay afstruinen?

    Gestuurd vanaf mijn fancy schmancy tablet ^^
    De nachtspotter!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: ELM voor Apple??

    door Sander » do mei 16, 2013 8:55 am

    Appel shit werkt niet met bluetooth dus je moet een dure wifi variant aanschaffen. Bluetooth heeft apple dicht getimmerd. Wil je toch iets soortgelijks zou ik adviseren om de kiwi van PLX aan te schaffen: https://www.plxdevices.com/product_info ... =GSST2WIFI
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Re: ELM voor Apple??

    door camiel456 » do mei 16, 2013 9:00 am

    Sander schreefColonAppel shit werkt niet met bluetooth dus je moet een dure wifi variant aanschaffen. Bluetooth heeft apple dicht getimmerd. Wil je toch iets soortgelijks zou ik adviseren om de kiwi van PLX aan te schaffen: https://www.plxdevices.com/product_info ... =GSST2WIFI


    Dat is interessant..... :D
    Aangezien ik ook een appel heb.
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » do mei 16, 2013 9:46 am

    En als je die zooi jailbreakt? Nu moet ik erbij zeggen dat mijn tablet ook geroot en unlocked is.

    Gestuurd vanaf mijn fancy schmancy tablet ^^
    De nachtspotter!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: ELM voor Apple??

    door Sander » do mei 16, 2013 12:39 pm

    Volgens mij helpt jailbreaken niet daarvoor. Een fabrikant van niet standaard apparatuur (een headsetje is standaard, een bluetooth serial port is dat niet) moet aan apple een hoge fee betalen om bluetooth devices te mogen ontwikkelen om te koppelen met de Iphone en aanverwante producten. Daarna moet die fabrikant in ieder product een extra chip plaasten, die de data versleuteld zoals de smartcard voor je digitale TV abonnement dat doet.

    Een aantal relatief grote Europeese industriële klanten van ons ontwikkelt daarom geen bluetooth verbindingen meer voor hun apparatuur. Eigenlijk is het nog alleen maar interessant voor dure hoog volume producten die niet standaard zijn, maar die zijn er niet zoveel.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » do mei 16, 2013 12:55 pm

    Eigenlijk best triest dat een bedrijf als apple zo'n invloed heeft. Ik gebruik andere apparatuur en dit werkt met bluetooth prima zonder apple regels...

    Gestuurd vanaf mijn fancy schmancy tablet ^^
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re:

    door amnon » do mei 16, 2013 2:44 pm

    Andros schreefColonEigenlijk best triest dat een bedrijf als apple zo'n invloed heeft. Ik gebruik andere apparatuur en dit werkt met bluetooth prima zonder apple regels...

    Gestuurd vanaf mijn fancy schmancy tablet ^^

    Monopoly en machtsmisbruik is dat van Apple waar ze een heel eind mee wegkomen. Deal Extreme staat overigens vol met OBDII tools, voor de zekerheid die zoeken die de ELM327 chip huisvesten, dat staat garant voor een stuk compatibiliteit, zowel met hardware als software... Ik heb zelf de OBD key bluetooth, die wordt herkend door race chrono, welke ik dan weer gebruik om de OBD snelheid op te slaan i.p.v. de op het circuit hoogst onbetrouwbare (met de ingebouwde telefoon GPS dan) GPS snelheid. Ook de throttle positie en rpm kun je dan meenemen enhet geexporteerde bestand gebruik ik dan weer om er een data filmpje van te maken die ik in de gewone video mee kan nemen als picture in picture.
    Met Torque op Android heel handig. Je kunt ook eens kijken naar ScanGauge 2.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: ELM voor Apple??

    door philipvanv » do mei 16, 2013 3:52 pm

    ik gebruik op mijn iPhone roqyBT4. Dat is een app speciaal gemaakt voor zo'n toestanden. Ik gebruikte de app dashcommand om mijn OBDII Bluetooth ding uit te lezen. Mijn iPhone is wel gejailbreaked en het appje was iets van een €5. Dashcommand moet je normaal ook betalen, maar daar zijn omwegen voor ;)
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: ELM voor Apple??

    door Tukker » do mei 16, 2013 7:02 pm

    Sander schreefColonAppel shit werkt niet met bluetooth dus je moet een dure wifi variant aanschaffen. Bluetooth heeft apple dicht getimmerd. Wil je toch iets soortgelijks zou ik adviseren om de kiwi van PLX aan te schaffen: https://www.plxdevices.com/product_info ... =GSST2WIFI



    Voor 119,- euro haal je bij de Aldi een android toestel, wil je nooit geen appels meer. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: ELM voor Apple??

    door Mr. Dj M. » do mei 16, 2013 10:47 pm

    Tukker schreefColon...wil je nooit geen appels meer.


    Precies, er is niet voor niks een hapje uit de appel :devil-(
    Afbeelding
  • Gekkie25
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 104
    GeregistreerdCOLON zo maart 10, 2013 11:28 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: ELM voor Apple??

    door Gekkie25 » wo mei 22, 2013 10:39 pm

    Vrij vervelend dit aangezien ik vandaag de EML binnen heb gekregen
    toch maar eens goed gaan kijken in de appstore er moet toch wel iets zijn?!?!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten