Ja hoor, het koppelingsmechanisme is de eerste verdachte bij plotse problemen. Ook het feit dat schakelen vlot gaat met stilstaande motor bevestigt dat vermoeden. Gelukkig is dit een goedkoop op te lossen probleem. Wie heeft je 700 euro laten betalen voor wat te doen ?
Even kijken of er nog vloeistof in het reservoir zit.
zo ja

mastercilinder is verdacht (-> vervangen of reviseren) of de schakelhefboom zit vast in de versnellingsbak (WD 40 = oplossing)
zo nee : ofwel gewoon te weinig vloeistof

bijvullen en ontluchten
of : slave cilinder defect.

vervangen + ontluchten
of : er is een slang met problemen

vervangen en ontluchten
de kans dat er iets met je koppelingsplaat of drukgroep zelf foutgaat is relatief klein, je merkt dat ruim op voorhand door langszaam opkomende problemen of geluiden.
Het zit je niet mee voor je eerste rit, dit kan je toch echt wel uitzonderlijk noemen.... Als je je andere posts even doorleest is het echter niet zo verwonderlijk te noemen dat je problemen had : een kromme slave cilinder bevestigingsplaat en een vastzittende koppelingshefboom, an accident waiting to happen...