BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
Velgenreiniger
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    Velgenreiniger

    door Thomas » ma aug 22, 2005 12:44 pm

    Ik heb een velgenreiniger ontdekt die echt goed werkt.

    Het is van het merk Rijzolin ( http://www.ryzolin.com/ )

    Het zit in een literfles (sprayfles) Je spuit je velg er mee in
    je laat het even intrekken water er op en je velg is schoon.
    In minder dan 3 minuten is je velg compleet schoon
    Ik koop het bij een carwashsenter bij mij in de buurt en weet niet
    of het bij een gemiddelde autoshop is te krijgen.
    Ik betaal voor een literfles € 12,50

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma aug 22, 2005 1:17 pm

    Het is niet zo, omdat een velgenreiniger zo goed werkt dat je niet meer hoeft te poetsen, dat hij goed is. Men maakt velgenreinigers immers soms zo krachtig, dat ze bij regelmatig gebruik, de lak van de velgen ernstig aantasten.
    Liever een velgenreniger, die iets minder agressief en dus ook minder krachtig is, waardoor de spons nog noodzakelijk is , dan een doffe of zelfs afblottende velg na frequent gebruik.
    Een goede compromis is dus zoals gewoonlijk de beste oplossing.

    Dus Thomas, t'kan geen kwaad als je af en toe eens die bus "salpeterzuur" :wink: gebruikt, maar wees er toch voorzichtig mee. En ja ik weet dat multispokes poetsen een heel werkje is. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » ma aug 22, 2005 1:39 pm

    Ik gebruik het nu zeker een jaar en heb geen problemen met de
    lak deze blijft mooi van glans.

    De samenstelling van het spul weet ik uiteraard niet, maar als het
    op je hand zit voelt het zeeperig aan, en mijn vingers vallen niet
    acuut van mijn hand :wink:

    Thomas
    Laatst bijgewerkt door 1 op Thomas, in totaal 0 keer bewerkt.
    Snel....Sneller.....Snelst
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » ma aug 22, 2005 5:38 pm

    Onze Rover Montego had van die velgen met hele kleinen openingetjes (echt begin jaren ''90) en dat was met normaal water en een spons alsmaar niet schoon te krijgen, toen ook maar velgenreiniger gekocht en het werkte prima, ook nooit last gehad van afbladderende lak en zo.
    Overigens is het bij onze F niet zo'n probleem om de wielen schoon te maken, de Six Spokes zijn zo dik dat je met een beweging al het vuil er af hebt.
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten