Kleine 120km met leuke bochten en landelijke wegen. Rit verliep super.
Alleen op de terug weg deed zich een klein probleem op.
-Gas klom in de vrij naar zo'n 3 á 4 duizend touren.
-Zwarte walm uit de uitlaat en erg onregelmatig lopen
Nu staat hij thuis en wilt hij niet meer starten.
Vanalles is al gecontroleerd en vervangen ik zal het even opsommen:
Olie - voldoende
Koelvloeistof - nog altijd evenveel
Temperaturen waren ook oke
Er branden geen gekke lampjes
Spanning - werkt
Benzinepomp - werkt
Verdere benzine druk ook aanwezig direct bij contact.
Bougies - vervangen en getest op vonken.
Rotor kapje en ontstekings kabel vervangen (occasion)

Rotor arm tijdelijk vervangen (occasion)

(links nu / rechts oud)
Volgens toen ik de kabel van de bobine ging controlen constateerde ik dit

De kabel was bij de verbinding naar de bobine zo porreus geworden dat deze waarscheinlijk gebroken is. Maar ook dit verhielp het probleem helaas niet na het vervangen.
Toen heb ik een andere bobine geprobeerd wat ook geen succes bleek te zijn.
Lambada sonde misschien nog? Dat dit ook de zwarte rook verklaard
Hier nog even een video met een geluid dat ik niet kan plaatsen, en hopelijk meer verteld.
Vanaf 6sec. goed luisteren. ( dit geluid word gemaakt door de stekker die je rechts onder de letters injection ziet. )
Link: http://www.youtube.com/watch?v=64wFWe3JlMU
Geluid van start verzoek:
http://www.youtube.com/watch?v=tfmyf0FYlxg
HELP?






