Carl schreefColon@amnon :
Hebben jullie sinds de test in Geldermalsen veel veranderd aan jullie setup?
Indien niet zou het érg leerrijk zijn om de twee banken tov elkaar te zetten.
Normaal gezien zou er niet al té veel verschil mogen zijn, anders brengt het de resultaten van beide banken toch wel in het gedrang. Zij doen alletwee dagelijks metingen en we zouden toch mogen verwachten dat ze correcte resultaten laten optekenen ?
Persoonlijk zou ik wel eens een keerje naar Goes willen gaan, ben enkel maar eens in Geldermalsen geweest, terwijl het eigenlijk traditie was om jaarlijks in Goes te meten.
Vind wel dat de grote modificatiejongens (Bruce, Bruno, Vanspeed, Sander, ... ) hier zeker aanwezig zouden moeten zijn

Tja, we hebben nu de Z&F Stage 1 en Stage 2 remap, dus dat is nogal een verandering. Bovendien heeft Hubert een weerstand in serie met zijn (originele plek) IAT en we zijn benieuwd wat dat brengt t.o.v. mijn IAT, die standaard is (min of meer), maar in de airbox zit.
Vorige keer hadden we meen ik nog niet eens de cold air feed en alleen nog de andere IAT, maar ik weet het niet zeker meer. Dat weet Hubert vast nog wel

Daarom is het ook leuk dat Camiel zich spontaan aanlmeldt

hij heeft de cold air feed en nog niet de Z&F remaps.
Dan kunnen we zijn run vergelijken met onze oude runs.
Je zit alleen altijd met het natte vinger werk van de bench operator voor wat betreft de weerstand van een auto die hij uit de losse pols kan instellen. (en dat ook doet naar mijn gevoel, maar dat terzijde...)
Die verlies factor is anders voor achterwiel aangedreven auto's zonder cardan as dan voor de MG. Een BMW heeft zodoende veel meer PK verlies dan onze MG.
Standaard willen ze altijd meten wat de PK's aan de aandrijfas zijn en zodoende stellen ze een factor in en rekenen de PK's terug naar PK's aan de motor.
Als iedereen nou gewoon de PK's aan de wielen hanteerde, dan wist iedereen, overal waar ie aan toe was. Factor 0. Gewoon meten wat de wielen op de bank overbrengen...
Enfin, 50 Euro per persoon lijkt me een mooie richtprijs, met of zonder lunch, maar dan moeten we wel voldoende opkomst hebben...
Het was de MGF Trophy 160,
Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen:
Youtube kanaal 1 en
Youtube kanaal 2