BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Spoorstang
  • Avatar gebruiker
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

    Spoorstang

    door Mossel » di feb 05, 2013 5:30 pm

    Bij de APK kreeg ik als adviespunt mee dat er speling op de linker spoorstang (achter) aanwezig is.
    Het was nog geen afkeur maar ik wil ze toch wel vervangen. Nu ligt de prijs bij de dealer zo rond de €200,- per stuk. Ik vroeg mij af of het niet mogelijk is alleen het binnenste eindstuk te vervangen zoals bij de buitenste ook mogelijk is? Ik kan dit helaas nergens vinden op internet…

    Een fototje ter verduidelijking:
    Afbeelding

    Verder lijkt het me het verstandigst om zowel links en rechts gezamenlijk te vervangen?
    (Het gaat overigens om een MGTF uit 2003)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Spoorstang

    door ttdesign6 » di feb 05, 2013 10:18 pm

    Voor zover ik weet is het niet nodig beide kanten tegelijk te vervangen. Ik heb vorig jaar enkel rechts laten doen, links was niet nodig.

    http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_nkw=t ... &_from=R40

    Hier zie ik er al een aantal staan.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

    Re: Spoorstang

    door Mossel » di feb 05, 2013 11:45 pm

    Bedankt voor je reactie.
    In je link zie ik idd een aantal complete (gebruikte) spoorstangen staan, losse kogels ook wel maar ik ben opzoek naar de andere kant, meer een bus i.p.v. de kogel.
    Toevallig heb ik er net eentje gevonden via Ebay, helaas kan ik ze nergens vinden via een Nederlandse site.
    Dit is echter voor een F, weet iemand of ik deze ook op een TF kan zetten?

    http://www.ebay.co.uk/itm/MGF-NEW-REAR- ... 7855251312

    Afbeelding
    Alleen het linker eind ben ik dus eigenlijk opzoek. Maar voor dit geld lijkt het me verstandig deze maar te bestellen en dan ook maar meteen voor de andere kant van de auto.

    Edit: Ik lees net dat het 'linker einde' de rest van de spoorstang is :-s. Maar de spoorstang is zo'n 50cm lang, wat bovenstaand niet is....

    Blijft mijn vraag, is het mogelijk het 'bus' einde van de spoorstang los te bestellen?
    In de link die ttdesign6 gaf, staan wel een aantal complete stangen, maar ik heb (uiteraard) liever een nieuw eindstukje.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Spoorstang

    door Rob » wo feb 06, 2013 1:07 am

    Als ik het goed heb is dat een part nr. voor beide delen dus niet los verkrijgbaar.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Spoorstang

    door Carl » wo feb 06, 2013 1:14 am

    Je kan de bussen wel van powerflex hebben. Niet zeker of dat ook voor een TF geldt.

    Als je écht goed zoekt vindt je de tracking arms wél voor een F, zonder de hele arm, enkel het kogelgewricht. Het is wel geen officiële rovernr.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Spoorstang

    door Rob » wo feb 06, 2013 1:48 pm

    Da's natuurlijk ook een goede optie om er gewoon nieuwe bussen in te zetten :wink:
  • Avatar gebruiker
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

    Re: Spoorstang

    door Mossel » wo feb 06, 2013 4:31 pm

    Dat is zeker een goeie optie!
    Klopt het dat ik deze nodig heb???
    http://www.powerflex.co.uk/product-deta ... /1289.html

    (PFR25-113) Rear Trailing Arm Mount Bush
    Afbeelding
    (zou alleen voor de MGF tot 2002 zijn, zit hier nog verschil in?)
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Spoorstang

    door Carl » do feb 07, 2013 2:39 am

    In principe is de hele ophanging van F en TF grondig anders. Totaal geen idee of de bussen op elkaar lijken. Misschien toch niet zo'n goed idee om zomaar te gaan proberen....
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Spoorstang

    door Andros » do feb 07, 2013 6:23 pm

    Ik heb pas nog nieuwe bussen besteld, zijn weldegelijk verschillend.

    Sent from my fancy tablet using Tapatalk HD
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

    Re: Spoorstang

    door Mossel » do feb 07, 2013 8:09 pm

    Okay dan weet ik voldoende, bedankt.
    Ik had ook al een leverancier in Nederland een email gestuurd en deze zei dat hij helemaal niets leveren kon voor de TF.
    Toch maar uitkijken voor een nieuwe stang dan.
    Het was een adviespunt voor de APK, maar omdat net mijn fuseekogels ook vervangen zijn dacht ik deze meteen mee te nemen. Scheelt een keer uitlijnen.
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 5 en 0 gasten