BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
koel vloeistof vullen
  • Avatar gebruiker
    JeanF
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 110
    GeregistreerdCOLON zo okt 14, 2012 5:57 pm
    WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

    koel vloeistof vullen

    door JeanF » do jan 24, 2013 9:47 am

    Hallo,
    Dit is mijn eerste keer hier op het forum wat schrijven betreft dan. ik lees al een tijdje mee. ik heb afgelopen September mezelf een F uit 2000 aangeschaft. We gebruiken deze alleen voor ons plezier. Ik wil er niet afhankelijk van zijn. Nu is dit makkelijk gezegd, maar we kunnen het gelukkig doen.
    Ik ben inmiddels bezig om wat kleine dingen beet te pakken o.a. interieur, draagarmen voor onder, en de koelbuizen vervangen naar rvs.
    Dat laatste gaat mijn vraag over. Ik heb het systeem afgetapt koelbuizen vervangen, en ben vervolgens weer bij gaan vullen.
    Gevuld tot aan het maximum motor warm laten draaien, weer bijvullen na het openen van de thermostaat. een drie kwartier motor laten draaien met het in de gaten houden van de temperatuur natuurlijk. Alles goed en wel ik dacht ik ga een stukje rijden na 5 min kookte de koelvloeistof. Direct gestopt motor af laten koelen vervolgens weer bij vullen. er zit nu 7 liter koelvloeistof in. Ik zie geen lekkage, ook geen koelvloeistof in de olie. Heb vervolgens de motor weer een uur warm laten draaien, niets geks opgemerkt. En toch ben ik bang er nu mee te gaan rijden, ik zit niet te wachten op een gescheurde kop.
    Weet iemand van jullie hoeveel liter er in een f past. Dan weet ik in ieder geval of de juiste hoeveelheid er nu in zit of dat er nog ergens lucht in zou moeten zitten. De plastic bout bovenop de radiateur heb ik al los gehad en daar kwam ook gewoon vloeistof uit.
    Ik hoor graag jullie reacties, en alvast bedankt voor het meedenken.
    Gr. Jan
    Mgf 1,8 mpi Heritage in Brg
    Daily car VW Golf Gte LimestoneGrey
    Suzuki Intruder c1800 Black and Brown
    En voor m'n geweldige vrouw:
    Ford Ka 1,2 2009 Pearl White
    Harley Davidson Night Rod 1250 black demin
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    koel vloeistof vullen

    door RemcovanKuilenburg » do jan 24, 2013 10:17 am

    Welkom op het forum!

    Heb je het systeem ontlucht? Motor laten draaien tot de koelfan aanslaat. Zet ook je kachel op max temp.

    Achterkant van de auto omhoog.
    - 1 dopje op de radiator open en ontluchten. Deze zit aan de voorkant.
    - 2 verwarming ontluchten. Deze zit in de voorkant achter de plastic kap.
    - 3 in het motor ruim op de stalen buis ontluchten. Deze zit naast de motor bestuurders kant.

    Je zal dit een paar keer moeten doen. Heb je een low water sensor geïnstalleerd? B & G heeft deze en is een must.

    Als je even zoekt op dit forum vind je nog wel een paar topics over het ontluchten.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

    Re: koel vloeistof vullen

    door Mossel » do jan 24, 2013 3:04 pm

    Hier staat een mooie how-to incl. duidelijke foto's waar de 3 ontluchtingspunten zitten waar Remco het over heeft.
    http://www.the-t-bar.com/en/forum/22-cj ... -and-bleed

    Volgens deze site bevat het koelsysteem 10.5L koelvloeistof (indien het van helemaal leeg gevuld wordt).
  • Avatar gebruiker
    JeanF
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 110
    GeregistreerdCOLON zo okt 14, 2012 5:57 pm
    WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

    Re: koel vloeistof vullen

    door JeanF » do jan 24, 2013 10:48 pm

    Bedankt voor deze tips, de kachel had ik inderdaad aan en gewacht tot de koelfan aansloeg.
    Op de radiateur heb ik ontlucht. Maar bij de kachel en in het motorruim daar had ik het niet gezocht. Als het na het weekend wat aangenamer is buiten ga ik dit doen en de resterende 4,5 liter bijvullen. Tot die tijd maar niet rijden. De low water sensor is ook een goeie. Die ga ik maar bestellen.
    Mgf 1,8 mpi Heritage in Brg
    Daily car VW Golf Gte LimestoneGrey
    Suzuki Intruder c1800 Black and Brown
    En voor m'n geweldige vrouw:
    Ford Ka 1,2 2009 Pearl White
    Harley Davidson Night Rod 1250 black demin
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    koel vloeistof vullen

    door RemcovanKuilenburg » vr jan 25, 2013 8:58 am

    Gewoon even Brown & gammons een mail sturen. Even vermelden dat je van MGF.be bent, niet voor de korting maar wel leuk voor onze sponsor, en ze sturen hem op. Het is echt een must om in je F te hebben.

    En met je kachel op vol open, niet je aanjager aan zetten. Anders ga je extra koelen en duurt het langer voor hij warm is.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    JeanF
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 110
    GeregistreerdCOLON zo okt 14, 2012 5:57 pm
    WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

    Re: koel vloeistof vullen

    door JeanF » vr feb 15, 2013 8:57 pm

    Nou ik heb eindelijktijd vrij kunnen maken om de klus te klaren.
    Heb ook de low water censor geïnstalleerd, wat eigenlijk best mee viel. Ik had een hoop werk verwacht. Maar had het in een uurtje gedaan.
    Kan nu eindelijk weer rijden. We hebben zondag weer een leuk ritje gedaan.
    Mgf 1,8 mpi Heritage in Brg
    Daily car VW Golf Gte LimestoneGrey
    Suzuki Intruder c1800 Black and Brown
    En voor m'n geweldige vrouw:
    Ford Ka 1,2 2009 Pearl White
    Harley Davidson Night Rod 1250 black demin
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: koel vloeistof vullen

    door Carl » za feb 16, 2013 9:16 am

    thumbsup
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten